User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 28.9.2025 / 10:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ohjeita itse koneen kasaamisessa. kiitos.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ohjeita itse koneen kasaamisessa. Kiitos.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
19. huhtikuuta 2007 @ 15:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tein nyt uuden pelkästään koneen kasaamiseen viittavana.
Että tämä jäänee mun viimeiseksi vähään aikaan..

Ja sit asiaan..

Eli mites mahtaa mennä. Kun mul on nyt lapasessa koko paketti. tai no prosessori on tulauksessa mutta muuta vaille kaikki lapasessa.

Nyt. kun mulla on tuo uusi 7200.10 sarjan seagate. ja siin on nuo onko noi nyt sata liittimet eli ei lakumatto vaan toi kapeampi. ei siinä mitään.
MUTTA..
Miten saan sen uuden ja kiiltelevän kovan masteriksi, kun mulla on yksi tai periaatteessa kaksikin pienenpää jossa tietoa jota tarvitsen mutta ne on vanhempia ja hitaampia joten niitä en halu kun slaveiksi. mut tuo lakumatto iskee toisen suoraan masteriksi jos laittaa sen päätymmäisen pään levyyn kiinni.?

vai jos molemmat niistä vanhoista laittaa slaveiksi niin ymmärtääkö toi kone ottaa tuon uuden kiiltelevän sata liittimessä olevan masteriksi.?

apuva apuuva apuuuuuuva.

Member

1 tuotearvio
_
19. huhtikuuta 2007 @ 16:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ainakin ei tartte muuta tehä ku SATA paikkaa vaihella 1-8 nii hakee käyttistä aina ykkösest, koska BIOSis on laitettu sillai. Eli Meet vaa BIOSista säätään sen Buuttaus järjestyksen..

Member
_
19. huhtikuuta 2007 @ 16:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okke tuo helpottaa kyll..

Toinen kyssäri.

tuo GF 8800 gts 320mb
niin huutaako se lisävirtaa.? konetta en viellä ihan hetkeen päälle saa kun se prossu tulee aikaisintaan ensi viikolla.
Mut tuossa paketissa kun on tuollainen virtapiuha jossa sit 2 päätä noille vitapiuhoille.? mutta ainakaan tuossa ab9 pro kortissa tuo piuhan ei riitä mihinkään itse emossa olevaan virta liittimeen.? eli onko se jollekkin lisävirralle vai iskenko siihen liittimen joka tulee suoraan virtalähteeltä.?

Member

1 tuotearvio
_
19. huhtikuuta 2007 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
meni mulla toi sun selitys vähän ohi ja itelläni ei oo kokemusta (vielä) 8800 malleista. Taasen, mulla ainakin ihan powerista suoraan näyttikseen virrat. ATIt käyttää kuulemma tosin virtaa reippaammin kun vs. nVidia :D

Member

2 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2007 @ 16:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
öö, eikö tos 8800 ole kaksi virtapiuhaa jotka menevät poweriin? en ole varma, mutta muistan lukeneeni siitä joskus
Member

1 tuotearvio
_
19. huhtikuuta 2007 @ 16:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vaetti:
öö, eikö tos 8800 ole kaksi virtapiuhaa jotka menevät poweriin? en ole varma, mutta muistan lukeneeni siitä joskus
mites muuten sitten SLIs? 4 virtapiuhaa powerii vai? :D

Masentaja
Suspended due to non-functional email address
_
19. huhtikuuta 2007 @ 16:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArcDucK:

Toinen kyssäri.

tuo GF 8800 gts 320mb
niin huutaako se lisävirtaa.? konetta en viellä ihan hetkeen päälle saa kun se prossu tulee aikaisintaan ensi viikolla.
Mut tuossa paketissa kun on tuollainen virtapiuha jossa sit 2 päätä noille vitapiuhoille.? mutta ainakaan tuossa ab9 pro kortissa tuo piuhan ei riitä mihinkään itse emossa olevaan virta liittimeen.? eli onko se jollekkin lisävirralle vai iskenko siihen liittimen joka tulee suoraan virtalähteeltä.?
Ei tarvitse lisävirtaa tuo 8800 gts.Itsellä on samanlainen ja ei muutako laitat näyttiksen paikalle, laitat pci-e piuhan kiinni.
Member
_
19. huhtikuuta 2007 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin tuossa on tollanen 5 pinnanen virtaliitin tuossa kortissa. muttei mitään erillistä virtapiuhaa.. ellei tuota paketissa tullutta. luulisin sen olevan adapteri koskase tekee

0x0 pinnasesta ---> xxxoo pinnasen.
xxx

LISÄYS

Kappas kappas.. heh.. sellanen piuha löytyikin sit tuolta virtalähteen nipusta. eli x0x jonka toinen pää on sit xxx
xxx xxx --> PCI-E

eli tämän toinen pää korttiin ja toinen virtaan.
kun mul ei olle kun tosi ministi kokemusta noista vanhoista korteista niin hölmö kun luulee tuon virtahirmun hörppivän energiansa tuolta emosta.. (tyhmä kun on :D)

ja sit sellanen et tuo uus kova. kun siin on tuo jumperi laitettu rajoittamaan nopeus 1.5 g/s ? kyssäri onkin että miksi.? eikö sitä ole tarkoitettu toimimaan 3 g/s nopeudella.?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. huhtikuuta 2007 @ 16:55

leksi
Suspended due to non-functional email address
_
19. huhtikuuta 2007 @ 17:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se on jumpperoitu sataI nopeuteen sataII sijasta.

Intel Pentium4 3.06ghz
Zalman 9500led
Sapphire x1950pro 512mb
1024mb
Fortron 350W
2x Seagate Barracuda 160gb SATA
Logitech g15
Microsoft-Razer Habu

Nokia n93
KustaaIII
Member
_
19. huhtikuuta 2007 @ 17:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArcDucK:

Toinen kyssäri.

tuo GF 8800 gts 320mb
Ei tarvitse lisävirtaa tuo 8800 gts.Itsellä on samanlainen ja ei muutako laitat näyttiksen paikalle, laitat pci-e piuhan kiinni.
Joo,o tuo pci-e piuha on nimenomaan lisävirtaa varten, eli näyttis ei saa tarpeeks emosta vaan tarvii powerista lisää.

Laitat adapterin 6pin pci-e liitin korttiin kiinni ja 4pin molexit virtalähteen vastaaviin kiinni. (Tai virtalähteen omalla pci-e johdolla.)

Intel E7400 / Asus P5QL Pro / 3Gb 8ooMhz / HD 5770 / NeoHe 430W / Acase XClio2 kotelossa
Member
_
19. huhtikuuta 2007 @ 19:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuota mietin et. mites nuo molexit.. kun niit on jokusessa noissa virta piuhoissa..

kun niit tuosta kortistä lähtee 2. niin vedänkö virralta 2 erillistä virtaa joista molemmista 1 molex kiinni. vaiko saako tuo saman märän juicee jos iskee yhdestä piuhasta 2 molexii kiinni.?

Member
_
20. huhtikuuta 2007 @ 14:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
osaisko jengi sanoo tuohon vikaan mitään.. ei nyt haluis poksauttaa näyttistä liialla virralla heti alkuunsa. :D

kun ohjeissa ei ainakaan sanottu miten ne liitetään ja minne. tällä hetkellä ne on siten että virralta tulee 2 piuhaa joista molemmista saa 1 kovalevy virtaa ja sit molemmista on 1 molex kiinni näyttiksessä.

et prossu tulee alkuviikosta E6420
Mut osaisiko sanoa miten on itse laittanut nuo gf 8800 johdot kiinni.?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. huhtikuuta 2007 @ 08:25

Mainos
_
__

_
Member
_
21. huhtikuuta 2007 @ 08:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no jestas miten työ joilla toimii niin olette laittaneet ne johdot. kun se kuusipinnainen ei sovi tuohon kortiin joten pitää laittaa se sen oma johto.. Mutta. molempiin johtoihin eri virtapiuhasta virta vai kelpaako jos laittaa samasta 2 molexii kiinni.?

Ohjeista kun ei apua tähän kyssäriin löydy.?!

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ohjeita itse koneen kasaamisessa. kiitos.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy