Kiintolevy ongelma?!
|
|
Joelli
Newbie
|
2. toukokuuta 2007 @ 12:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Asensin tuossa eilen käyttöjärjestelmän uudestaann mulla on 2 kovoo ja tietty toisen otin siks aikaa irti virrasta. Mutta kun olin xpn asentanu ja näin niin huomasin että omassa tietokoneessa ei ole ollenkaan muita asemia kuin c? Järjestelmä työkaluissa kiintolevy näkyy mutta perässä on monta $$$$$$$ merkkiä ja disk managementissä lukee että unallocated eikä osioita näy, mitä minun pitää tehdä?? :s
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
4. toukokuuta 2007 @ 13:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Katso, että C: aseman kovo on asetettu jupperilla masteriksi ja muut slaveksi. Onko se näkymätön kovo uusi? Jos on, niin alusta se ntfs järjestelmään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. toukokuuta 2007 @ 13:18
|
Joelli
Newbie
|
4. toukokuuta 2007 @ 14:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Jumpperit on oikein ja se on vanha kovo, se on toimnut mainiosti ja ollut käytössä mutta ku asensin xpn uudestaan ja otin sen pois virrasta siksi aikaa, ja kun laitoin sen kiinni takasin niin ei enää wörki. :(
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
4. toukokuuta 2007 @ 14:21 |
Linkki tähän viestiin
|
se vanha kovalevy pitää formatoida että se toimii kun silläkin on viellä xp eli sinulla on 2kpl xp 2:hella eri kovalevyllä sen takia se toinen kovalevy ei näy elikkäs pistä se xp levy koneeseen boottaa cd:eeltä ja formatoi se vanha kovalevy
|
Senior Member
|
4. toukokuuta 2007 @ 19:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitenkä niin toinen kovalevy ei näy jos sillekin on asennettuna WinXP? Ihan normaalisti tuon pitäisi näkyä jos ja kun se käyttää Windowsin tukemia tiedostojärjestelmiä. Tietysti jos levy on suojattu / salattu jotenkin niin asia on toinen.
- Intel Core i5 2500 3,3 GHz :: Asus P8H67 :: 2x4096MB DDR3 :: Gigabyte Radeon HD7970 OC :: OCZ Vertex 3 120 GB SSD + Samsung 1.5TB :: LG W2452TX 24" + DELL U2412M 24" -
- Samsung Galaxy S4 -
- Samsung Galaxy Tab 10.1 -
|
Joelli
Newbie
|
4. toukokuuta 2007 @ 20:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis XP on asennettu vain toiselle eli ei ole molemmissa kiintolevyissä. Kun minulla oli aikasemmin 2 kovoa käytössä joka toinen on 160gt(slave) ja toinen 60gt(master).. Ja kuuskymppisellä kovalevyllä on xp jonka asensin uudestaan ja otin tuon 160gigasen siks aikaa pois. Oletteko kärryillä?? :( :D
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
4. toukokuuta 2007 @ 20:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos BIOS tunnistaa levyt Auto lienee vika hankala levyn kirjanpidon vahingoittuminen tai tuhoutuminen. Jos tämä kyseessä Windowsin omilla välineillä ei sitä saada korjattua. Ainoa keino lienee datan saamiseksi käyttää ns. kolmansien osapuolien palautusohjelmia. Ainakin yrittää, riippuen siitä miten tärkeitä tietoja sillä levyllä on. Tässä joukko maksuttomia softia, joilla palautusta voi yrittää. Maksulliset tietty kaikkein tehokkaimpia, esim. GetDataBack.
http://forums.whirlpool.net.au/index.cfm..._data_retrieval
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. toukokuuta 2007 @ 20:55
|
Joelli
Newbie
|
5. toukokuuta 2007 @ 08:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitoksia! Kokeilen kyseisiä softia kun olen taas kotona. Ja biossissa on kovot "auto" asetuksella.
|
Senior Member
|
6. toukokuuta 2007 @ 05:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun irroitit sen kovon, kone oli tietysti sammutettu. (ja virtajohto irti)
Minulla on joskus käynyt niin että vaikka biossissa on levyjen tunnistus auto asetuksella, silti on pitänyt erikseen biosissa manuaalisti komentaa tunnistamaan levyt. Tätä mahdollisuutta ei ole kaikissa biosseissa.
Tai sitten yksinkertaisesti bios ei vain tunnista levyä auto asetuksella. Eipä kyllä tule mieleen mitään syytä miksi nyt olisi lakannut tunnistamasta kun aikaisemmin on tunnistanut.
Ikävää jos kysessä on tuo Neptunin epäilemä vika.
--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
|
Mainos
|
  |
|
Joelli
Newbie
|
6. toukokuuta 2007 @ 07:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitä tässä on ihmetelty, mutta kiitos sinulle ja kaikille muille neuvoistanne ja jos jotain tulee mieleen mikä saattaisi auttaa niin sanokaa!
|