User Käyttäjä Salasana  

maanantai 21.4.2025 / 20:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > yleistä keskustelua kännyköistä > kokemuksia kännyköiden huollosta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kokemuksia kännyköiden huollosta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. maaliskuuta 2007 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vein tossa ensimmäistä kertaa matkapuhelimen huoltoon. Nokialainen on muutaman kuukauden ikäinen ja sen käynnistysnappi juuttui ala-asentoonsa. Juuttuminen tapahtui kun puhelin suljettiin siitä elinkaarensa ainana kolmatta kertaa. No ei hätää, takuuhan näillä...

Mutta yllätys oli melkoinen paikassa, johon puhelin piti myyjäkaupan mukaan jättää. Siellä kokoontui kaksi kaveria heti tukimaan puhelinta. Ensi töikseen totesivat, että tämä ei mene sitten takuuseen. Sanoivat, että minä olen painanut napia jollakin raudalla. Millähän piikillä lentokoneessa painelisin? Tuotiin suurennuslasi, joka osoitti, että kytkimen pinnassa oli jokin vaalea roska, ilmeisesti taskun pohjalta tullut. Ihmettelin, että oho, onpa kummallista väkeä, aivan kuin olisin niiden toimeentulon riistämässä. Kerroin, että kolmannella kerralla nappi juuttui ja jos tuo ei mene takuuseen, niin mikä sitten. Synkän ärhäköinä paperit täytettiin ja puhelin on sillä tiellään.

Tulivat elävästi mieleen entisaikojen autojen takuukorjaukset. Miten vika on syntynyt, se on varmasti itse aiheutettu, autoa on käyetty väärin... Mutta autojen kohdalla tuollainen on jo takanapäin. Asiakkaan ei tarvise tuoda todistajia vian aiheutumisesta. Entä nyt sitten matkapuhelimien kohdalla? Onko se takuukorjaus niin kauhistuttava asia? Millaisia kokemuksia muilla mahtaa olla?

Senior Member
_
22. maaliskuuta 2007 @ 12:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä siinä varmaan kehittyy sellainen silmä myyjälle että mikä on itseaiheutettua ja mikä taas takuun alaista mutta sattuu niille niitä virheitäkin. Tosin se on mielenkiintoista että olet joutunut siitä vääntämään myyjien kanssa koska he eivät kuitenkaan siitä asiasta päätä, sen tekee valtuutettu huoltomies valmistajan ohjeiden mukaan.

Asus M6Va
Senior Member

5 tuotearviota
_
23. maaliskuuta 2007 @ 14:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikäs oli tämä myyjäliikkeen mukainen kauppa johon puhelin piti toimittaa?

"Arbeit macht frei"
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
23. maaliskuuta 2007 @ 16:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sitähän ihmettelinkin, että miksi tuon vain työn välittävän liikkeen väki kävi niin innokkaasti tällaisen harmaatukkaisen äijän kimppuun. Tulkoon vielä mainittua yksi yksityiskohta: Kerroin, että sain puhelimen lahjaksi jouluksi ja siitä oli paperit mukana. Myyjä oli verkossa toimiva kauppa. Sanoin näille kahdelle kaverille, että heti pakkauksesta otettuna eli ensi kertaa päälle pantaessa kytkin tuntui jäykältä ja sitä pientä nappia oli painettava kynnellä. Nämä sanoivat, että miksi sitten et heti tuonut puhelinta takuuhultoon ja toivat minulle hyllystä samanlaisen puhelimen, joka tosiaan aukeni ja sulkeutui paljon kevyemmin painaen. Sanoin, että kun ei ole mitään vertailukohtaa kotona, niin on vaiketa tietää, miten jäykkä kytkin käytössä on.

Puhelin on nyt maanantaina noudettavissa. Menen ensin hakemaan ja katson onko palvelu muuttunut. Jos ei ole, voin kertoa kertoa tämän espoolaisen liikeen nimenkin. Mutta katsotaan ensin. Kerron joka tapauksessa miten sujui.

LISÄYS:

Sain puhelimen. Nyt asiakaspalvelua hoiti nuori ystävällinen nainen. Ystävällisyyttä kai edesauttoi sekin, että korjaus todella tehtiin takuukorjauksena. Etukuori oli vaihdettu. Ehkä siten oli todistettu, että en ollutkaan lentokoneessa jollakin astalolla puhelinta rusikoinut. Uskotaan, että asiakaspalvelun kavereilla, joista toinen lienee yksi liikkeen omistajista, oli silloin ollut huono päivänsä. Toivottavasti ei tarvitse toiste enää mennä liikettä testaamaan, mutta jääköön nyt vielä nimi mainitsematta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. maaliskuuta 2007 @ 18:19

4G15
Newbie
_
10. toukokuuta 2007 @ 04:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo onhan noita, itse olen elektroniikka-asentaja.Korjailen puhelimia ja päivitän jne. Muutaman kerran on ollut niin että on ollut kavereilla puhelimessa softavikaa! (Eli ei varmasti itse aiheutettua) Niin ovat liikkessä sanoneet et ei tässä vikaa ole, ei mene takuuseen. Osta uusi! (olin tuolloin mukana liikkeessä itse)
Ja myös näitä, kaveri osti nyt just nokia 5500 sport puhelimen. Otti paketista ja näppäimet eivät toimineet! No vei liikkeeseen, liike olet läikyttänyt tähän kahvia. Älä 5min ollut edes päällä koko puhelin, se läpinäkyvä näytön suojakalvokin paikallaan!!!
Hyvä hyvä, juuri näin!

Hello all!
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
10. toukokuuta 2007 @ 11:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi on aika jännä juttu. Epäilevää ja negatiivista suhtautumista on vaikea käsittää, kun ei takuukorjaus ole pois heidän ansioistaan, he eivät sitä kustanna. Sen sijaan se on pois heidän ansioistaan, jos asiakas ei tule enää tähän liikkeeseen ja kertoo vielä kavereilleenkin. Tossa jo aikaisemmin totesin, että autopuolella on (tämä) asia nykyisin hyvällä mallilla. Asiakaspalvelijat eivät tyrmää asikkaiden oletusta takuukorjauksesta, kilpailu on siksi kovaa. Ehkä kännyköiden kohdalla ei vielä tarpeeksi kovaa, kun markkinat ovat olleet mukavasti nousevia. Mutta voi sekin päivä tulla, vai mitä arvelet?

Senior Member

5 tuotearviota
_
11. toukokuuta 2007 @ 18:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä ole varmasti ei omasta pussista pois. Pistää vaan ihmetyttämään että mikä saa ihmisen oikeasti kuvittelemaan esim. koiran pureskeleman puhelimen menevän takuuseen... Se vaan hajos, iha yhtäkkii...

Ne jotka ite on ko. hommissa niin varmasti tietävät mitä tarkoitan.

Miettikää itsenne takuunantajan tilalle. Kivaa kun on rehellisiäkin ihmisiä viellä...

Ja kyllä sitä 5:ssä minuutissa ehtii paljonkin tuhoa tekemään. :) Jos kaatuu kahvit päälle niin eipä sillä ole väliä onko puhelin ollut käytössä 5min vai vuoden. Tuollaisia tilanteita varten on vakuutukset. Huijaamalla ei pitkälle pääse.

"Arbeit macht frei"
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
11. toukokuuta 2007 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sinäkö se siellä oletkin puhelimia vastaanottamassa? Mistä olet jo etukäteen niin varma, että huijareitahan nämä? Kaipa niitäkin on, mutta pitääkö sen olla lähtökohta asiakaspalvelussa. Vertailusi koiran pureskelemiin puhelimiin on aika korni, ei tässä ole ollut sellaisista kyse.

geggis
Newbie
_
11. toukokuuta 2007 @ 20:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä Jyväskylässä on ihan mukavia nuo myyjät. Ei ne mitään mutissu kun vein puhelin 7 kertaa 4-5kk sisällä huoltoon kun se vaan simahteli. Myyjät olivat ystävällisiä ja rehellisiä, ne jopa piti mun puolia kun piti saaha uus puhelin(jonka sain myöhemmin) tehtaalta.
Senior Member

5 tuotearviota
_
12. toukokuuta 2007 @ 05:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En toki tarkoittanut että kaikki on huijareita, mutta mieti nyt itekkin että jos puhelimessa on kahvia sisällä niin luultavasti asiakas tietää että sen päälle on kahvia kaatunut. Silti takuuseen.

Ja ei todellakaan ole lähtökohta että yritetään huijata, mutta tietyt tilanteet vaan on harvinaisen selviä.

Ja ei, en ole missään liikkeessä ottamassa puhelimia vastaan. :)

"Arbeit macht frei"
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
12. toukokuuta 2007 @ 10:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä ymmärsin 4G15 kertoman esimerkin niin, että mistään kahvista ei ollut puhelimessa kysymys, vaan siitä, että korjauksen vastaanottajat ensi töikseen niin väittivät. Musta on aika huono hämäys, että kahvilla käsillylle puhelimele etsitään takuuhuoltoa, kyllähän se huollosssa kuitenkin paljastuu.

Omalta kohdaltani korjautan sen seitsemän laisia laitteita ja vempaimia korjaamoissa. Ei ole koskaan mieleen edes tullut, että yrittäisi kätkeytyä takuun taakse, kun huoltojen kustannus ei sentään ihan timantteja ole (auton voi olla). Mun mielestäni suurin osa ihmisistä toimii niin. Asiakaspalvelua ei saa virittää muutamien riman välistä kulkevien mukaan. Tai asiakkaat käy vähiin.

Hi, kyllä sa varmasti pärjäisit. Eiköhän työ opeta fiksuille piankin oikeat menettelytavat. Itse olen aikoinaan ollut mukana sellaisessa, että piti vastata tyytymättömien asiakkaiden valituksiin. Sekin on hyvin opettavaista.

Mainos
_
__

_
Senior Member
_
17. toukokuuta 2007 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Huoltofirmat/valmistajat ovat sälyttäneet nykyään osan vastuusta laitteita välittävälle yritykselle valmistajan ohjeiden mukaan. Eli jos laitteessa on nykyään selvästi takuun pois sulkeva vika lähtee siitä lasku välittävälle firmalle jonka tehtävänä on veloittaa tämä asiakkaalta. Muuten hyvä mutta veloitus ei kuulemma läheskään aina onnistu jostain syystä. Tästä johtuen, ja valmistajan ohjeistuksesta koskien tarkistusmaksua, on myyjät ilmeisesti joskus hieman liian tarkkoja.

Toisaalta yksikään asiakas ei jätä laskua maksamatta jos esim auton kone on leikannut kiinni ja huollossa todetaan että ei mene takuuseen + lähetetään lasku.

Asus M6Va
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > yleistä keskustelua kännyköistä > kokemuksia kännyköiden huollosta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy