User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 16.11.2025 / 00:30
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > ntldr is missing eikä ole cd asemaa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
NTLDR is missing eikä ole cd asemaa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
izing100
Newbie
_
18. toukokuuta 2007 @ 15:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs läppäristä meni ensin lasten toimesta cd asema ja nyt sitten tämä viesti käynnistettäessä. Olen yrittänyt kopsata asennuslevyn muistitikulle mutta ei onnistu, koko levy ei kopioidu. Samoin en ole onnistunut saamaan tikkua boottavaksi, olen kokeillut HP:n sivuilta sotain softaa, mutta tämä minun läppäri on IBM T42.
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
18. toukokuuta 2007 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kopioi NTLDR and NTDETECT.COM jostain toisesta samaa käyttöjärjestelmään käyttävästä koneesta. Löytyvät käynnistyslevyn juuresta (ovat piilotettuja tiedostoja, eli joudut laittamaan piilotetut tiedostot näkyviin).

Tikulta boottamisen saa joku muu auttaa..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 17:19

izing100
Newbie
_
18. toukokuuta 2007 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Windows...file is missing or corrupt:
Windows root system32\hal.dll.
Please re-isntall a copy of the above file.

Eli mitenkäs tästä eteenpäin?
kelari
Senior Member
_
18. toukokuuta 2007 @ 18:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
izing100
Newbie
_
18. toukokuuta 2007 @ 19:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ei ole siis toimivaa romppu asemaa.
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2007 @ 12:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. toukokuuta 2007 @ 12:44

izing100
Newbie
_
19. toukokuuta 2007 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kopioida mihin? Muistitikku on mun ainut vaihtoehto, koska mun romppuasema on sökö. Yritin ja ei silti boottaa...
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2007 @ 14:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eh, no vaikka siihen tikkuun ja tikusta koneelle?

Tosin, edelleenkään ei ole kokemusta tikulta boottaamisesta jotta pääsisit kopioinnin tekemään...

izing100
Newbie
_
19. toukokuuta 2007 @ 14:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lisäksi tähän solmutilanteeseen, nyt se winukka yrittää käynnistyä C:ltä vaikka mun toimiva xp on D: asemassa...Osaatko neuvoa?
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2007 @ 15:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Äkkiseltään tulee mieleen että jos siirtäisit C-asemasta ntldr ja NTDETECT.COM -tiedostot D:lle, niin voisi toimia. Voi tosin olla että myös boot.ini pitää siirtää (ja kenties muokata).

Edellä siis puhdasta arvelua, ei ole kokemusta tuostakaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. toukokuuta 2007 @ 15:05

izing100
Newbie
_
19. toukokuuta 2007 @ 15:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aivan, mutta tota ennen olisi aika tärkeää saada kone käyntiin jollain opilla ;)
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2007 @ 15:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin se bootti pitäisi onnistua tikulta, ja jotenkinhan se onnistuu, ainakin sellainen mielikuva syntyy kun asiaa pikaisesti googletti. Ei kuin kokeilemaan.

Tosin, edullisia CD/DVD -asemia voisi harkita kanssa, eli vaihtaa vioittunut asema? :)

Edit, sorry sulla olikin läppäri, niiden asemien hinnoista ei tietoa minulla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. toukokuuta 2007 @ 15:18

izing100
Newbie
_
19. toukokuuta 2007 @ 15:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yritän taistella! Kiitos!
Mainos
_
__

_
Senior Member

2 tuotearviota
_
21. toukokuuta 2007 @ 18:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Offtopic: Tämä on niitä syitä miksi en tykkää läppäreistä.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > ntldr is missing eikä ole cd asemaa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy