Hei. Vanhan koneen tehottomuuden johdosta olen nyt päättänyt ostaa uuden tietokoneen. Kone tulee pääasiassa pelikäyttöön ja muuhun normaaliin käyttöön. Hinta pyörii siinä 1000? - 1300? varmaankin. Eli pelkkä keskusyksikkö on kyseessä, kaikki muu tarvittava tilpehööri hiirestä kuulokkeisiin on omasta takaa. Komponentteja olen valmiiksi jo kattellut jonkun verran, mutta vielä tarvitsisi lyödä paketti lukkoon ja päättää että mitkä osat siihen otan mukaan. Joten toivoisin teiltä siihen pientä avustusta. Tässä vähän osia joita olen harkinnut:
Prosessori: Intel Core 2 Duo E6420
Näytönohjain: Club 3D GeForce 8800 GTS 320 Mt PCIE
Muisti: 1 Gt, 800 MHz DDR2 x2
Kovalevy: Seagate Barracuda 7200.10 (320 Gt, sarja-ata II)
Emolevy: Abit AB9 Pro/ Abit AB9 QuadGT(onko näillä suurta eroa?)
CD/DVD asema: Samsung 18x IDE DVD+/-RW Dual Layer (SH-S182D)
Käyttis: on vielä vähän auki, joko XP tai Vista
Koppa: on myös vähän auki, Antecin p150 meinasin ekana mutta se ei oikeen miellytä silmää, joten jos joku samaa luokkaa oleva "hienomman" näköinen. Ei tarvitse olla koppa ja poweri samassa.
Ja tuohon päälle vielä mahdollisesti jotain hiljaisia lisätuulettimia jos koppa sen antaa myöden ettei pääse pelivälineet liikaa lämpiämään.
Eli jos joku voisi kertoa, että mitä tossa kannattaisi vaihtaa vai onko toi hyvä noin? olisin kiitollinen
EDIT: Kasasin tossa osia Jimms pc storen sivuilla ni koriin eksyi näyttiksesks GF 8800GTS PCIE 640M 320BIT DDR3, tuo oli vähäsen kallimpi kun tuo aikaisemmin mainitsemani mutta paketin hinta pysyi 1300 hujakoilla. Niin ja sivulla oli prossusta Core Duo 2 E6420 2.13GHz, 4MB, FSB1066 Boxed (Uutuus!) nimi. Eli meinaako tui Boxed tossa jotain erikoista, kun itselläni ei siitä paljoakaan hajua ole?
Koteloksi settiin valitsin Nine Hundred Ultimate Gamer ATX-Kotelo, ja virtalähde antecin neo-he 500 wattinen. Paketin hinta oli nyt 1345? ilman käyttöjärjestelmää, eli kait sen käyttiksen hinnan saa jostain tiristettyä, ja sitten vielä nuo mahdolliset lisätuulettimet jos niitä nyt tarvitsee ku tuossa kotelossa näytti olevan yksi 200mm tuuletin ja pari 120mm tuuletinta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2007 @ 19:06
|