Eli mulla on ATI Radeon 9600, VRamia 256 ja se on nyt iha parin viime viikon sisään alkanu takkuilemaa.
Ensinnäki joka kerta kun käynnistän koneen uuestaa, se käynnistyy 800x600 resoluutiolla. Oon reinstalloinu kaikki ajurit, ja tein sen "puhtaalle pöydälle", eli otin kaikki vanhat pois, ja laitoin sen catalyst+ajuri paketin. Otin jopa uusimman DirectX:n, eikä sekää auttanu.
Lisäks on ruvennu pelit takkuilemaa, eikä se enää ees käynnistä jotai pelejä ollenkaa, mitkä on ennen toiminu iha hyvi. Niinku esim. Alien vs Predator 1. Ennen on toiminu hyvin, mutta nyt se ei enää alkuvalikkoa pitemmälle mee, ja ku meen display settingeihi kattomaan resoluution, nii se antaa kaks vaihtoehtoo, 0x0x0 tai 17483x18392x29384 tai jotai tollasta.
Oon tuolla toisessa keskustelussa ( http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/327281 ) käyny ipisemässä koneitten lämpötiloista, ja siittä että suoritin ylikuumenee ja sammuttaa koneen, voiko nää kaks vikaa olla yhtä ja samaa vikaa? Vai oonko vaa onnistunu koneeni sotkemaan täysi?
Kävin kaikki ATI:n supportit läpi enkä löytäny mitää, ja rullasin näitä näytönohjain-aiheita läpi. Jospa jollai jotain infoa löytyisi.
Luin noita lämpötilajuttuja. Hi, et kai ole kellottanut tilapäisesti sitä näyttistäkin? Kun olet saanut sen prossun lämmöt jo siedettäviksi, huolellisesti uusinut näyttiksen ajurit jne. niin ei siihen jää jäljelle ilmeisesti juuri muuta kuin itse näyttis. En muista onko siinä tuuletinta, jos on pyöriikö se? Jos pyörii ja muutenkin, saattaa olla näyttis tiensä päässä. Varmistuisi siten, että kiikutat johonkin toiseen koneeseen ja kokeilet.