User Käyttäjä Salasana  

lauantai 2.8.2025 / 16:55
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > tarvittavia kysymyksiä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tarvittavia kysymyksiä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Suomiking
Newbie
_
19. toukokuuta 2007 @ 08:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on (pöytä)koneessa VIA Chrome9 HC IGP WDDM näytönohjain, mutta kuinka hyvä se on pelikäyttöön? Prosessori on AMD Sempron 3000+ jonka aion vaihtaa AMD Athlon 64 3400+ socket754:iin(surma-ahosta), mutta olisko parempi ostaa näytönohjain kuin prosessori?(Jos näytönohjain niin missä olis paras hinta/laatu suhde?) Vai molemmat? :(

Kiitos jo etukäteen.
j0p0
Senior Member
_
19. toukokuuta 2007 @ 08:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo taitaa olla integroitu näytönohjain. Eli et pelaa sillä yhtään mitään uudempaa.
CS 1.6 varmaan menee jotenkuten.

En suosittele myöskään päivittämään tuota prosessoria, sillä toi 3400+ ei ole myöskään mikään kovin tehokas.
Ja ei varsinkaan kannata ostaa enää socket 754 prossua.

Emossakin on varmaan AGP väylä? Ja jos uutta näyttistä alat päivittämään myös, virtalähde ei välttämättä enää riitä.

Eli toisinsanoen menee aika paljon uusiksi jos haluat pelata..

Zotac 8800gt, x2 3600+, 2gb, sonta 2 + samsung 206bw
Suomiking
Newbie
_
19. toukokuuta 2007 @ 09:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli suunnilleen pitäis hankkii uus kone?
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2007 @ 09:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juurikin näin. Tuolla koneella saati "päivityksilläsi" ei oikein pelata mitään kunnolla. Jos et uutta konetta meinaa hommata, niin ehkä joku 7600-sarjalainen Geforce voisi tuohon sopia. Sekin ihan maksimi.

Jos uutta konetta silti olet hankkimassa, niin pistä tänne sitten viestiä. Varmasti saat apua.
Suomiking
Newbie
_
19. toukokuuta 2007 @ 09:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luultavasti hankinki uuden koneen (V**un kiva).
masavaan
Junior Member
_
19. toukokuuta 2007 @ 09:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse pelailen samalla prossulla CSS,BF2,DOOM3 pelejä ja olen tyytyväinen grafiikoihin ja siihen miten pelit pyörii.

Suosittelen tähänkin väliin Palit GF7600GS 256MB SONIC -näytönohjainta. Tietysti muistiakin saa olla se giga että on mukava pelailla.

EDIT: niin oma prosessorinikin on 754 kantaan.

Intel Core2Duo E4700 @ 3,22Ghz +12cm Zalman|
MSI P35 NEO|
Chieftec 450W PSU|
4096 MB DDR800 DualChannel|
XFX 8800GTS 512MB|
SB Audigy SE|
160GB+320GB|

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. toukokuuta 2007 @ 10:00

Mainos
_
__

_
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2007 @ 10:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No GS-malli olisi alle 100? sopivasti. Muista vaan, että mitään huippua turha odottaa. Prosessorin päivitys Sempronista A64:een ei ole järkevää, ellet saa sitä melkein ilmaiseksi. Jos pelata aiot tulevaisuudessakin, niin järkevä prosessori olisi Intelin E4300. Hintakin kohdallaan.

Jos emossasi olisi PCI-E väylä näytönohjaimelle, niin olisi ollut hyvä taktiikka päivittää näytönohjain tuohon Masavaan ehdotukseen ja myöhemmin olisi voinut huolettaa vaihtaa emon ja prossun parempaan ilman, että pitää vaihtaa näytönohjainta.

Olet aika pahassa paikassa, koska ilman täyspäivitystä et "kunnon" pelikonetta tule saamaan, jolla pelaa hyvillä herkuilla vielä parin vuoden päästä. Jos peleissä karkit eivät ole tärkeitä, niin vähempäänkin voi tyytyä.

Elä sitten ota liian vakavasti mun tyrkytyksiä. Nämä ovat vain minun mielipiteitä (joissa oletan kaikilla olevan rahaa ja tahtoa ostaa uuttaa.) Eipä muuten ole mulla ainakaan rahaa, vaikka halua olisi.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > tarvittavia kysymyksiä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy