User Käyttäjä Salasana  
   
perjantai 15.8.2025 / 04:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > koodaajia, teksturoijia, modelien tekijöitä
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Koodaajia, teksturoijia, modelien tekijöitä
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Asgardi
Member
_
6. toukokuuta 2007 @ 11:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
IDEA: GTA-tyyppinen moninpelimodifikaatio CryEngine2:lle

Pelaajat voivat tehdä omia tiimejä (jengejä, gangs) tai olla joinaamatta mihinkään jengiin ja toimia yksinään. Tiimissä on aina teamleader, joka on tiimin perustaja tai hänen valtuuttamansa henkilö. Aluksi leaderit ostavat itselleen basen, mikä voi olla mitä tahansa kerrostaloasunnosta sotilastukikohtaan (toki varaa alussa ei ihmeellisyyksiin ole). Paikan tasosta riippuen tiimi saa jonkinlaisen aseistuksen. Kaikenlaisilla beisseillä on erilaiset mahdollisuudet pitää erilaisia ajoneuvoja ja muuta roinaa.
Tiimien ei ole pakko tapella keskenään. Joskus voi olla jopa fiksua tehdä yhteistyötä omaisuutensa (beissit, kulkuneuvot, aseet) kartuttamiseksi. Liiderit voivat järjestää missioneja kaupunkeja tai muita jengejä vastaan, mistä saa tienattua rahaa tai muuta kivaa. Tehtävä voi olla esim. pankin ryöstäminen, henkilön listiminen, katuautokisa, jne.
Hommaa sotkee toki vielä kaupungin poliisivoimat, jotka eivät tykkää rötöstelystä ja näin AI pelaajasta voi saada ylimääräisen vihollisen itselleen toimimalla huonosti.

Joitakin ominaisuuksia:
- 1st / 3rd person kamera
- ?drive by?-ammuskelu
- PDA informaatiovälineenä
- lukkojen tiirikointi autoihin ja rakennuksiin
- ajoneuvot maksaa (jos ei varasta), voi upgreidata, tarttee bensaa ja pitää korjata
- joku voi pölliä jo sinun pöllimäsi ajoneuvon
- AI mestoja voi ostaa, ryöstää, käyttää maksamalla
- yksinkertaistettuja pelimuotoja
- vaikka mitä muuta mitä ei vielä olla tähän saatu ja mitä sinä haluat peliin

Ajoneuvot:
- autot
- prätkät, fillarit
- veneet
- lentokoneet ja helikopterit

AI ohjattuja:
- poliisi
- pankit
- huoltoasemat
- ostoskeskukset
- korjaamot
- kasinot

Projekti aloitetaan kesän aikana tekstuurien ja modelien osalta. Tiimin perustaja on alankomaalainen media-alan pitemmälle edennyt opiskelija. Hän johtaa koodipuolta ja kokonaisuutta ja minun vastuullani ovat modelit, tekstuurit ja mappi/mapit. Mikäli siis koet itsesi hyväksi photoshopin tai 3d studion parissa tai tunnet koodausta sen verran, että kuvittelisit pääseväsi selville cryengine2:n saloista niin ota yhteyttä mikolle@msn.com ja kerro ikäsi ja mitä osaat niin saat paluupostissa irc-kanavan ja lisää tietoa projektista. Muista että tiimi on kansainvälinen, joten varsinkin koodaajien tulisi pärjätä englannin kanssa.

Tarvittavat henkilöt:
2 tekemään modeleita
2 teksturoijaa
1 mappaaja (crytek sandbox)
3 koodaajaa (aloittavat vasta syssymmällä)
Junior Member
_
6. toukokuuta 2007 @ 21:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi vois olla toimiva, mutta jos lisää hohtoa peliin haluaa niin opittavat asiat, esim. autonkorjaus, ensiapu jne jne. Vois tuoda lisää syvyyttäkin modiin samalla. x)

Asgardi
Member
_
6. toukokuuta 2007 @ 21:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nuo vaan vaatii astettä enemmän koodaamista, mutta laitetaan ylös :)
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
7. toukokuuta 2007 @ 04:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hieno idea, tiedä sitten miten toteutuu loppupeleissä. Voi mennä ihan hyvinkin.
Saako kysyä, mitenköhän paljon porukkaa on nyt varattu tuota tekemään?

AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
Asgardi
Member
_
7. toukokuuta 2007 @ 11:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi idea tossa nyt on vielä keskeneräinen. Tällä hetkellä prioriteetti minun tiimissä on hakea referenssejä modeleiksi eri puolilta maailmaa ja ylipäänsä suunnitella pelimaailma. Koodaustiimistä on paha sanoa vielä mitään, kun enginestä ei ole vielä kaikkea tietoa saatavilla. Porukan määrästä en osaa sanoa mitään muuta kun että tuossa olivat lähinnä oman tiimini tarpeet (paitsi koodaajat) toiseen vaiheeseen mikä on varsinaisen maailman jokin osa testaustarkoituksiin. Sitten tuossa ensimmäisessä toteutusvaiheessa selviää vasta todellinen mallintajien tarve. Mutta tosiaan edes betaa modista on varmaan aika turha odotella ennen joulua, koska projekti ei mikään ihan pieni tule olemaan ja varsinkin kun modityökalut saadaan käyttöön vasta syksyllä.
urnin
Member
_
7. toukokuuta 2007 @ 11:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itellä ei ikävä kyllä taidot kauheen pitkälle riitä mallinnuksessa, eikä aikaakaan liikoja ole :( Mutta tsemppiä projektiin, toivottavasti ei kaadu heti alkuinnostuksen jälkeen.

(kohta muuten tulee mode kertomaan sääntöjen rikkomisesta ;)

++B[>++++<-R]+++++1/2+++++|+[>>+>>+A<<<<-]>>[<IN[<+>>>+<<-]>>[<<+
>>-]<-]<<--$-.>><++[>+<-]&&>F[>>[<<<+>>+>-]<U[>+<-]<-]>>[-]
<<<[>+>+>C++-<<<-]>++++.>K.-----.>.
Asgardi
Member
_
7. toukokuuta 2007 @ 12:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun kerrankin foorumilla on jotain mistä voi olla ihmisille jotain iloa niin enpä usko että ihan hirveesti noottia tulee. JOS tulee niin eipä mua paljoo jää surettamaan :)
milli1
Newbie
_
8. toukokuuta 2007 @ 03:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikuttaa iha hienolta jutulta sano ku saatte sen käyntii.

Cheers!
karhu123
Suspended due to non-functional email address
_
14. toukokuuta 2007 @ 19:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no höh toss tarvitaan litanjas ei ollut testaajaa :p
juM8o
Member

5 tuotearviota
_
16. toukokuuta 2007 @ 15:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Textuureja oon väsänny useisiin peleihin, jopa yhteen kaupalliseen projektiin.. mutta tota kyl mä voin teille jotai textuureja tehdä jos tarpeellista. Tavotat mut IRCistä @ quakenet nickillä juM8o. Niin ja suosittelen et teette kanavan vaik quakenettii nii jotaa järkeä ees projektis sillon.

Intel Core 2 Duo e8400 @ 3600MHz - GF 8800GT - 4GT DDR800
Action Quake 2 - nopeatempoinen ja ilmainen fps-peli - lataa ilmaiseksi osoitteesta http://www.kweik.com/
Senior Member
_
18. toukokuuta 2007 @ 13:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuullostaa aivan halvatun hyvältä ,siitä pisteet kotiin. =)

Olisiko hahmonluonnista liikaa vaivaa? Toisi vähän persoonallisuutta pelaajille valmiiden modelien tilalle.

Mitäs aseita ajattelitte laittaa peliin? Yleensä näissä GTA-tyyppisissä peleissä aseet ovat se suola ,mihin jää koukkuun.. ainakin jos ne ovat hyvin tehty ja niitä on paljon erilaisia.

Koittakaa pärjäillä ja jaksakaa raataa. =)





Paahtimeni paahtaa leivän kuin leivän.
Mainos
_
__
 
_
Asgardi
Member
_
18. toukokuuta 2007 @ 19:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.dhost.info/fueled/

Tossa meidän nettisivu toistaiseksi. Siellä on myös foorumi, jossa otetaan ideoita vastaan. Sitä kautta onnistuu myös kaikki muu touhu. Modelit tehdään kyllä omat mikäli sikäli saadaan sellanen jannu, joka osaa ne hoitaa.
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > koodaajia, teksturoijia, modelien tekijöitä
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy