Kotisivujen muokkaamiseen.
|
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
10. toukokuuta 2007 @ 10:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Kotisivut ovat pitkän työn ja tuskan takana netissä ja kaikki pitäisi olla kondiksessa. Mutta kun ei ole.
Sanokaa joitain hyviä ohjelmia, jolla on helppoa muokata kotisivuja. Tuon Adoben GoLiven olisin ladannut, mutta hintaa 400?. Latasin siitä trialin, mutta sitä hupia ei kauaa tule kestämään. Eli mielellään ilmainen eikä mikään free 2 week trial-ohjelma.
Kiitos!
|
AfterDawn Addict
16 tuotearviota
|
10. toukokuuta 2007 @ 16:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikista paras on Notepad (muistio) tai sen paranneltu versio Notepad++ v4.1.
NVU on kokeilemisen arvoinen.
Millä koodilla teit sivut?
|
Member
|
10. toukokuuta 2007 @ 16:50 |
Linkki tähän viestiin
|
crimson editor on kans hyvä, sillä määkin tein mun kotisivut
Notebad on kyl kans ehoton nopeeseen muoksimiseen
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
10. toukokuuta 2007 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember: Kaikista paras on Notepad (muistio) tai sen paranneltu versio Notepad++ v4.1.
NVU on kokeilemisen arvoinen.
Millä koodilla teit sivut?
Tein sivut HTML-koodilla. Et tainnut nyt ymmärtää ihan kysymystäni. Tarkoitus olisi muokata jo netissä olevia sivuja. Eihän tuo onnistu notepadilla. Vai onnistuuko?
|
AfterDawn Addict
16 tuotearviota
|
10. toukokuuta 2007 @ 17:28 |
Linkki tähän viestiin
|
No ensin sun on siirrettävät ne sivut FTP-ohjelmalla koneellesi, jossa voit niitä muokata. Muokkauksen jälkeen siirrät ne takaisin palvelimelle ja se oli siinä.
FileZilla on hyvä FTP-ohjelma.
|
TrueMetaI
Newbie
|
10. toukokuuta 2007 @ 17:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse suosittelisin ssh yhteydellä ottoa servuun ja esim. nano teksieditorin käyttöä. (hyvä ssh client: esim nutty tekstieditoreita: nano, joe vi...)
Kaikista helpoin ja nopein tapa ^^ ja nanoa ei tarvi edes asentaa, joten sivujen muokkaaminen onnistuu mistä vain kunhan sinulla on tietokone ja internet käytössä :)
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
11. toukokuuta 2007 @ 03:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TrueMetaI: Itse suosittelisin ssh yhteydellä ottoa servuun ja esim. nano teksieditorin käyttöä. (hyvä ssh client: esim nutty tekstieditoreita: nano, joe vi...)
Kaikista helpoin ja nopein tapa ^^ ja nanoa ei tarvi edes asentaa, joten sivujen muokkaaminen onnistuu mistä vain kunhan sinulla on tietokone ja internet käytössä :)
nano, pico tai vi on kyllä hyviä tekstieditoreita, mutta kaikki kotisivutilat ei välttämättä tarjoa mahdollisuutta käyttää *nix terminaaliyhteyttä.
Lainaus: Tarkoitus olisi muokata jo netissä olevia sivuja. Eihän tuo onnistu notepadilla. Vai onnistuuko?
Joku ohjelma saattaa automatisoida tuon "editoinnin", mutta käytännössä ne kaikki hakee sen sivun ftp:llä palvelimelta ja muokkauksen jälkeen pistää sen muokatun takaisin sinne palvelimelle. Eli jos teet ne FTP siirrot itse voit muokata sitä sivua millä tahansa.
Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
|
Mainos
|
  |
|
Admin
17 tuotearviota
|
11. toukokuuta 2007 @ 03:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Ilmeisesti tässä hakusessa Golive tyyppimen ratkaisu eli ns. WYSIWYG -editori.
Itse suositan koodieditointiin Eclipseä ja siihen tarvittavia plugineja esim. webtools tms.
Tiedostojen siirtoon käy hyvin esim. Filezilla.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. toukokuuta 2007 @ 04:32
|