User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 28.9.2025 / 10:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > takuukorjaus
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Takuukorjaus
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
darthmake
Suspended due to non-functional email address
_
16. maaliskuuta 2007 @ 11:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Seuraavanlainen tilanne.

Viime vuoden toukokuussa Antec Sonata Piano koneestani kosahti virtalähde ja toimitin sen kesäkuun alussa liikkeeseen josta sen ostin. Koneen sanottiin olevan haettavissa muutaman viikon kuluessa. No sitten heinäkuussa tuli liikkeen ikkunaan ilmoitus että liikkeen harjoittaja vaihtuu. Elokuussa kävin konettani kyselemässä, mutta liikkeessä ei tiedetty sen senhetkistä sijaintia, sitten vihdoin syyskuussa sain koneeni väliaikaisella virtalähteellä joka pitää vastaava mekkalaa kuin turbiinimoottori. Tässä vaiheessa aloin olla jo yhteyksissä firman johtoon ja tämän vuoden puolella he jo vastasivat takaisin. Tällä hetkellä tilanne on se että takuukorjaus suostutaan tekemään jos vain toimitan koneeni heidän liikkeeseen Turkuun, ainoa ongelma tässä on se että matkaa Turkuun itselläni tulee noin 70 kilsaa, joten en matkaa viitsisi tehdä pelkän koneen takia.

Eikös näin pitkään kestäneessä "takuukorjauksessa" liike olisi jo vähintään velvollinen noutamaan koneen korjaukseen.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
16. maaliskuuta 2007 @ 11:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Otappa yhteys lähimpään kuluttaja asiamieheen niin luulisin ongelmien ratkeavan suht nopeesti :)

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
AfterDawn Addict
_
16. maaliskuuta 2007 @ 12:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos on takuulaitteesta kysymys,niin pitäis homman hoitua myös postin välityksenä,vastaanottajan "tuotetakuun myöntäneen" liikkeen laskuun.
Johan on pitkät korjausajat jos joutuu kuukausitolkulla konetta odottelemaan,mikäs firma noin asioita hoitelee,ettei olis välillä tehnyt konkat.Ei muuta,kun otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kyselet sieltä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. maaliskuuta 2007 @ 12:13

Senior Member

5 tuotearviota
_
16. maaliskuuta 2007 @ 17:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuluttajalla on kahden viikon jälkeen oikeus vaatia korvausta/sijaiskonetta jos kone on "elintärkeä". Tietyissä tilanteissa välittömästi, mutta kahta viikkoa pidetään ehdottomana maksimi aikana huolloissa.

"Arbeit macht frei"
darthmake
Suspended due to non-functional email address
_
27. huhtikuuta 2007 @ 14:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aba120:
Jos on takuulaitteesta kysymys,niin pitäis homman hoitua myös postin välityksenä,vastaanottajan "tuotetakuun myöntäneen" liikkeen laskuun.
Johan on pitkät korjausajat jos joutuu kuukausitolkulla konetta odottelemaan,mikäs firma noin asioita hoitelee,ettei olis välillä tehnyt konkat.Ei muuta,kun otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kyselet sieltä.
Firma on Indesol ja tuo Salon liike on jo mennyt konkkaan.

Kuluttajaneuvoja antoi juurikin nuo 2 viikkoa max 1 kuukausi tiedot. Mutta nuo eivät paljoa auta, saa pitäisi saada tietoa että millä sen koneen takaisin ja mitä korvauksia voi vaatia.
Määttätä
Member
_
27. huhtikuuta 2007 @ 14:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mulla hajosi samanmoinen power suply ja näissä Antecin roippeissahan on 3v takuut(myyjäliikkeen takuu 12kk) riippuen tietty mallista.

Omalla kohdalla power hajosi siinä 1½ vuoden jälkeen.No, maileja ristiin rastiin ja tuloksena omakustanne palautus Hollantiin.Poweri on edelleen matkalla huoltoon.Saapa nähdä kauanko menee..

Sanotaan näin, että takuupalutukset on aika suolesta varsinkin jos ne itse joutuu hoitamaan.Suomalaista asiakaspalvelua on tuossa vaiheessa turha odotella ja siinon ainakin ongelmia luvassa jos Englannin kieli ei luonnistu.

Tiedoksi vielä, että tuon vajaan 3kg morkulan lähetys maksoi pyöreät 30?.
liikeri
Senior Member
_
27. huhtikuuta 2007 @ 19:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
määttätä. toi kokemasi tapaus jos ostit koneen pakettina on aika normaali käytäntö "isommilla(suomessa)" valmistajilla esim dtk.
eli jos saadaan osat 3v takuulla. niin myydään ne kasattuna 2v takuulla jolloin viimeinen vuosi menee vain valmistajan puolelle ja liike ei käsittääkseni ole vastuussa asiasta.

niin on hyvä(liikkelle) tapa vähentää takuupalautusten kuluja.

jos ostit osina niin silloin ainakin myyjäliike on valtuutettu vaihtamaan sen sulle.

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
darthmake
Suspended due to non-functional email address
_
28. huhtikuuta 2007 @ 05:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jälkeenpäin vaihdatin tuon Antecin kotelon koneeseen. Eli kyseessä ei ole kone paketin osto.
Senior Member

5 tuotearviota
_
28. huhtikuuta 2007 @ 05:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti liikeri:

jos ostit osina niin silloin ainakin myyjäliike on valtuutettu vaihtamaan sen sulle.

Mistä näin päättelet?

Ja määttätä,
Valmistaja on velvollinen korvaamaan sulle koituneet kulut tuossa tapauksessa.

"Arbeit macht frei"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. huhtikuuta 2007 @ 05:38

liikeri
Senior Member
_
28. huhtikuuta 2007 @ 18:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin silloin jokaisella osallahan on valmistajan takuu. jonka liike joutuu hoitamaan. mutta jos se on siellä kasattu sitä voidaan pitää heidän tuotteenaan


http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/d...10&mode=readdoc

"jos se on kuluttajalle hankalampaa kuin ostopaikan kanssa asioiminen. Myyjän on hoidettava korjaustoimet takuunantajan kanssa."

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. huhtikuuta 2007 @ 18:13

darthmake
Suspended due to non-functional email address
_
29. huhtikuuta 2007 @ 06:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä noista kuluttajansuojan sivuista paljoa ole apua. Pelkkää kapula kieltä koko sivu täynnä.

Varsinkin tuo kohta että maksimi aika takuukorjaukselle on 1 kuukausi jonka jälkeen kaupan voi purkaa.

Mutta mitenkäs tuo toimii tapauksessani jossa on kone on ollut takuukorjauksessa/käyttökelvottomana 11 kuukautta, eli kaupan purku ei auta asiaan mitenkään. Koneessani on silti rikkonainen virtalähde ja eikä se tuo noita 11:sta kuukautta takaisin.

Itseäni tässä lähinnä kiinnostaa se että minkälaisia vahingonkorvauksia tässä vaiheessa jo voi esittää.
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
29. huhtikuuta 2007 @ 14:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En lähde arvailemaan korvauksista tai kaupan perumisesta.

Onko se kone nyt sulla vai taas jossain pajassa?

Jos se poweri virtaa pukkaa, niin noi nilkit voi vedota, että toimiihan se. Sen nyt vaan on vähän äänekäs.

Ton Turun matkan välttämiseks. Eikös Sonata ole laadukas kotelo, jolloin se poweri pitäis helposti irrota. Vaadit vaan että lähettävät postissa kunnon powerin, ja ruuvaat itse kiinni. Vanhan lähetät takaisin, jos mukana seurasi postimaksu-maksettu-pakkaus.
TruePower2.0 380Watt näkyy Antecin sivuilla olevan SONATA Piano Black Quiet Super Mini Tower kotelossa.

Antec NeoHE 380Watt, tommonen malli kans löytyy, teho olis sama ja NeoHE sarja käyttää jotain parempaa tekniikka, että se on viileempi samalla virralla.

Ei sun mihkään väliaikaiseen ritsaan tarvi tyytyä. Jos et oo saannut alkuperäisen tasoista poweria on kaupan peruminen oikeutettua nytkin.
Paremman palvelun liikkestä joudut kotelon tietenkin ostamaan ja osat on hetken levällään.

http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/d...&mode=readdoc#S
Tuolta etsi oman kuntasi neuvoja, soita sille ja kysy miten homassa edetään.
Eva Homanen näyttäis olevan Salossa, kun konkkaan meneen kaupan paikaksi kerroit.

Kyllä sitä kaikenlaista "kauppiasta" tässä maassa on.
Itellä aikanaan kotelon ostossa myyjän kaveri käsitteli osia kuin näkkieipää ja staattisella sähköllä käräytti näytönohjaimen ega grafiikalle ja äänikortin mykäks. Kuukauden päivät oli naapuriliikkeessä tutkittavana (kun myyjä ei osannut). Kun vastaus saapui, mitkä rikki ja uusia osia rupesin kyselemään, niin nilkki sanoi vaan 'Todista'.

(Siis että ne sen rikkoi, jos ei heti valjennut. Eihän mulla videolle kuvattuna sitä kasaamista ollut)

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. huhtikuuta 2007 @ 14:12

Määttätä
Member
_
29. huhtikuuta 2007 @ 19:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti liikeri:


jos ostit osina niin silloin ainakin myyjäliike on valtuutettu vaihtamaan sen sulle.
Eivätpä alkaneet millekään asian kanssa juuri tämän 12 kk jälkeen.Kotelon+powerin ostin vaan aikoinaan.

Esim Antec Europe-puolella mainitaan myös asiakkaan joutuvan maksamaan itse palauttamansa tuotteen kustannukset, mutta vaihto unitin rahdin maksaa takuu.Jos toi maksais 2 suuntaan , niin koko morkulaa ei edes kannattaisi lähettää.
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
30. huhtikuuta 2007 @ 10:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Itseäni tässä lähinnä kiinnostaa se että minkälaisia vahingonkorvauksia tässä vaiheessa jo voi esittää.

Vahingonkorvausta voi käsittääkseni Suomessa saada täsmälleen sen, mitä todellisia kuluja sinulla on korjauksen viivästymisestä syntynyt ja mitkä voit näyttää toteen. Mitään "kipurahoja" en uskoisi tuollaisessa olevan mahdollista saada.

Muutenkin, korvausten saanti saattaa vaatia, että olet edes jossain määrin aktiivisesti vaatinut korjausta ja yrittänyt peruuttaa kaupan (eli saada koneesi takasin ja powerin hinnan palautettua, kun korjaus on viivästynyt). Jos olet vain tyytynyt odottelemaan, voi oikeutta olla vaikea saada uskomaan, että koneella olisi oikeasti ollut joku kiire. No, en tiedä tästä tarkemmin, näin vaan kuvittelisin.

Syyskuussa sinulla on siis jo ollut toimiva - joskin kovaääninen - kone, joten ainakaan sen jälkeen on vaikea kuvitella saatavan mitään korvausta pelkän koventuneen äänen takia. Takuukorjausperuste kova ääni kylläkin mielestäni on, eli liikkeen pitäisi suosiolla vaihtaa koneeseen kunnollinen (alkuperäistä vastaava) poweri.

Yleisesti ottaen, takuukorjauksista ei saa tulla kuluttajalle kuluja, joten jos joudut ajamaan Turkuun, voinet vaatia kiometrikorvausta + puhelinkuluja ja ehkä korvausta menetetystä ajasta. Viimeisin taitaa mennä vähän huonosti läpi, ellet tosiaan menetä työaikaa matkan takia, eli joudut ajamaan Turkuun työajalla.

Jos liike on mennyt konkkaan, vastuu on yhtä lailla maahantuojalla.

Käytännössä, luulisi minkä tahansa järkevän myyjäliikkeen suostuvan esim. lähettämään sinulle postissa uuden powerin, jonka sitten itse asennat kiinni ohjeiden mukaan. Tai palauttamaan rahat alkuperäisestä powerista, kunhan palautat kovaäänisen laitteen esim. postitse.
Reippaasti ja vihaisena nyt vain vaatimaan asian hoitamista!
Mikäli firma yhtään välittää maineestaan, voi kannattaa mainita, että tapauksesta tietää jo moni keskustelupalstan lukija.

Suosittelisin, ellet itse saa sovittua asiaa suoraan, soittamaan oman kunnan kuluttajaneuvojalle, joka luultavasti ottaa puolestasi yhteyttä liikeeseen. Kuluttajaneuvojakaan ei tosin voi mitään liikkeelle, joka ei halua hoitaa vastuitaan. Viime kädessä ainoa (laillinen) tapa periä saataviaan on haastaa liike tai maahantuoja oikeuteen.

Kuluttajavalituslautakunta on hyvin hidas tapa saada asiasta puolueeton lausunto - sen päätöksellä ei ole suurta arvoa, ellet joskus lähde oikeusteitse perimään rahojasi. Liike luultavasti luottaa siihen, ettet noin pienen asian takia sitä tee.
Mainos
_
__
 
_
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
30. huhtikuuta 2007 @ 11:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se että nyt on 12kk kulunut ei muuta 1kk sääntöä mihinkään. Jos ne on sulle huonomman, väliaikaisen powerin asentaneet syyskuussa, niin se takuukorkaus on vielä kesken. Ainakin kauppa on velvollinen toimittamaan kuluitta toimivan alkuperäispowerin. Jos valmistus loppu (varastot suomessa tyhjät) saat seuraavan paremanpuoleisen.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > takuukorjaus
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy