User Käyttäjä Salasana  

lauantai 15.11.2025 / 08:02
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > vistan asennus cd?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vistan asennus cd?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
red_flag
Newbie
_
28. maaliskuuta 2007 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin uuden tietokonepaketin jossa Windows Vista käyttiksenä. Mukana ei tullut minkäänlaista Vista asennus cd:tä.
Oletetaan, että kiintolevy sanoo poks tai muuten vain haluan uudelleen asentaa vistan, kuinka se voi olla mahdollista ilman cd:tä tai id numeroa???
Soitettuani asiakaspalveluun josta koneen ostin, sanottiin siellä, että tämä on nykyinen käytäntö, että asennus cd:tä ei anneta mukaan koska ihmiset hukkaavat helposti sen. Syvältä!
pkaksp
Moderator
_
28. maaliskuuta 2007 @ 15:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos haluat muuten vain asennella windowsin uusiksi, niin sitä varten on olemassa koneella palautusosio, joka sisältää kaiken tarvittavan.

Kiintolevyn sanoessa poks, on sinun otettava yhteyttä koneen ostopaikkaan, tai suoraan microsoftille.
Asgardi
Member
_
1. huhtikuuta 2007 @ 09:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mun tietääkseni tosta kyllä luovuttiin ettei asennusmediaa muka tulis mukana vaikka oliski OEM. "Kiintolevyn sanoessa poks, on sinun otettava yhteyttä koneen ostopaikkaan, tai suoraan microsoftille." Paitsi jos olet sitten ennakkoviisas ja otat varmuuskopion siitä palautusosiosta jonneki muualleki.
pkaksp
Moderator
_
1. huhtikuuta 2007 @ 18:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No jos ennakkoviisas haluaa olla, niin ottaa kloonin koko levystä, eikä pelkästään siitä palautusosiosta.

(jos nyt haluat sitä pilkkua niin välttämättä viilata)
Asgardi
Member
_
1. huhtikuuta 2007 @ 18:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja sinne DVD:lle se klooni sitte laitetaan vaikka 120 gigasesta kovosta? Kyseessä oli kuitenki konepaketti niin niitä kovoja on oletusarvosesti tasan 1.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. huhtikuuta 2007 @ 18:44

dxmaze
Account closed as per user's own request
_
1. huhtikuuta 2007 @ 18:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voithan imuttaa itsellesi vistan netistä (ja se ei ole laitonta jos ei ole laitonta key:tä) ja sun koneessa pitäisi olla jossain siellä sivussa se product key:tä sen laitat siihen asennus vaiheessa. Itse ainakin olen tuon vastaavalla tehnyt. Tai toisin niin mulla on tuneup 2007 jolla ainakin näkyy sen käyttiksen ID niin ota se ylös ja tee yllä oleva.

Intel Core 2 Duo T7500 (2.0GHz)
2GB(2x1GB) DDR2, 667MHz
SATA 120GB + WD Elements 320GB
Intel GMA X3100
Microsoft Windows Vista Business

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. huhtikuuta 2007 @ 18:51

Demus
Member
_
2. huhtikuuta 2007 @ 00:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dxmaze:
Voithan imuttaa itsellesi vistan netistä (ja se ei ole laitonta jos ei ole laitonta key:tä) ja sun koneessa pitäisi olla jossain siellä sivussa se product key:tä sen laitat siihen asennus vaiheessa. Itse ainakin olen tuon vastaavalla tehnyt. Tai toisin niin mulla on tuneup 2007 jolla ainakin näkyy sen käyttiksen ID niin ota se ylös ja tee yllä oleva.
En ole nyt aivan varma... mutta olen vahvasti sitä mieltä, että OEM-versioiden product key:t eivät sovi Retail-versioihin. Viisaimmat korjatkoon?

-= Intel i7-3770 | Abit AB9 | Zotac GeForce GTX 260 896MB AMP²! | Ki HyperX 3Gb 800Mhz CL4 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 320GB | CoolerMaster NSK6500 430W | Logitech MX 3200 | Creative GigaWorks T20 =-
dxmaze
_
2. huhtikuuta 2007 @ 03:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No sanotaanko näin et kaveri heitti vistan pois koneeltaan ja kyseessä oli home premium niin ja mulla sattui olemaan netistä imutettu kyseinen käyttis nii kyl se seriali tai mikä tahansa olikaan niin hyvin se toimi ja kyseessä oli yhden koneen product key. Ottakoon joskus takas ku ei hirveästi ole käyttöä mut hyvib se tuossa sivussa menee...

2GB(2x1GB) DDR2, 667MHz
Intel GMA X3100
pkaksp
Moderator
_
2. huhtikuuta 2007 @ 05:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Voithan imuttaa itsellesi vistan netistä (ja se ei ole laitonta jos ei ole laitonta key:tä)
Sen Vistan lataaminen on sitten varmasti laitonta.
dxmaze
_
2. huhtikuuta 2007 @ 05:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En vaan ymmärrä et mikä siinä on laitonta jos muuten sen on se 30 päivää ja sen jälkeen vaatii activoinnin niin mikä siinä on laitonta ellei ole laillista serialia?! oli miten tahansa hankittu kopio? Se on kaukana siitä ku porukka imuttaa warena käyttiksiä ja pulailee cräkkien ja timestoppereiden kanssa. Vai yhtyykö kukaan tuohon?

2GB(2x1GB) DDR2, 667MHz
Intel GMA X3100
Vigilante
Suspended due to non-functional email address
_
2. huhtikuuta 2007 @ 07:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
toi on täyttä bullshittiä, että minkäänlaista mediaa ei pitäisi tulla mukana. Joko pitäisi tulla levy tai sitten esim. image koneen kovalevyllä josta voi itse polttaa palautuslevyt. Tämä koskee siis OEM valmistajien koneita. Jos taas ostat täyden retail version windosista saat aina levyt. Microsoftilta on turha kysellä OEM valmistajien Recovery levyjä koska ne ovat täysin laitevalmistajien oma tekemiä ja sisältävät muitakin ohjelmistoja kuin vain windows. Microsoft ei muutenkaan anna OEM-tuotteille kuin maksullista tukea vaan tuki kuuluu OEM vamistajille, HP, ACER, Fujitsu jne. Jos kasaat koneen itse ja ostat OEM Vistan sitoudut samalla antamaan itsellesi tuotetukea :) Itse pyysin epätietoisena apua microsoftilta OEM vistaan ja se olisi maksanut 77euroa, toki ohjasit Fujitsulle(mulla siis Fujitsu OEM-Vista) josta onnistuin saamaan ilmaista tukea ja homma ratkesi.

Nainen tulee ennen konetta!
Vigilante
Suspended due to non-functional email address
_
2. huhtikuuta 2007 @ 07:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo ja OEM cd-avaimet eivät tosiaankaan sovi retail-tuotteisiin kun kyseessä on kaksi aivan eri lisenssityyppiä.

Nainen tulee ennen konetta!
Mainos
_
__

_
Asgardi
Member
_
2. huhtikuuta 2007 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Offtopic: Kräkit ja taimstopperit sentään toimii senki jälkeen ku ostat uuden emon...
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > vistan asennus cd?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy