User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 3.8.2025 / 02:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > 350w powerille uus näyttis
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
350w powerille uus näyttis
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
apilas
Suspended permanently
_
21. toukokuuta 2007 @ 17:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olkoon mikä tahansa: Forton, Antec, Nexus, Seasonic, Micro-one jne. Se nyt on kuitenkin fakta, että alitehoinen virtalähde voi hajottaa kokoonpanosta jotain. Harvemmin näin käy, mutta on kuitenkin mahdollista!

Jos tätä perusasiaa et tiennyt, niin aika vähän olet perillä virtalähteistä :)

7900GTO 512mb T.S.A SANCTI

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. toukokuuta 2007 @ 17:59

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. toukokuuta 2007 @ 18:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas:
Olkoon mikä tahansa: Forton, Antec, Nexus, Seasonic, Micro-one jne. Se nyt on kuitenkin fakta, että alitehoinen virtalähde voi hajottaa kokoonpanosta jotain. Harvemmin näin käy, mutta on kuitenkin mahdollista!

Jos tätä perusasiaa et tiennyt, niin aika vähän olet perillä virtalähteistä :)

No kun sinulla tuntuu olevan sitä "tietoa" niin kerroppa että miten esim. alitehoinen seasonic voi hajottaa kokoonpanosta jotain.
apilas
Suspended permanently
_
21. toukokuuta 2007 @ 18:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli et siis tiennyt tuota perusasiaa! :D

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. toukokuuta 2007 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli et siis tiennyt tuota perusasiaa! :D

Laitappa nyt sitä mainostamaasi "tietoa" kehiin tai osoittaudut vain suunsoittajaksi. Veikkaan että on "hieman" vaikeaa keksiä selitystä...
apilas
Suspended permanently
_
21. toukokuuta 2007 @ 19:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vastaus löytyy ihan jo sähkötekniikan perusteista. Kirjastoon asti ei kuitenkaan tarvitse lähteä. Osaava Googlen käyttäjä löytää vastauksen alta aikayksikön.

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
21. toukokuuta 2007 @ 19:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä väittelijä osaa perustella väitteensä ;)

apilas
Suspended permanently
_
21. toukokuuta 2007 @ 19:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lauri_lr:
Hyvä väittelijä osaa perustella väitteensä ;)

Eli voisin jartaria vaatia antamaan perustelun, miksi alitehoinen virtalähde ei ole riski muulle kokoonpanolle. En kuitenkaan pistä poikaa tällä kerralla pinteeseen. Tuo riitti minulle, että huomasin, ettei jartar sittenkään ollut mikään "virtalähde-Expertti", vaikka täällä olisi niin monesti on voinut luullakin.

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. toukokuuta 2007 @ 19:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vastaus löytyy ihan jo sähkötekniikan perusteista. Kirjastoon asti ei kuitenkaan tarvitse lähteä. Osaava Googlen käyttäjä löytää vastauksen alta aikayksikön.

Kuten arvelinkin, pelkkä suunsoittaja kyseessä ja tämä ei jäänyt taatusti kenellekkään epäselväksi...
apilas
Suspended permanently
_
21. toukokuuta 2007 @ 19:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Kuten arvelinkin, pelkkä suunsoittaja kyseessä

No kerran haluat jatkaa tätä niin annappas kuulua sitten perustelut miksi minä olen väärässä? Säästettäisiin nyt vain aikaa ja vaivaa, joten myöntäisit kerrankin, että puhuit ohi suusi!

Alitehoinen virtalähde voi todellakin vahingoittaa muuta kokoonpanoa. Näin ei aina tapahdu, mutta riski on AINA olemassa. Ja tuo on merkistä riippumaton fakta eli oli sitten kyseessä Micro-one tai Antec.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. toukokuuta 2007 @ 19:34

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. toukokuuta 2007 @ 20:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
No kerran haluat jatkaa tätä niin annappas kuulua sitten perustelut miksi minä olen väärässä? Säästettäisiin nyt vain aikaa ja vaivaa, joten myöntäisit kerrankin, että puhuit ohi suusi!

Alitehoinen virtalähde voi todellakin vahingoittaa muuta kokoonpanoa. Näin ei aina tapahdu, mutta riski on AINA olemassa. Ja tuo on merkistä riippumaton fakta eli oli sitten kyseessä Micro-one tai Antec.

Kerroppa nyt sitten millä ihmeen periaatteella tietokone voi vahingoittua siitä syystä että osat saavat liian vähän tehoa.
Äläkä kiertele tai kaartele, koska se on mielestäsi fakta niin pystyt antamaan siihen selkeän vastauksen :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. toukokuuta 2007 @ 20:53

Senior Member

8 tuotearviota
_
22. toukokuuta 2007 @ 04:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö siinä voi käydä niin että poweri palaa kun siitä yritetään repiä enemmän virtaa kuin se pystyy antamaan. Korjatkaa jos olen väärässä.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
22. toukokuuta 2007 @ 09:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Boppex:
Eikö siinä voi käydä niin että poweri palaa kun siitä yritetään repiä enemmän virtaa kuin se pystyy antamaan. Korjatkaa jos olen väärässä.

Olet täysin oikeassa tässä. Huono poweri (= yleensä sama asia kuin ns. ping-pong poweri) voi niin tehdäkkin. Huonot komponentit, huono työnjälki, huono suunnittelu tai riittämättömät suojaukset voivat aiheuttaa virtalähteen hajoamisen ja se huonolla tuurilla aiheuttaa virtapiikin koneeseen joka tuhoaa osia.
Laadukkaat powerit on kuitenkin suunniteltu siten että ne eivät anna enempää virtaa kuin pystyvät vaan suojaukset tarvittaessa sammuttavat powerin siinä vaiheessa kun kuormitus käy liian suureksi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. toukokuuta 2007 @ 09:21

apilas
Suspended permanently
_
22. toukokuuta 2007 @ 11:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Laadukkaat powerit on kuitenkin suunniteltu siten että ne eivät anna enempää virtaa kuin pystyvät vaan suojaukset tarvittaessa sammuttavat powerin siinä vaiheessa kun kuormitus käy liian suureksi.

Jokainen osaa päätellä maalaisjärjellä mitä tapahtuu, kun nämä suojaukset pettävät!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. toukokuuta 2007 @ 11:18

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
22. toukokuuta 2007 @ 11:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Jokainen osaa päätellä maalaisjärjellä mitä tapahtuu, kun nämä suojaukset pettävät!

Ja tämä oli ilmeisesti se perustelusi joka löytyy sähkötekniikan perusteista *naurua*
Tyhjänpuhuja olit aivan niinkuin arvelinkin...
apilas
Suspended permanently
_
22. toukokuuta 2007 @ 14:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Naura pois vaan!
Itse olen tyytyväinen, että löysit Googlella sen mitä pitikin. Tosin noiden kellon aikojen perusteella olet nähtävästi googlannut koko viime yön XXXDDDD

Mutta niinhän sitä sanotaan, että: Ei mopolla mahottomiin ;)

Mainos
_
__

_
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
22. toukokuuta 2007 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Naura pois vaan!
Itse olen tyytyväinen, että löysit Googlella sen mitä pitikin. Tosin noiden kellon aikojen perusteella olet nähtävästi googlannut koko viime yön XXXDDDD

Mutta niinhän sitä sanotaan, että: Ei mopolla mahottomiin ;)

Minun ei tarvi googlettaa asioita mitä tiedän. En vaan viitsinyt alunperin perustella asiaa mitenkään sillä halusin nähdä mitä itse olisit suoltanut omaksi perusteeksi. No, et pystynyt sanomaan mitään perusteita joka selvittikin hyvin selvästi että et tiennyt asiasta yhtään mitään.

Tuo juttu mihin apilas nyt heitti viimeisen oljenkorren kun tajusi jääneensä kiinni valehtelusta tarkoittaa sitä että apilaksen pointti olisi ollut että rikkinäinen virtalähde saattaa rikkoa koneen muita osia :D

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > 350w powerille uus näyttis

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy