User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 28.9.2025 / 18:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > äänikortissako vikaa?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Äänikortissako vikaa?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jonzcu
Member

6 tuotearviota
_
15. huhtikuuta 2007 @ 06:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen nyt hankkinut uuden koneen ja siinä emona asuksen P5N32-E SLI ja siinä on integroitu äänikortti, joku Soundmaxin. Ongelmana on, että en saa minun Creativen Gigaworks 7.1 kaiutinjärjestelmästä oikein ääntä kuulumaan. Senhän pitäisi toimia niin, että lyön ne 3 piuhaa kiinni korttiin ja thats it, äänet toimii, kun kortin kerran pitäisi tukea 7.1 järjestelmää vai pitäisikö? Nyt peleissä ja videoita katsellessa ja musiikkia kuunnellessa äänet kuuluvat vain 2 etu kajarista ja subwooferista eli taka ja sivu kajarit eivät anna mitään merkkejä itsestään. Kun taas testaan kajareita soundmaxin omassa äänihaliinta testi jutussa niin saan 5.1-->7.1 upmixillä ääntä kaikista kajareista niinkuin pitääkin. Täten olen todela hämilläni, että mikä ihme tässä nyt on vikana. Minä itse en keksi mikä se voisi olla, mutta kenties täällä joku tietää?

Vai onko se sitten pakko rientää kauppaan taas heittämään 100 euroa johonkin X-Fi korttiin?
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
18. huhtikuuta 2007 @ 19:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö siinä pitäisi olla SupremeFX 8 kanavainen audiosysteemi? Ovatko 5-kanavaisen liittimet oikeissa paikoissa?

AfterDawn Addict

10 tuotearviota
_
18. huhtikuuta 2007 @ 19:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko laittanut ohjauspaneeli->äänet ja laitteet->kaijutin asetukset->lisä asetukset kohdasta käyttöön kaikki kaijuttimet?

jonzcu
Member

6 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2007 @ 03:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä olen laittanut, sen ei pitäisi olla vikana.
Ja kaikki liittimit ovat oikeissa paikoissa. En tiiä mistää SupremeFX, mutta ainakin soundmax tossa lukee. Olen kyllä ajatellu laittaa Gamesurround Fortissimo 3 7.1 kortin vanhasta koneesta tähä. Eihä sekää uusi kortti ole, mutta toimii ainakin todistetusti. Jos sitten joskus kun on taas rahaa siihen niin ostan jonkun uuden kortin. Olen nimittäin huomannut musiikissa ja peleissä välillä häiriöitäkin äänessä ja semmoista en halua, joten varmaan käännyn sen vanhan kortin puoleen.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2007 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä ne erilliset kortit melko yleensä ovat parempia kuin integroidut, vaikka niissäkin alkaa hyviä olemaan. Tämän 8 kanavaisen SupremeFX:n pitäisi hyvä olla ja sellainen tulisi spcifikaation mukaan emossasi olla. Kiinnostaa, eikö olekaan. Tässä linkki specifikaatioineen:

http://www.asus.com/products4.aspx?model...=3&l2=11&l3=397

jonzcu
Member

6 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2007 @ 11:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No koneen sisällä ei ainakaa puhuta halaistua sanaa mun mielestä tosta SupremeFX kortista. Ainoastaan Soundmaxista. Ainakin asuksen driver sivulla on tää soundmax, mutta tää onkin ajuri jms. Toi supremehan on se kortin joku juttu tms?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. huhtikuuta 2007 @ 11:09

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
19. huhtikuuta 2007 @ 11:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos vaan erillinen aanikortti loytyy niin se kiinni koneeseen
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2007 @ 11:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Viitsitkö katsoa, onko siinä sulla tuollaista poikittaista rivistöä liittimiä kuten likkini kuvissa näkyy. Voihan se olla, että sulla on joko emolevyn vanhempi malli tai sitten joissakin yhteyksissä tuo noteerataan lisäoptioksi, specifikaation mukaan kyllä ihan vakio.

jonzcu
Member

6 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2007 @ 13:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis se on ulkoapäin melkeimpä saman näköinen ainakin minun mielestä ja siinä on nuo liittimet.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2007 @ 13:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ajurit ovat Soundmaxin, mutta katso, että sulla on oikea. Tässä sivu, josta saa oikean ajurin.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

jonzcu
Member

6 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2007 @ 13:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä ajurit on kunnossa. Mutta olen jo päätynyt tohon erilliseen kun semmonen tossa on vapaana. Eikä oo iso vaiva sitä tunkee pci väylää ja asennella ajurit ja iskee vanha poijes päältä.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2007 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, ei se suuri vaiva ole ja toimii sitten varmasti. Olis vaan ollut hyvä, jos oltais keksitty, mikä siinä nyt mättää. Kun tämänkin pitäisi ainakin Asuksen mukaan olla varsin hyvä systeemi, ja kanaviakin vaikka muille jakaa. Se, että olet kuullut jotakin puutteita, viittaa siihen, että jokin ei ole kuitenkaan kohdalla. Mä epäilen edelleenkin sitä, että liittimet eivät ole oikeissa paikoissaan, mutta netissä ei ollut ohjetta, miten siihen 5 kanavainen kytketään tai säädetään.

Mainos
_
__

_
jonzcu
Member

6 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2007 @ 19:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, ongelma selvitetty. Hain uusimman biosin ja asensin uusimmat ajurit uusiks korttiin. Nyt toimii 7.1 ja 5.1. Tosin varmaan laitan sen kortin, sillä fortissimossa ääni on vielä aavistuksen parempi ja tämä soundmax tuntuu olevan surround järjestelmillä välillä vähän ongelmallinen peleissä. Joissain peleissä pieniä äänihäiriöitä kun surround 7.1 tai 5.1 on kytketty päälle, mutta nekin saa pois kun pelin ajaksi laittaa normaalit stereokuulokkeet tai kaiuttimet päälle. Ja vika ei ole tosiaankaan kaikissa peleissä vaan jossain vai. Eli kortti on kuitenkin kunnossa. Kiitoksia kaikille avusta ja neuvoista.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > äänikortissako vikaa?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy