Vinkkejä uuden koneen hankkimiseen.
|
|
La197
Newbie
|
22. maaliskuuta 2007 @ 19:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Omistan läppärin ja tarkoituksena on hankkiutua siitä eroon ja hommata pöytäkone. Tehoja tarvitsen (raskaaseenkin) videoeditointiin ja jonkin verran harrastan myös 3D-puolta. Pelienkin tulisi pyöriä hyvin.
Hintaluokka: 1000? , osamaksun mahdollisuus kaupassa olisi iso plussa.
Omistan jo näytön, kajarit, hiiret ym. härpäkkeet. Tarvitsen vain itse koneen. (Niin ja käyttöjärjestelmän. Kerro myös kannattaisiko Vista.)
Voisiko joku heittää jonkunlaisen paketin, josta lähteä liikkeelle? Ymmärrän kyllä koneiden päälle mutta en ole ennen ostanut pöytäkonetta itse koottuna. En osaisi itse tehdä koneesta tasapainoista tai valita täysin yhteensopivia osia.
Ehdottakaahan myös jotain hyvää äänikorttia, esimerkiksi joku 5-kanavainen.
Muuta ei tässä vaiheessa tule mieleen. Kiitoksia jo vastaajille! =)
|
schnappi
Suspended due to non-functional email address
|
23. maaliskuuta 2007 @ 03:46 |
Linkki tähän viestiin
|
|
La197
Newbie
|
23. maaliskuuta 2007 @ 04:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Mites kellottamisen kanssa, kun tiedän kyllä miten homma toimii mutta itse en ole sitä harrastellut. Eli kannattaako se tuolla prossulla vai ostaa valmiiksi tehokkaampi?
Onko muuten itse kasaaminen minkälainen homma nykyisin? Aiemmin kyllä edellisellä vuosikymmenellä tuli koottua jonkin verran, mutta tietty se kiinnostais itse laittaa nytten.
Musta tuo kyllä vaikuttaa ihan pätevältä mutta se prossu ja kellotus on kysymysmerkki.
|
AfterDawn Addict
|
23. maaliskuuta 2007 @ 05:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti La197: Mites kellottamisen kanssa, kun tiedän kyllä miten homma toimii mutta itse en ole sitä harrastellut. Eli kannattaako se tuolla prossulla vai ostaa valmiiksi tehokkaampi?
Onko muuten itse kasaaminen minkälainen homma nykyisin? Aiemmin kyllä edellisellä vuosikymmenellä tuli koottua jonkin verran, mutta tietty se kiinnostais itse laittaa nytten.
Musta tuo kyllä vaikuttaa ihan pätevältä mutta se prossu ja kellotus on kysymysmerkki.
Kellottaminen tuon prossun kanssa on äärimmäisen helppoa. Ei tarvitse muuta kun nostaa fsb:tä ylöspäin. Tuo on muutenkin ehkä paras kellottelu prossu omassa hintaluokassaan. Sen saa kellotettua vakio jäähyllä 3-3,2Ghz asti jolloin se vastaa 1000? maksavaa x6800 prossua.
Koneen kokoaminen ei ole kovinkaan vaikeaa jos ohjeita osaa lukea, ja hiukan järkeä käyttää.
N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
|
La197
Newbie
|
23. maaliskuuta 2007 @ 05:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Kellottaminen tuon prossun kanssa on äärimmäisen helppoa. Ei tarvitse muuta kun nostaa fsb:tä ylöspäin. Tuo on muutenkin ehkä paras kellottelu prossu omassa hintaluokassaan. Sen saa kellotettua vakio jäähyllä 3-3,2Ghz asti jolloin se vastaa 1000? maksavaa x6800 prossua.
Koneen kokoaminen ei ole kovinkaan vaikeaa jos ohjeita osaa lukea, ja hiukan järkeä käyttää.
Selvä, eli siinä olis hyvä prossu. Onko kommentoitavaa muihin schnapin valitsemiin osiin?
Kokoamisessa ajattelin lähinnä että onko nykyisin jotain pieniä juttuja millä saa parhaiten hyödynnettyä komponentit tms? Vai voiko siinä mennä vikaan?
|
AfterDawn Addict
|
23. maaliskuuta 2007 @ 05:17 |
Linkki tähän viestiin
|
No shnappin paketista itse vaihtaisin ehkä näytönohjaimen 8800gts 320Mb korttiin. Se on huomattavasti tehokkaampi, ja silloin saisit vistasta kaiken hyödyn irti.
Toinen mitä ehkä vaihtaisin olisi emolevy halvempaan ib9 emoon, koska tuo 4300 prossu ei vaadi erikoista kellottelu emoa korkean kertoimensa takia.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.a...2,55157,34019x2
EDIT: Ja tuo kokoaminen ei oikeastaan ole sen kummempaa kun laittaa tavarat koppaan, ja johdot kiinni. Eipä siinä moni asia voi mennä pieleen. Kannattaa lukaista kuitenkin emon manuaalia sen verran että osaa yhdistellä oikeat johdot oikeisiin paikkoihin ellet ole varma mihin kohtaa ne tulevat. Hyvin vähän siinä voi menna vikaa asioita jos järkeä käyttää.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. maaliskuuta 2007 @ 05:20
|
La197
Newbie
|
23. maaliskuuta 2007 @ 05:41 |
Linkki tähän viestiin
|
8800gts:n hinta on kaksinkertainen tuohon X1950 verrattuna. Mutta on ilmeisesti hintansa väärti?
Uskon kyllä että itse saan koottua jos tosiaan periaate edelleen siinä sama.
Äänikorteissa en ole kyllä pysynyt mukana. Surroundi on kätevä kun alkaa äänitehosteiden kanssa puuhaamaan. Olisiko tähän ehdotuksia? Jos tällä hetkellä paketin hinta on noin tonni niin kovin paljon lisää ei mielellään. Sanotaan että 100? lisää voisi mennä.
|
La197
Newbie
|
23. maaliskuuta 2007 @ 05:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon huomannut että jotkut suosittelee hommaamaan erillisen kovalevyn Vistalle ja toisen sitten muuhun käyttöön. Kyllähän tätä tehtiin jo aiemminkin, mutta onko kuinka suuri hyöty nytten? Jos näin tekisi, mikä olisi sitten siihen sopiva kovo?
|
AfterDawn Addict
|
23. maaliskuuta 2007 @ 05:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. maaliskuuta 2007 @ 05:55
|
AfterDawn Addict
|
23. maaliskuuta 2007 @ 05:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti La197: Oon huomannut että jotkut suosittelee hommaamaan erillisen kovalevyn Vistalle ja toisen sitten muuhun käyttöön. Kyllähän tätä tehtiin jo aiemminkin, mutta onko kuinka suuri hyöty nytten? Jos näin tekisi, mikä olisi sitten siihen sopiva kovo?
Eipä tuohon välttämättä tarvitse erillistä kovoa hommata ainakaan omasta mielestäni, ellei välttämättä itse tahdo.
|
Mainos
|
  |
|
La197
Newbie
|
10. huhtikuuta 2007 @ 14:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Alkaa pikkuhiljaa olla tilaamisen aika niin olis viel muutama juttu paketista. Tällä hetkellä siis kokoonpano olis seuraava:
Intel Core 2 Duo E4300
Abit IB9 (vai abit AB9?)
2 Gt, 800 MHz DDR2
LeadTek WinFast GeForce 8800 GTS 320 PCI-E
Seagate Barracuda 7200.10 (320 Gt, sarja-ata II)
Samsung 18x IDE DVD+/-RW Dual Layer (SH-S182D)
Antec Sonata II Piano Black -miditorni
Pakettina
Kannattaako hommata erillistä cooleria tuohon mukaan jos kellottelee jonkin verran? Noctuaan ja Scytheen olen saanut suosituksia mutta muuten en tiedä coolereista kovinkaan paljoa. Niiden hinta jossain 50? hujakoilla ja sen verran suunilleen voisi sijoittaa.
Jos tuota prossua kellottaa niin ilmeisesti on hintaluokassaan paras sijoitus? Jos vertaa hieman kalliimpiin kuten E6400?
Onko muuta kommentoitavaa tuohon?
|