User Käyttäjä Salasana  

lauantai 27.9.2025 / 21:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > sata kiintolevy ja windows xp ongelma!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Sata Kiintolevy ja Windows Xp Ongelma!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Daiwai
Newbie
_
12. toukokuuta 2007 @ 06:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin eli ostin tässä paripäivää sitten tollasen 320Gb:n Sata II kovon eikä windows nyt sitä omassa tietokoneessa tahdo näyttää(laite näkyy laitehallinnassa ja on otettu käyttöön)... Oon näitä ketjuja selaillu ja muutaman samaan aiheeseen liittyvän löytänyt mutta ei ollut apuja mulle. Kaikkea on tullu kokeiltua mutta ei mikää näytä auttavan. Nyt jotkut mua paljon viisaammat vois vähän auttaa jos viitis.
Bios tunnistaa kovalevyn myös.

Tietoja koneesta:
- ASRock 4COREDUAL-VSTA
- 320GB, Barracuda 7200.10, 3.5", SATA II/300, 16MB, 7200RPM <-- Levy jota koitan lisätä
- 160GB Sata II <-- Levy joka on koneessa ollut ja toimii

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. toukokuuta 2007 @ 07:03

Senior Member
_
12. toukokuuta 2007 @ 07:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä levynhallinta näyttää tuon uuden kovon kohdalla? Klikkaa omaa tietokonetta hiiren kakkosella ja valitse "Hallitse". Avautuvasta ikkunasta alareunan tuntumasta "Levynhallinta" mikä näyttää tietoja kovalevyistä. Katso poikkeaako mikään tieto oleellisesti siitä toimivasta kovosta?

Sitten ihan perustarkistuksia, onhan piuhat varmasti kunnolla paikoillaan?

Onko tuo vanha kovalevy muuten myös varmasti SataII? Koska ainakin Asrockin sivuilta katsottuna tuon emolevysi Sata-portit ovat "vanhoja" SataI-paikkoja. Tämä voi olla yksi mahdollisuus, vaikka yleensäottaen noiden pitäisi olla "takaperin yhteensopivia".

"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W
Marko73
Suspended due to non-functional email address
_
12. toukokuuta 2007 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä vihje ratkaisi minun kiintolevyongelmani!
Kiitos Irratium!
Senior Member
_
12. toukokuuta 2007 @ 22:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Marko, jaa niin mikä? :D

Teethän muille foorumien selaajille palveluksen ja kerrot mikä itse asiassa oli se ratkaiseva tekijä ongelmasi ratkaisussa jotta samanlaisen probleeman eteen joutuvat tietävät mitä tehdä :)

"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. toukokuuta 2007 @ 22:56

Mainos
_
__

_
Marko73
Suspended due to non-functional email address
_
13. toukokuuta 2007 @ 08:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aiheesta on jo oma ketjunsa, jonka aloitin näin:

Tuli tuossa viikko sitten koottua tietokonepaketti ja kaikki näyttää toimivan niinkuin pitääkin. Paitsi western digital merkkinen kiintolevy... siinä pitäisi olla 250 gb tilaa, mutta windows xp, ei löytänyt kuin n.130 gb!

Kuinkahan saisi tuon koko kiintolevyn käyttöön?

Ajoin koneeseen service pack 2:sen ja senjälkeen löysin nuo ohjeet eli Valitse "hallinta", sitten "Levynhallinta" ja katsoin tietoja...
Sieltähän sitten löytyikin sellainen 105 gb, ei formatoitua tilaa.

Mulle kun ei tuo Xp ole entuudestaan yhtään tuttu...
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > sata kiintolevy ja windows xp ongelma!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy