Uutta konetta ostamassa
|
|
Hakfu13
Member
|
30. huhtikuuta 2007 @ 08:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä olisin tässä uutta konetta ostamas ja tarttisin ohjeita siihen kokoomiseen ja osien valintaan, budjetti on semmonen 1500-2000e koko näyttöineen ja kajareineen.
Ohjeet vois olla mahollisimman uusia, kun aika nobo olen tässä hommassa ja tekniikka muuttuu.
Olin osalistan puolella jotain tämmöstä suunnitellu:
Näyttis: GeForce 8800jotain
Prossu: Intel C2D jotain
Emolevy: Ei mitään tietoa, kunhan sopis muitten osienkaa
Kotelo: Nexus Breeze 400w miditorni
Muisti: 2x 2Gt 800mhz ddr2
Kiintolevy: 250Gt
Näyttö: LG Flatron jotain
Kajarit: Creativen jotku 5.1
Olis kiva saada tietää noista et mitä tarkkoja malleja kannattais hinta/laatu suhteeltaan ottaa. Tietyst jos ootte sitä mieltä et joku osa pitäs kuopata kokonaan, hit me =)
Edit: Vistaa oisin tähän uuteen ottamassa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. huhtikuuta 2007 @ 09:00
|
s1mppeli
Suspended due to non-functional email address
|
30. huhtikuuta 2007 @ 09:02 |
Linkki tähän viestiin
|
ite ainakin saattaisin jättää tosta suosiolla toisen 2G muistin väliin, jos otat kaks gigasta tikkua ni pärjäät loistavasti
kerro vähä
|
Hakfu13
Member
|
30. huhtikuuta 2007 @ 09:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaa, aattelin sen siks kun tulee aika usein pidettyä aikaa monta ohjelmaa päällä saamaan aikaan, ja atm tuntuu että pahasti tökkii. Niin ois kiva et seuraavassa se riittäs sen koneen muun iän kuiteski. Mitä nyt oon ymmärtäny et vista ja Direct X10 vie tehoja mukavasti...
|
schnappi
|
30. huhtikuuta 2007 @ 09:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Emolevy: Ei mitään tietoa, kunhan sopis muitten osienkaa
No hyvä emo on: Abit AB9 ja sitten tulevaisuutta ajatellen tuo ASUS P5N-E Sli joka tukee quad prossuja myös eli emo ois sit tuo P5N-E sli.
Kotelokse ei missään nimessä nexusta. koska ilmankierto todella huono.
Koteloksi Antec P150 jossa on hyvä NeoHe 430W poweri mukana!
varmaan se 8800GTS 320Mb olis sellanen hinta/laatusuhteeltaan hyvä?
Kovoksi esim. Samsung T166 sarjan kovo. hiljainen ja nopea.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. huhtikuuta 2007 @ 09:22
|
Hakfu13
Member
|
30. huhtikuuta 2007 @ 09:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Quad tarkottaa neli ytimistä? (sitä en tarvitse)
Anyways, oon tätä niinku suunnittelemas siltä pohjalta ettei päivityksiä tulis. Seuraaval kerral taas koko kone uusiks. Eli näitä "tulevien osien varalle" ei oikee tarvii.
Emolevy on vielä täysin auki, äsken väsäsin tämmösen jonkun pohajn Mbnetis:
Klikkaa
Siis tuleeks noissa Antecin P150/180 aina se virtalähde mukana? (Ja minkäs tehosen virtalähteen tähän boksiin tarttis?)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. huhtikuuta 2007 @ 09:30
|
HorZor
|
30. huhtikuuta 2007 @ 09:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse ostaisin tällaisen paketin.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.a...0,56561,34019x2
Ei tarvitse ihan heti päivittää. Toki voit ostaa näyttikseksi halvemman 8800GTS mallin joka pitäisi päivittää 1-2 vuoden päästä käyttäjän vaatimusten mukaan tietenkin. Kotelosta saat hintaa pois kun otat halvemman P150 mallin.
Lisäksi Windows Vista.
Kajarit, hiiri, näppis ja tuulettimet oman tarpeen mukaan.
|
Mainos
|
  |
|
Hakfu13
Member
|
30. huhtikuuta 2007 @ 10:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti HorZor: Itse ostaisin tällaisen paketin.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.a...0,56561,34019x2
Ei tarvitse ihan heti päivittää. Toki voit ostaa näyttikseksi halvemman 8800GTS mallin joka pitäisi päivittää 1-2 vuoden päästä käyttäjän vaatimusten mukaan tietenkin. Kotelosta saat hintaa pois kun otat halvemman P150 mallin.
Lisäksi Windows Vista.
Kajarit, hiiri, näppis ja tuulettimet oman tarpeen mukaan.
Taidan pysyä 8800GTX ja näyttö pitäs olla 17" koska tilaan ei oikein mahdu isompaa.
Sit vielä näistä jäähdytys järjestelmistä, tuuletin/neste jäähdytys. Ja tarkempia vinkkejä/malleja kiitos!
Edit: Talletan vaan pari hyödyllist linkkii tähä
Eka
Toka
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. huhtikuuta 2007 @ 10:31
|