User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.3.2025 / 23:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > virkistystajuuden vaihtaminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
virkistystajuuden vaihtaminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
20. toukokuuta 2007 @ 12:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on Gentoo, jossa on kde. Haluaisin nostaa virkistystaajuuden 74Hz, mutta kde:n valikosta saa valittua vain 50 tai 54. Näyttö on 19" litteä viewsonic va902 ja ainaki windowssin puolella se pääsee 74Hz, miten siis saan virkistystaajuuden suuremmaksi?
Xorg.conf
JwN
Suspended due to non-functional email address
_
20. toukokuuta 2007 @ 15:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miksi se pitäisi saada suuremmaksi?
Littunäytön normaali virkistys on 50Hz
Junior Member
_
20. toukokuuta 2007 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
^^ mulla on aina ollu se 74:ssä ja nyt ku se yhtäkkiä tippui 50 Hz niin tuntuu että silmät räjähtää.
juyli
Senior Member
_
20. toukokuuta 2007 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lappu:
^^ mulla on aina ollu se 74:ssä ja nyt ku se yhtäkkiä tippui 50 Hz niin tuntuu että silmät räjähtää.
Näytön speksit:
Technical Features
Form Factor Desktop
Synchronization Range - Vertical 50 - 85 Hz
Synchronization Range - Horizontal 30 - 82 kHz
Max. Viewing Angle - Horizontal 160
Max. Viewing Angle - Vertical 150
Native (Recommended) Resolution 1280 x 1024
http://www.shopping.com/xPF-ViewSonic-Vi...2-1280x1024-8ms

Korjaat /etc/X11/xorg.conf -tiedostoon valmistajan suosittelemat arvot. Ja käynnistät X:n (kde/gdm/xdm) uudelleen.
Varmasti onnistuisi myös jakelun omilla X:n konffaustyökaluillakin.
Junior Member
_
20. toukokuuta 2007 @ 19:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uskoakseni olen nyt vaihtanut tiedot xorg.conffiin (voi käydä tarkistamassa miten väärin olen sen tehnyt tästä) mutta siltikään en saa lisää vaihtoehtoja taajuuksiin. Kun avaan kdm:n ruutu vilkahtaa mustana ja tulee kirjautumisikkuna, kun painaa login niin ruutu vilkahtaa toisen kerran.
juyli
Senior Member
_
20. toukokuuta 2007 @ 19:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lappu:
Uskoakseni olen nyt vaihtanut tiedot xorg.conffiin
Jooo... Onko nvidian ajurit asennettu (Gentoon) ohjeiden mukaan?
Alkuperäinen kysymyksesi oli pahasti harhaanjohtava, sillä virkistystaajuus tai nvidian ei-vapaiden ajureiden asennus ovat kaksi aivan eri asiaa.
Senior Member
_
21. toukokuuta 2007 @ 03:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkistappa mitä nvidia-settings softa sanoo taajuuksista. nVidian ajurit lukevat (jos saatavilla ja ominaisuus toimii oikein) näytön tuetut resoluutiot ja virkistystaajuudet näytön EDID datasta ja jättää silloin monet xorg conffit huomioimatta. Voit tietenkin kokeilla asettaa (muistaakseni)

Option "UseEDID" "false"

Lainaus:

Taitaa olla paha tapaus luulosairautta =)
LCD-näytöissä kun kuva on staattinen; kuva näyttää samalta oli taajuus 100Hz tai 30Hz.

うさぎ => Kubuntu 10.04 64b + W7Pro64 # EliteBook 8540w # Ci7 620M # 4GB # QFX 880M # 7k500 500GB
きつね => WXP32 # PIIX4 910e # 4GB # RHD 6870 # 500GB
くま => Linux/XBMC 64b # Zotac MAG HD-ND01 # N330 # 2GB # GF 9400M/ION
とら => Ubuntu Server 8.04 LTS 64b # Jetway NC62K-LF # AX2 4850e @1,7GHz/0,9V # 2GB # F1 4x1TB
MpTV
Junior Member
_
21. toukokuuta 2007 @ 03:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
# HorizSync 30-64 # multisync
# HorizSync 31.5, 35.2 # multiple fixed sync frequencies
# HorizSync 15-25, 30-50 # multiple ranges of sync frequencies

HorizSync 30.0 - 82.0 -> 30-82

VertRefresh 50 - 85 -> 50-85

Voisiko välilyöntien poistaminen korjata asian. Noissa esimerkeissä ei ole välejä väliviivan molemmilla puolilla.
Mainos
_
__

_
Junior Member
_
21. toukokuuta 2007 @ 12:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos paljon avusta ihmiset. Nvidia-settings ohjelmalla sain nostettua virkistystaajuuden takaisin normaaliksi.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > virkistystajuuden vaihtaminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy