User Käyttäjä Salasana  

maanantai 29.9.2025 / 19:40
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uus poweri rikkoi koneen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uus Poweri rikkoi koneen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Senior Member
_
18. maaliskuuta 2007 @ 08:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän vaan kuitenkin käynyt klassinen asennusvirhe?

Jotenkin merkit viittaisi siihen, että kun tuossa powerissa todennäköisesti on nykystandardin mukainen 24 pinninen virtaliitin josta saa katkaistua toisesta päästä irti sen 4 pinnisen kappaleen jotta se käy tuohon vanhemman standardin pöytäkoneen 20 pinniseeen liittimeen... tällöin irralliseksi jää tuo 4 pinninen liitin, joka kyllä käy emolevyn 4 napaiseen lisävirtaliittimeen, mutta siihen sitä ei kuitenkaan saa liittää koska siitä on seurauksena juuri kyseinen reaktio, eli puhallin pyörähtää kerran ja sen jälkeen savu nousee...

Ehkä tässä nyt kehtaa tunnustaa, että itse tuli kertaalleen tuo virhe kiireessä sählätessä tehtyä, vaikka saman virtalähteen olin koneeseen kiinnnittänyt useamman kerran, mutta erään asennuskerran yhteydessä tosiaan vaan meni ne 4 pinniset liittimet sekaisin... :-D onneksi koppa oli auki konetta käynnistäessä ja tajusin savun noustessa heti mitä tapahtuu, eikä kerennyt tulemaan muuta vahinkoa kuin parin virtajohdon sulaneet eristeet :-D

AMD X2 5000+ black edition @ 3100mhz
Bone
Member
_
18. maaliskuuta 2007 @ 08:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli nyt pitää tosissaan peruu vähän noita mun puheita, eli kone toimii sittenkin niinkuin pitääkin. Eli kyllä sen powerin voi sittenki asentaa väärin ainaki mä :D. Eli siinä powerissa tuli kasa kaikkia tuntemattomia johtoja niin olin sitten mennyt pistämään väärin niitä..
Se vaan ihmetyttää että mistäköhän se savu sitten nousi kun kaikki toimii ihan tavallisesti..
EDIT: Eli mulla kävi just samallailla kuin Perhana:lla eli olin menny tökkää sen ylimääräsen 4-pinnisen johonkin muualle.. Olin silloin soittanut powerin myyjälle kun ihmettelin että se 20/24 pinninen johto ei käynyt tohon emoon niin ne siellä neuvvoivat että jätä tyhjäksi vasemmasta reunasta ne 4 viimeistä pinniä...
Nyt kun lueskelin vähän ohjeita niin siinä neuvvottiin laittaa se 4pinninen sen 20pinnisen jatkeeksi...

-MSI P965 Neo-F*Core2 Duo E6400+vakio cooler*XFX GF 7600GT 256MB DDR3*2x1G DDR2 533MHz*2x160G Samsung+300G Buffalo*LG GSA-5169D DVD+-R/RW*2x92mm SilverStone Fan+80mm+120mm fan*Be Quiet Straight Power 400W*2M Netti*

-HP Pavilion DV9014ea*AMD Turion 64 x2 mobile 1.6Ghz*GF 7600 Go*1G DDR2

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. maaliskuuta 2007 @ 09:01

June74
Member
_
18. maaliskuuta 2007 @ 11:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no vahinkoja sattuu , tarkista että toimii kaikki portit ja väylät
hyvä tuuri jos ei ole pahemmin käynyt.
ja jos kiinnostaa , niin laitan kuvan niistä kondensaattoreista , jos vaikka ihan teknisessä mielessä kiinnostaa.

nuo tursunneet elektrolyytti kondensaattorit olivat vielä noin 2000uF kun mittasin ne , 3300uF/6.3V ovat . huomasin ne rutiini tarkistuksissa ,ja vaihdoin ennenkuin särkevät emolevyn . eli oli niistä noin 1/3 kapasitanssista jo haihtunut...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. maaliskuuta 2007 @ 11:39

Bone
Member
_
18. maaliskuuta 2007 @ 11:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyviä kuvia. Kiitos. Nyt ei ainakaan voi erehtyä mikä ei toimi..
Miten sitten testaan että toimii kaikki porit ja väylät? Ainut minkä huomasin mikä ei toiminut oli Messenger mutta se on tavallista messengerille...

-MSI P965 Neo-F*Core2 Duo E6400+vakio cooler*XFX GF 7600GT 256MB DDR3*2x1G DDR2 533MHz*2x160G Samsung+300G Buffalo*LG GSA-5169D DVD+-R/RW*2x92mm SilverStone Fan+80mm+120mm fan*Be Quiet Straight Power 400W*2M Netti*

June74
Member
_
18. maaliskuuta 2007 @ 11:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kokeile läpi usb portit ja yleensäkkin mitä tarvitset ja jos lisäkortit toimii niin uskoisin silloin väylien olevan kunnossa
ja jos mitään ihmeellisiä ongelmia ei ilmene , niin voisi olla kaikki kunnossa.
on mahdollista että emolevyltä on jotain piirilevyn folioita /läpivientejä kärähtänyt tai joidenkin kelojen eristeitä . mutta jos kaikki tuntuu toimivan ,niin ehkä aika pienin vaurioin on päästy

Edit: tuohon kuvaan liittyen , nuo tursunneet elektrolyytti kondensaattorit olivat vielä noin 2000uF kun mittasin ne , 3300uF/6.3V ovat . huomasin ne rutiini tarkistuksissa ,ja vaihdoin ennenkuin särkevät emolevyn . eli oli niistä noin 1/3 kapasitanssista jo haihtunut...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. maaliskuuta 2007 @ 11:39

Mainos
_
__

_
Bone
Member
_
18. maaliskuuta 2007 @ 11:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pientä ongelmaa ilmeni ulkoisen usb kovalevyn kanssa.. mutta sekin tunnistautui muutaman kovon sammuttamisen jälkeen..

Pitää tässä varmuuden vuoksi kysyä, että jos saan ton emolevyn menemään ton powerin piikkiin vaihdettua uuteen niin pitääkö mun lähettää se jonnekkin tai jtn..?
EDIT: Onko mahollista että vois mennä prossusta toinen ydin rikki kun everest näyttää toisen ytimen kokoajan 0% ja toinen ois vaan käytössä...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. maaliskuuta 2007 @ 12:00

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uus poweri rikkoi koneen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy