User Käyttäjä Salasana  

lauantai 2.8.2025 / 21:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > nvidia 6600gt lämmöt
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Nvidia 6600gt lämmöt
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
6. toukokuuta 2007 @ 18:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Otin näytönohjaimen tuulettimen pois ja pistin vesiblokin tilalle. Lämmöt näyttää nyt n. 68 kevyessä netti surffailussa. Onko tuo liikaa. Luin ohjekirjasen läpi ja ei siinä sanottu mitään lämpötiloista. Jos joku nyt sattuisi muistamaan. Prosu on vaan 43. Hieman ihmettyttää tuo ero. Ehkä se piitahna ei tullut kunnolla. Kone on kyllä kivan hiljainen kun vain virtalähteen ääni kuuluu.
Senior Member

2 tuotearviota
_
6. toukokuuta 2007 @ 19:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Et oo kokeillu rasituksessa niitä lämpöjä? Itellä käy idlenä n. 40 asteessa rasituksessa nousee n 70 asteeseen. Ei tuo 68 oo vielä liian korkea, sillä näyttis kestää huomattavasti enemmän kun prossu. Oletuksena näyttiksellä on että hidastaa corea 145 asteessa, joten en usko että tuo lämpötila on hälyttävä. Kannattaa katsoa miten korkealle lämmöt nousee esim. 3d markissa.

EDIT: itselläni ei ole vesijäähyä

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. toukokuuta 2007 @ 19:14

Member
_
6. toukokuuta 2007 @ 22:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itellä on välillä käynyt XFX 6600GT siellä 120C tuntumassa toissakesänä helteiden aikaan ja aikani löylyä heitettyäni ostin uuden jäähyn siihen ja edelleen pelaa kortti moitteetta, eli kyllä se ainakin tuon verran lämpöjä kestää. Idlenä oli sillä vakiojäähyllä muistaakseni n. 70C.
Sakarias
_
7. toukokuuta 2007 @ 17:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia vastauksista. Kortti on käytetty, Enkä ole käyttänyt sitä ikinä vakiotuulettimella. 3Dmark2001 ei nostanut edes 80 asteeseen. Ehkä tätä uskaltaa hellepäivänäkin käyttää. Lähes 70 tuntui vain suurelta aika pian startin jälkeen, kun zalmanin tuuletin piti lämmön siinä 50+. Tuksu82 laitetuulettimet hiljenee kivasti jos hieman laskee niiden jännitettä.
Senior Member

2 tuotearviota
_
7. toukokuuta 2007 @ 19:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo laskishan ne :) En oo jaksanu nyt säätää tätä konetta, kun kesällä tulee ostettuu uusi. Piti jo aikamoista meteliä ennen kun asensin kotelotuulettimet, joten tohon prossuun ois pitäny vaihtaa alunperin tuuletus. Kotelotuulettimetkin on halvinta ping pong kamaa. Kyllä tätä kesään vielä jaksaa kuunnella, kun ei öitä pidä päällä :)

Senior Member

10 tuotearviota
_
18. toukokuuta 2007 @ 20:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
miten teidän 6600GT:t käy noin kuumana?!? mun 6600GT on tällä zalmanilla IDLE:ssä jotain 29 vaikka on tosi surkea kotelotuuletus, kovassa rasituksessa ei nouse yli 45 millään...vakiotuulettimellahan mulla oli IDLE:nä 50-55 ja rasituksessa 70-90 riippuen pelistä. mutta kyllä nyt vesijäähdytys pitäisi paremmin viilentää kuin 68c IDLE:ssä...ainakin itselläni toimii ilman tuulettimen pyörimistäkin vielä siinä 40-45c IDLE:ssä. että ootkos nyt katsonut ihan että kaikki liitännät/jutut on kunnossa? eihän nuo hälyttäviä lämpöjä ole mutta ne voisi olla alemmatkin(?) :P aina parempi mitä kylmempi, itse olen sitä mieltä ja niin varmaan moni muukin.
Sakarias
_
19. toukokuuta 2007 @ 10:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen samaa mieltä, että lämpö voisi olla alempikin. nyt kone on ollut päälä 18 min ja nvidia-settings näyttää 64 astetta. vesiblokki jonka ruuvasin näytönohjaimeen kiinni on jimiltä ja ostettu alkujaan nvidian ti 4200 malliin. Noi blokit on aika kalliita eli koetan pärjätä tällä.

Kun kone on ollut siinä vuorokauden päällä niin lämpö nousee ihan idlenä n. 75 mutta eipä juuri ole tuulettimia pyörimässä. Zalmanin tuulettimella siinä 50-55. Eli kyllä lämmöissä on huomattavia eroja. tuo 29 kuulostaa aika pieneltä. Jos saisi aikaiseksi ennen kesä helteitä lisätä joku tuuletin puhaltamaan näytönohjainta. Mulla on zalmanin säätöyksikkö, jolla saa säädettyä jännitettä. Ihan kiva. sillä saa propelit käymään aika hiljaa - tosin lämmön kustannuksella. Kone lähes aina päällä olohuoneessa joten kovin suurta ääntä se ei saa pitää.
Member
_
19. toukokuuta 2007 @ 13:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jarska92:
miten teidän 6600GT:t käy noin kuumana?!? mun 6600GT on tällä zalmanilla IDLE:ssä jotain 29 vaikka on tosi surkea kotelotuuletus, kovassa rasituksessa ei nouse yli 45 millään...vakiotuulettimellahan mulla oli IDLE:nä 50-55 ja rasituksessa 70-90 riippuen pelistä. mutta kyllä nyt vesijäähdytys pitäisi paremmin viilentää kuin 68c IDLE:ssä...ainakin itselläni toimii ilman tuulettimen pyörimistäkin vielä siinä 40-45c IDLE:ssä. että ootkos nyt katsonut ihan että kaikki liitännät/jutut on kunnossa? eihän nuo hälyttäviä lämpöjä ole mutta ne voisi olla alemmatkin(?) :P aina parempi mitä kylmempi, itse olen sitä mieltä ja niin varmaan moni muukin.
Enemmän se kortin jäähy ytimen lämpötilaan vaikuttaa, kuin kotelon jäähdytys. Sulla onkin Zallu. Edellä puhuttiin vakiojäähyistä. Ja tosiaan siinä meikäläisen XFX kortissa oli aika onneton vakiojäähy, mutta muuten kyllä tykkäsin kortista. Kellottuikin ihan mukavasti (600Mhz / 1180Mhz) ja kesti 120C paahtamisen kesällä. :)
Niin en tietenkään vakiojäähyllä tuollasia kelloja pistäny.
Senior Member

10 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2007 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sakarias:
Olen samaa mieltä, että lämpö voisi olla alempikin. nyt kone on ollut päälä 18 min ja nvidia-settings näyttää 64 astetta. vesiblokki jonka ruuvasin näytönohjaimeen kiinni on jimiltä ja ostettu alkujaan nvidian ti 4200 malliin. Noi blokit on aika kalliita eli koetan pärjätä tällä.

Kun kone on ollut siinä vuorokauden päällä niin lämpö nousee ihan idlenä n. 75 mutta eipä juuri ole tuulettimia pyörimässä. Zalmanin tuulettimella siinä 50-55. Eli kyllä lämmöissä on huomattavia eroja. tuo 29 kuulostaa aika pieneltä. Jos saisi aikaiseksi ennen kesä helteitä lisätä joku tuuletin puhaltamaan näytönohjainta. Mulla on zalmanin säätöyksikkö, jolla saa säädettyä jännitettä. Ihan kiva. sillä saa propelit käymään aika hiljaa - tosin lämmön kustannuksella. Kone lähes aina päällä olohuoneessa joten kovin suurta ääntä se ei saa pitää.
kuulostaa vaan aika kovalta tuo IDLE lämpö kuitenkin :D itse omistan tuon zalmanin fan maten jolla helppo säätää tuuletinta pienelle, pidänkin näyttiksen tuuletinta kokoajan minimikierroksilla. aina yritän tavoitella mahdollisimman hiljaista ja hyvin tuulettuvaa kokoonpanoa, korvat ei vaan mulla jaksa kuunnella sellaista mölyävää koppaa kun ennen oli sellainen eikä ollut mitään mukavinta kuultavaa.

niin ja kyllähän nää 6600GT:t jotkut kellottuvat ihan mukavasti :P kun pistin Atitoolilla hakemaan maximiarvoja niin tosi pitkään kellot vaan nousi ja nousi ilman artifakteja (krafiikkavirheitä) ja lämmöt pyöri siinä 55 astetta. XFX on ihan kiva merkki, itsekin meinasin aluksi hommata mutta ostin sitten Glub 3D:n :P
Mainos
_
__

_
Senior Member

2 tuotearviota
_
21. toukokuuta 2007 @ 11:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No onhan tuo zalmanin jäähy paljon tehokkaampi kun vakiojäähy. Ja jos kortti kestää reilu 100C on aika sama onko lämmöt idlenä 29 vai 45. Hienoja lukuja tosin, jos niistä jaksaa kiinnostua :)

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > nvidia 6600gt lämmöt

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy