Merkkikonetta ostamassa
|
|
Touhori
Junior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse en osaa PÖYTÄkonetta koota ja arvostan toimivia takuukokoonpanoja, joten valintani on merkkikone. HP:ta on kehuttu ja alla olisi yksi varteenotettava vaihtoehto. Kannettavaa en tällä erää hanki.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/...2-80120268.html
Kone EI tule pelikäyttöön vaan nettisurffailuun + kevyeen toimistokäyttöön (Excel, Access, Word). Lisäksi koneen tulee olla liitettävissä näytönohjaimen osalta Sonyn KDL s2020-taulutelevisioon näytön lisäksi.
Haluaisin kuulla:
a) Kommentteja ko. kokoonpanosta versus muut merkkikoneet (hintataso 700-1000 euroa ilman näyttöä). Saako vastaavalla hinnalla jonkin muun paremman merkkikoneen?
b) Perusteluja siitä, miksi merkkikone ei olisi paras vaihtoehto
Ainoa mieleen tuleva ongelma on Vista. Uusiin koneisiin myydä järjestään Vistaa ja ottaisin mieluummin enemmän testatun ja päivitetyn XP:n.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 11:58
|
Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:15 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Hakfu13
Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Straiffi, lopeta nyt itsekoottujen koneiden työntäminen ihmisille, jotka selkeästi sanovat haluavansa M e r k k i k o n e e n!
|
Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hakfu13: Straiffi, lopeta nyt itsekoottujen koneiden työntäminen ihmisille, jotka selkeästi sanovat haluavansa M e r k k i k o n e e n!
Missä olen työntänyt sinulle itse koottua konetta? Idiootti.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 11:28
|
j0p0
Senior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:28 |
Linkki tähän viestiin
|
b) Koska saat halvemmalla/samalla hinnalla paremmat osat jotka saat vielä itse valita.
Koneen saa kasautettua liikkeessä n. 40 euroa vastaan, toki itse kasaaminenkin on erittäin helppoa ensikertalaisellekin(kokemusta on).
Takuutkin hoituvat yleensä ostokaupan kautta.
Uuteen koneeseen kannattaa ostaa vista, turha enää XP:tä mennä ostamaan.
Zotac 8800gt, x2 3600+, 2gb, sonta 2 + samsung 206bw
|
Hakfu13
Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Missä olen työntänyt sinulle itse koottua konetta? Idiootti.
Oho, ajattelin suoraan kun edellisessä threadissä työnsit, ja tuo Mbnetkin vaikutti siltä.
Pahoittelen...
|
Touhori
Junior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse en osaa konetta koota ja arvostan toimivia takuukokoonpanoja, joten valintani on merkkikone. HP:ta on kehuttu ja alla olisi yksi varteenotettava vaihtoehto.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/...2-80120268.html
Kone EI tule pelikäyttöön vaan nettisurffailuun + kevyeen toimistokäyttöön (Excel, Access, Word). Lisäksi koneen tulee olla liitettävissä näytönohjaimen osalta Sonyn KDL s2020-taulutelevisioon näytön lisäksi.
Haluaisin kuulla:
a) Kommentteja ko. kokoonpanosta versus muut merkkikoneet (hintataso 700-1000 euroa ilman näyttöä). Saako vastaavalla hinnalla jonkin muun paremman merkkikoneen?
b) Perusteluja siitä, miksi merkkikone ei olisi paras vaihtoehto
Ainoa mieleen tuleva ongelma on Vista. Uusiin koneisiin myydä järjestään Vistaa ja ottaisin mieluummin enemmän testatun ja päivitetyn XP:n.
|
Tom222
Account closed as per user's own request
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Vistaa ei kannata vielä ostaa, osta ennemmin XP.
1) Vista on pirun paljon kalliimpi vielä kun XP.
2) Vistaan ei ole julkaista vielä yhtään service packia.
3) Vista on vielä aika buginen.
4) XP tukee ohjelmia (pelejä?) paremmin.
5) Jätä Vista vaihe väliin, osta seuraavaksi ilmestyvä Windows Vienna.
Perustelut on vähän lyhyet, mutta en jaksanu mielipiteitäni sen suuremmin ruveta tähän ketjuun postaamaan.
|
j0p0
Senior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt sitten kopiot aloitusviestin tähän?
Okei, toi on ihan tehokas kone, näppärässä kotelossa.
Pelejä et sillä pelaa, niin et näköjään tarvikkaan. Osta pois.
Paljon tolla on hintaa?
E: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tom222: 1) Vista on pirun paljon kalliimpi vielä kun XP.
Muihin nyt en kommentoi mutta.. toi ei ole totta
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=20046,51967
Ton mukaan ainakin perus Vista on halvempi :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 11:36
|
Touhori
Junior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Kopion, kun lisäsin siihen ton liitettävyyden taulutelevisioon. En löytänyt mistään kohtaa, jostakäsin voisi editoida omaa viestiä ilman että systeemi lisää uuden viestin ketjuun.
|
j0p0
Senior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Touhori: En löytänyt mistään kohtaa, jostakäsin voisi editoida omaa viestiä ilman että systeemi lisää uuden viestin ketjuun.

Tossa oman viestin oikeessa yläkulmassa
|
Touhori
Junior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Touhori: En löytänyt mistään kohtaa, jostakäsin voisi editoida omaa viestiä ilman että systeemi lisää uuden viestin ketjuun.

Tossa oman viestin oikeessa yläkulmassa
Nyt huomasin, mutta se on hämäävä koska siinä ei lue mitään ja vieressä lukee "linkki tähän viestiin".
Siihen pitäisi lisätä teksti "editoi omaa viestiä".
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 11:38
|
miinis
Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Ihan hyvältähän toi vaikuttaa, mutta mikä on hinta. Kuten on sanottu pakettikoneiden hinnat on paljon korkeampia kuin itse/kaupassa kootut. Itsekin suosittelisin sitä, että koottaisit koneen jossain kaupassa. Säästät siinä varmaan ainakin satasen, kun kone pystytään suunnittelemaan tarkkaan tarpeisiisi. Ja muutenkin komponentit tulevat halvemmaksi erikseen, kun ei ole HP:ta vetämässä välistä itselleen rahaa.
Mutta siis, jos nyt on aivan pakko pakettikone ostaa, niin osta tuo, samanlaista konetta sinulle kuitenkin tarjottaisiin osina, näyttis vaan ehkä vaihdettaisiin. Hinta olisi varmasti halvempi, mutta loppujen lopuksi omapa on valintasi.
|Asus M2R-FVM|AMD Ahtlon 64 x2 4200+|2GB DDR2 RAM|Seagate Barracuda 250 GB|Sapphire X1950 XT|Windows XP Mediacenter/Kubuntu (Feisty Fawn)|
|
Touhori
Junior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti miinis: Ihan hyvältähän toi vaikuttaa, mutta mikä on hinta. Kuten on sanottu pakettikoneiden hinnat on paljon korkeampia kuin itse/kaupassa kootut. Itsekin suosittelisin sitä, että koottaisit koneen jossain kaupassa. Säästät siinä varmaan ainakin satasen, kun kone pystytään suunnittelemaan tarkkaan tarpeisiisi. Ja muutenkin komponentit tulevat halvemmaksi erikseen, kun ei ole HP:ta vetämässä välistä itselleen rahaa.
Mutta siis, jos nyt on aivan pakko pakettikone ostaa, niin osta tuo, samanlaista konetta sinulle kuitenkin tarjottaisiin osina, näyttis vaan ehkä vaihdettaisiin. Hinta olisi varmasti halvempi, mutta loppujen lopuksi omapa on valintasi.
Jossain 900 euron kieppeillä ton hinta liikkunee, vaihtoehtoja HP:lla on tosin muitakin. Itse en uskalla/osaa luottaa koottuun koneeseen, koska ei ole mitään kokemuksia kuka pienellä paikkakunnalla tekisi hyvää työtä ja antaisi sille vielä takuun. Lisäksi vierastan osien kokoomista sieltä täältä kun voi saada testatun ja paljon myydyn kokoonpanonkin. Jos tämä kone on sitten sen satasen kalliimpi kuin jonkun epämääräisen nörtin kokoama kappale, maksan siitä mielihyvin sen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 11:57
|
Touhori
Junior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Vistaa ei kannata vielä ostaa, osta ennemmin XP.
Uusiin merkkikoneisiin myydään järjestään Vistaa ja koska koneissa on vain yksi lisenssi, on myyjälle paha mennä sanomaan että haluan HP:n Vistalla :-/
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 11:49
|
Touhori
Junior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti miinis: Ihan hyvältähän toi vaikuttaa, mutta mikä on hinta. Kuten on sanottu pakettikoneiden hinnat on paljon korkeampia kuin itse/kaupassa kootut. Itsekin suosittelisin sitä, että koottaisit koneen jossain kaupassa. Säästät siinä varmaan ainakin satasen, kun kone pystytään suunnittelemaan tarkkaan tarpeisiisi. Ja muutenkin komponentit tulevat halvemmaksi erikseen, kun ei ole HP:ta vetämässä välistä itselleen rahaa.
Jossain 900 euron kieppeillä ton hinta liikkunee, vaihtoehtoja HP:lla on tosin muitakin. Itse en uskalla/osaa luottaa koottuun koneeseen, koska ei ole mitään kokemuksia kuka pienellä paikkakunnalla tekisi hyvää työtä ja antaisi sille vielä takuun. Lisäksi vierastan osien kokoomista sieltä täältä kun voi saada testatun ja paljon myydyn kokoonpanonkin. Jos tämä kone on sitten sen satasen kalliimpi kuin jonkun epämääräisen nörtin kokoama kappale, maksan siitä mielihyvin sen.
Tietty voin mielihyvin kuunnella, jos jollakulla on HYVIÄ kokemuksia Porin seudulla toimivista tietokonepaketteja myyvistä liikkeistä. Itse en tiedä.
|
miinis
Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 12:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on hyviä kokemuksia Raumalla toimivasta WCC:stä. Tosin kokoomisen hinta on varsin korkea siellä(oisko ollu jopa 100 ?), joten menee aikalailla samaan ton pakettikoneen kanssa. Eli en välttämättä suosittele sitä. Toki mä voin koota sen :D Porin liikkeitä ei oo tullu käytettyä eli ei oo kokemuksia niistä.
|Asus M2R-FVM|AMD Ahtlon 64 x2 4200+|2GB DDR2 RAM|Seagate Barracuda 250 GB|Sapphire X1950 XT|Windows XP Mediacenter/Kubuntu (Feisty Fawn)|
|
liikeri
Senior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 14:09 |
Linkki tähän viestiin
|
jos haluaa merkkikoneen xp:llä niin hankii sen koneen vista business käyttiksellä. ja myyjä liike voi downgradeta sen xp proksi. ja tämä ominaisuus koskee vain vista business ja vista ultimatea ja downgrade pitää suorittaa jälleenmyyjän toimesta.
ja lisäksi tuohon käyttöön suunnattuun koneeseen kannattaa hankkia lisätakuu esim 3v nouto palautus. ja kokemuksieni perusteella merkkikone merkkinä suosin hp:ta ja fujitsu-siemensiä molemmilla takuu asiat hoituvat mutkattomasti ja vaivattomasti.
ja jotka sanoo että pakettikoneet kalliimpia kuin osista koottu..
rakentakaa mulle kone vähintään, 1giga muistia, cel 3.33, 80giganen kovo, dvd-rw, vista business, 3vuoden next business day on-site takuu. valmiina käyttökunnossa/ainakin esiasennettuna. näppis ja hiiri
hintaan alle 475€
Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 14:14
|
j0p0
Senior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 15:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Nojoo, noi tosihalvat pakettikoneet on ihan hyviä.. hintaisiksiin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 15:34
|
Member
5 tuotearviota
|
18. toukokuuta 2007 @ 16:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti j0p0: b) Koska saat halvemmalla/samalla hinnalla paremmat osat jotka saat vielä itse valita.
Koneen saa kasautettua liikkeessä n. 40 euroa vastaan, toki itse kasaaminenkin on erittäin helppoa ensikertalaisellekin(kokemusta on).
Takuutkin hoituvat yleensä ostokaupan kautta.
Käsittääkseni kaupasta ostetun merkkikoneen voi viedä kokonaisena takaisin kauppaan jos jokin osa hajoaa. Mutta jos on ostanut osina netistä, niin eikös silloin pitäisi itse selvittää mikä osa on hajonnut ennen kuin lähettää huoltoon kyseisen osan. Itse voin sanoa, että jos ei ole ylimääräisiä osia millä testata, niin tulee varsin kalliiksi ja vie aikaa selvittää mikä osa on hajalla.
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 16:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Käsittääkseni kaupasta ostetun merkkikoneen voi viedä kokonaisena takaisin kauppaan jos jokin osa hajoaa.
Juuri näin. Joillekkin voi olla helpompi se merkkikone kuten esim. mun työkaverille joka ei tod tajua koneista mitään.
Ja kun kerran merkkikoneen aikoo hankkia niin kyllä se kannattaa mun mielestä ottaa se vista. Eihän sitä tiedä kuinka kauan tuotakin tulee käytettyä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 16:48
|
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 17:00 |
Linkki tähän viestiin
|
tota noin. voi sitä osista kootun myös ottaa koottuna. elikkästä liikkeet kyllä kokoavat ja testaavat ja asentavat ajurit jne. lisähintaan. se on jotain 20-60e lisämaksua. mielummin kasattu kun merkki. eli täs olis surffailuun ja tulevaisuuteen kone
TÄSSÄ sillä pyörittää pelejäkin mut tulevaisuutta ajatellen ihan kelpo. näyttöä ei mainittu että piti olla paketis? juu ja vista vietty tohon. Vista premium 32bit vers.
Nykynen:Cooler master Stacker 830,Antec True power Trio 550W, EVGA nForce i680 SLI, Intel C2D E6400 @ 3.6ghz,Scythe infinity, OCZ 2x1GB, 2x1GB Mushkin@1066mhz DDR2, 2 x Seagate barracuda 320GB,RAID,Club 3D 8800GTS 640mb x2 SLI, Creative Sound Blaster X-Fi Platinium
2.kone AMD 64 athlon X2 5200+ 3.4ghz, Abit KN9 SLI platinum, GF 7900GTX MSI, 4 X samsung 500GB T166, 2GB mushkin 800mhz, Compucase ATX midi tower + 500W HEC 120mm
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 17:00
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 17:11 |
Linkki tähän viestiin
|
eikös näissä nykyajan pakettikoneissa ole melkein kaikissa 3 vuoden takuu? käsittääkseni liikkeessä kasatuissa se on vuoden?
|
Mainos
|
  |
|
Member
1 tuotearvio
|
19. toukokuuta 2007 @ 14:11 |
Linkki tähän viestiin
|
takuut ovat osakohtaisia. kotelolle 1v, powerille 2-5v, kovolle 5v, muistille elinikäine norm.; prossu 3v, jne. on sit liikkeitä mikkä kasaa paketteja ja antaa vaan 1v takuun. mut esim jimms pc-store kasaa, asentaa ohjelmat ja testaa koneen 50e hinnasta. ja sillä saa erillisosa takuun.
Nykynen:Cooler master Stacker 830,Antec True power Trio 550W, EVGA nForce i680 SLI, Intel C2D E6400 @ 3.6ghz,Scythe infinity, OCZ 2x1GB, 2x1GB Mushkin@1066mhz DDR2, 2 x Seagate barracuda 320GB,RAID,Club 3D 8800GTS 640mb x2 SLI, Creative Sound Blaster X-Fi Platinium
2.kone AMD 64 athlon X2 5200+ 3.4ghz, Abit KN9 SLI platinum, GF 7900GTX MSI, 4 X samsung 500GB T166, 2GB mushkin 800mhz, Compucase ATX midi tower + 500W HEC 120mm
|