User Käyttäjä Salasana  

lauantai 27.9.2025 / 17:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hyvää muistia koneeseen!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Hyvää muistia koneeseen!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Member
_
25. toukokuuta 2007 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo elikkä oon nyt ihan lähiaikoina ostamassa uutta konetta. Koneen emolevy on nForce 680i SLI (DDR2) ja tukee muistia 1200MHz:aan asti!
Hirveen moni emo ei vielä tue nopeempia kuin 800MHz muistia ja tulin ajatelleeks, et miks en hyödyntäis ton emon kattavia tukia ja ostais siihen kunnon muistit! Alunperin oli tarkotus saada muistit ~200? sitten päädyin Mushkinin 2 x 1Gb, EM2-6400, DDR2 800Mhz (5-5-5-12) -muisteihin (110?) mut nyt ku olin pistämässä tilausta jo melkeen menemään niin huomasin ton muistin tuen ku vertailin viel jonkin verran noita emolevyjä ja muisteja. Eli nyt joku tehopeluri vois antaa vähän köyhälle koneen uudistajalle tulevaisuuden kannalta vinkkiä noista muistin nopeuksista! :) Ostanko noi halvat Mushkinin muistit vai jotkut nopeemmat 2Gb muistit ja aika paljon kalliimmat eli onko paljonkin eroa? Ja jos suosittelette mulle et ostan paremmat niin ehdottakaa nyt ihmeessä tarkalleen jotaki parhaita muisteja mitä tiiätte! Hinta/laatu -suhde on TÄRKEÄ ettei mee sit överiks! :D Ja max budjetti kuulostais tällä hetkellä mun korvaan joltaki 250? siihen johonki 200? tuntumaan tähdätään joku 230? on ihan jees viel. Niin ja oon siis tilaamassa kaikki komponentit Jimm's PC Storesta eli sieltä pitäis ne muistit löytää! :)

http://www.jimmspc-store.fi/

KIITÄN! :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. toukokuuta 2007 @ 18:40

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. toukokuuta 2007 @ 19:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan ekaksi voisit vaihtaa emon esim P5N-E SLIhin tai AB9iin, ja kaupan Famikoon tai vastaavaan

Et tee mitään niillä 1200mhz muisteilla, osta ~30-50e 2*1gb 800mhz kampaa, jolloin hintalaatu on kohdallaan. 800mhz halpismuisteilla kellottaa melkein kaikki prossut tappiin asti

Siinä on hintalaatua huipussaan http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=60222,34019x2

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. toukokuuta 2007 @ 19:07

Member
_
25. toukokuuta 2007 @ 19:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ite oon bongannu seuraavia vaihtoehtoja:

OCZ PC2-8500 SLI-Ready Edition 2GB Kit
5-5-5-15 latensseilla
1066MHz kellotaajuudella
2.1V - 2.4V käyttöjännitteellä
205? Elektronissa
http://www.elektroni.fi/?product=9744

OCZ 2GB DDR2 PC2-4200 Gold Gamer Extreme XTC Dual Channel
3-3-3-12 latensseilla
1066MHz kellotaajuudella
1.9V käyttöjännitteellä
230? Jimm's PC Store
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/OCZ2G5332048ELGEGXT?classid=3

A-Data 2GT DDR2 1066+MHz (PC-8500), Extreme Edition Dual-kit

5-5-5-15 latensseilla
1066MHz kellotaajuudella
2.2V käyttöjännitteellä
209? Jimm's PC Store
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/2X1GDDR21066%2BA-DATA

Joo eli onko noilla käyttöjännitteillä kenties jotain väliä. Suositelkaa ihmeessä jotakin näistä tai ehdottakaa jotain omia valintojanne. Itseasiassa melkeen yks hailee ostanko Jimm's PC Storesta vai Elektronista noi muistit koska muistithan nyt pistää emoon kiinni vaikka unissaan (vai?) ja en saa kuitenkaan jimmssistä koko paketille mitään yhteistakuuta vaikka ne kokoaa kaikki komponentit siel (pistää prossut ja jäähdyttimet emoon jne.) et kaikille komponenteille omat takuunsa. Ostan parhaimman hinta/laatu -suhteeltaan olevat muistit ja paikalla ei niin väliä. :)

Ehdotuksia! :]
Member
_
25. toukokuuta 2007 @ 19:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Haluan korostaa, etten tiedä kellottamisesta mitään, en tiedä mitä siitä hyötyy, eikä pahemmin kiinnostakaan, että ihan pelaamistarkoitukseen ostan koneen. Ja köyhänä poikana tarkotus olis ostaa PARASTA MAHDOLLISTA OK HINTAAN, ettei tartte joka vuosi (joka toinen vuosi) tämmöstä pakettia ostaa uudestaan, koska sellaseen mulla ei ole varaa.
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. toukokuuta 2007 @ 19:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin luitko yhtään taas mitään? Jos todellakin tahdot rahasi tuhlata tohon emoon, vaikka P35 piirisarjalaiset on jo markkinoilla, ja ostaa Pc8500 muistia, josta et hyödy mitään niin antaa mennä.

Ja nuo muistit ei kai edes toimi kunnolla Evga 680i slissa, siinähän muistit toimii max 800mhz, en sitten tiedä miksi Evgan sivuilla lukee että tukee 1200mhz asti, tarkottavat varmaan kellotettuna sinne asti

Lainaus:
Haluan korostaa, etten tiedä kellottamisesta mitään, en tiedä mitä siitä hyötyy, eikä pahemmin kiinnostakaan, että ihan pelaamistarkoitukseen ostan koneen. Ja köyhänä poikana tarkotus olis ostaa PARASTA MAHDOLLISTA OK HINTAAN, ettei tartte joka vuosi (joka toinen vuosi) tämmöstä pakettia ostaa uudestaan, koska sellaseen mulla ei ole varaa.
No miksi sitten ihmeessä ostat 1066mhz muistia ja Evga 680i emon???!!! Ne ei todellakaan ole parasta hintaansa nähden. Kerro budjettisi niin kasataan hyvällä hintalaatusuhteella kone.

Pelikäytössä et huomaa eroa onko muistit 533mhz vai 1066mhz

Lainaus:
2GB DDR2 PC2-4200 Gold Gamer Extreme XTC Dual Channel
Nuo on 533mhz muistit

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. toukokuuta 2007 @ 19:34

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
25. toukokuuta 2007 @ 19:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ottasin tuosta tuon 2. vaihtoehdon, mutta mieluiten ottaisin halpismuisteja.
Ei kyllä paljoa ero tunnu ja saat 4gb halvemmalla kuin 2gb noita "supermuisteja"

Member
_
25. toukokuuta 2007 @ 20:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei no sori mä en hirveesti näist tiedä. :/

Elikkä mun kokoonpano olis tämmönen ~1500-1700? budjetilla:

+ http://www.elektroni.fi/?product=9744 205?

= 1678?

Tässä edellisten emojen vertailua:

Mikrobitti:

Abit AB9 Quad GT:
+ merkinnät emolevyssä
+ eSATA-liittimet
- Äänipiirin laatu
- Koriste-ledejä ei saa kytkettyä pois

EVGA nForce 680i SLI
+ ominaisuudet ja päivitettävyys
+ selkeä ohjekirja
- kotelojohtoliittimien sijoittelu
- hinta
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. toukokuuta 2007 @ 20:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuossa 680i ei ole yhtään parempi päivitettävyys kun 100e halvemmassa emossa.

Kasasin sulle paketin, jossa on hyvä hintalaatusuhde

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.a...841,51970,57607
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
25. toukokuuta 2007 @ 20:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näyttis 8800 GTS 320MB
Muistit PQI DIMM DDR2 1GB 800MHz x2
Emolevy Asus P5K
Poweri antec Neohe 430W

Reilusti halvempi, eikä tehoeroa juurikaan ole.

Jaa sitä ehdittiinkin jo ehdotella samoja =)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. toukokuuta 2007 @ 20:39

kalapulla
Newbie
_
25. toukokuuta 2007 @ 20:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hehee. Niin elikkäs ostin tossa jokunen aika sitten uuden koneen ja kun katselin CPU-Z:lla muistin frequency kohdassa on 408mhz vaikka muistien pitäisi olla 800mhz. Onko normaalia vai pitääkö säätää jostain jotain?
Member
_
25. toukokuuta 2007 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos mielipiteistä!

Mua alkaa jo vähän pelottaa tää ku kuulee niin erilaisia mielipiteitä kun oon muillakin foorumeilla hengaillu. Eli tosiaankin koneen pitäis kestää ainakin 3 vuotta pelikäytössä paremmin tai huonommin, mielummin paremmin! :D Toi Asus P5K näyttää kyllä ihan hyvältä ja säästää 100?, se on ihan jees. Toi GeForce 8800GTS 640MB on vaan 100? kalliimpi tota 320MB:tä ja kuitenkin puolet enemmän muistia, eli pysyn siinä. Poweri pysyy tossa Antecin Neo He 550W:ssä. Kotelo pysyy samana. Muistien tilanne on vielä auki. Mites sitten, onko Vista Ultimatella ja Home Premiumilla minkälaisia eroja? Voi hyvinkin olla, että vaihan tohon Home Premiumiin jos ei oo isoja eroja. Kovo ja prossu pysyy samana.

Pistäkää vaan suoria linkkejä noihin muisteihin, ja koneen aion ostaa jimssistä.

Tummennetut kohdat ovat tämänhetkisen koneen kokonaisuuden tilanne. ^^
Member
_
25. toukokuuta 2007 @ 22:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin nythän tää alkaa näyttää hyvältä! :)

Sitten enää muistit! Huom! Muistit saa olla 200? ja risoihin asti, että parasta, nopeinta ja kestävintä mitä sillä saa niin eiköhän toi kone ala olee kasassa!? ;) Eihän se tietenkään haittaa jos saa ~100-150? hyvää muistia! :) Eli vielä halusin tietää ton Ultimaten ja Home Premiumin eron ja, että toi Asus P5K on hyvä liitäntineen, päivitysominaisuuksineen, äänenlaatuineen yms. Ja jos kaikki on vähintään OK tai hyvä setti, niin kertokaa ihmeessä onko noi komponentit yhteensopivia keskenään. :)

Tämmösiä muisteja ollaan mulle ehdotettu ja mikäs siinä? :): http://www.jimmspc-store.fi/tuote/996527?classid=3

Kiitän!

EDIT:

Tältä näyttäis koko pönttö :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. toukokuuta 2007 @ 22:25

Member
_
26. toukokuuta 2007 @ 02:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos on nappulaa niin suosittelen vaihtamaan prossucoolerin tähän:

Ultra-120 EXTREME prosessoricooleri (AM2/775) (Uutuus!) ja tälle tuulettimeksi vaikka Noctua 120 x 120 x 25 NF-S12-1200.

Kattelin testiä tästä ja vaikutti todella tehokkaalta.♠

Ja muistit Mushkin 2 x 1Gb, HP2-6400, DDR2 800Mhz (4-5-4-11), ainakin tiukemmat latenssit muusta en tiedäkkään.

JA jos et ole aivan himokotelomodaaja kannattaa ottaa p182b koska nuo NZXT:t ovat aikalailla muovileluja mitä itse olen kokenut :D

Emo ei tue SLI:tä eikö kannattaisi kerralla hommata 680i koska eiköhän siitä SLI ominaisuudesta tule joskus olemaan hyötyä??

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2007 @ 02:56

Member
_
26. toukokuuta 2007 @ 05:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kalapulla kyllä se näyttää ne muistit ihan oikein eli 2*400=800 se näyttää ne kahteen suuntaan.
liikeri
Senior Member
_
26. toukokuuta 2007 @ 07:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sen verran voin sanoa että älä ainakaan OCZ jimmssiltä osta herranjumala mitkä hinnat noi 2GB DDR2 PC2-4200 Gold Gamer Extreme XTC Dual Channel on melkein saman hintaset kun mun 2X2gigaa ja tuplasti kalliimmat kun samat muisit PC6400.

kaikilla muisteilla kellotat tappiin asti et ehkä prossun tappiin mutta johonkin se meno aina tyssää.

Goldenfin oma paketti siinä on hintaa ja laatua ne ei ehkä kohtaa siellä alimmassa päässä mutta kuiteski

kyllä itse ainakin ostaisin tuon EVGAn emon jos on varaa laittaa enemmän ja meinaat että pidemmän aikaa sitä käyttää takuu kuitenkin 1+(9v rekisteröimällä evgan sivuille)

kaikki ihan hyvää ehkä ton neohen heittäisin järveen mutta muuten ihan jees muisteiksi nyt melkein mikä tahansa 2gigan kitti alle 120€
hintaan menee ainakin corsair, OCZ(jostain muualta kun jimmsiltä)

näyttiksen vaihtaisin tosiaan tohon 320MB:n malliin kun siellä missä toi ylimääräinen muisti tulee tarpeeseen niin siellä rupeaa itse GPU hyytymään

sitten poweri heittäisin tuon neohen pois tosta tilalle corsair hx-520w se nyt vaan on modernimpi parempi hyötysuhde, vakaat linjat, hiljainen halvempi.
täysin voittaja ainesta kuten muutkin valitsemasi osat tätä poikkeusta lukuunottamatta.

koteloksi joko vaikka tuo jos sun silmää mielyttää mutta kyllä antec p18x on tyylikäs ja hiljainen

melkein sanoisin että laita vaan tilaukseen

älkää aina tyytykö noihin halvempiin ratkaisuihin koneet tykkää niissä on kalliimpakin osia

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
Member
_
26. toukokuuta 2007 @ 08:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
EVGA:n lisäksi kannattaa harkita DFI:tä..
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2007 @ 08:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näyttikseksi 8800 GTS 320MB
Et huomaa yhtään minkäänlaista tehoeroa. Minkälainen näyttösi on?
Joissakin peleissä 320MB on parempi.
Jos pelaat yli 1600*1200 resoilla niin 640MB on hyvä mutta ei kyllä muuten.
Ja turhaa noin tehokkaan powerin otat.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2007 @ 08:15

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. toukokuuta 2007 @ 09:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti GoldenFIN:
Kiitos mielipiteistä!

Mua alkaa jo vähän pelottaa tää ku kuulee niin erilaisia mielipiteitä kun oon muillakin foorumeilla hengaillu. Eli tosiaankin koneen pitäis kestää ainakin 3 vuotta pelikäytössä paremmin tai huonommin, mielummin paremmin! :D Toi Asus P5K näyttää kyllä ihan hyvältä ja säästää 100?, se on ihan jees. Toi GeForce 8800GTS 640MB on vaan 100? kalliimpi tota 320MB:tä ja kuitenkin puolet enemmän muistia, eli pysyn siinä. Poweri pysyy tossa Antecin Neo He 550W:ssä. Kotelo pysyy samana. Muistien tilanne on vielä auki. Mites sitten, onko Vista Ultimatella ja Home Premiumilla minkälaisia eroja? Voi hyvinkin olla, että vaihan tohon Home Premiumiin jos ei oo isoja eroja. Kovo ja prossu pysyy samana.

Pistäkää vaan suoria linkkejä noihin muisteihin, ja koneen aion ostaa jimssistä.

Tummennetut kohdat ovat tämänhetkisen koneen kokonaisuuden tilanne. ^^
Ota ehdottomasti 8800GTS 320mb, tässä näet että niissä ei ole eroa ollenkaan [url]http://www.ixbt.com/video3/g80-8-d.shtml#p18 [/url]

Neo He 430w on enemmän kun tarpeeksi tolle kokoonpanolle, ei järkeä ostaa 550w
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2007 @ 10:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vedotaan taas tähän kuuluisaan Mikrobitin testiin, jossa NeoHe 430W antoi ulos 560W. Teho ei siis kyllä ole loppumassa kesken 430W:stakaan.

Member
_
26. toukokuuta 2007 @ 11:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NyyB:
Jos on nappulaa niin suosittelen vaihtamaan prossucoolerin tähän:

Ultra-120 EXTREME prosessoricooleri (AM2/775) (Uutuus!) ja tälle tuulettimeksi vaikka Noctua 120 x 120 x 25 NF-S12-1200.

Kattelin testiä tästä ja vaikutti todella tehokkaalta.♠

Ja muistit Mushkin 2 x 1Gb, HP2-6400, DDR2 800Mhz (4-5-4-11), ainakin tiukemmat latenssit muusta en tiedäkkään.

JA jos et ole aivan himokotelomodaaja kannattaa ottaa p182b koska nuo NZXT:t ovat aikalailla muovileluja mitä itse olen kokenut :D

Emo ei tue SLI:tä eikö kannattaisi kerralla hommata 680i koska eiköhän siitä SLI ominaisuudesta tule joskus olemaan hyötyä??

Katoin noi testit ja aika ylivoimaselta näytti! Kiitti näist! :) Mä kyl taivun takas tähän EVGA:han kun oon siitä lukenu sen verran paljon, että tällä kertaa pulitan mielummin 75? enemmän emosta kuin, että ostan ens vuonna 150? emon taas kun SLI/Crossfireä tarvitaan. Ja nimenomaan yks parhaista ominaisuuksista, mikä EVGA:ssa on, on sen päivitettävyys ja sitä täs oon just helvetti hakemassa kun en halua ostaa pari hunttia halvemmalla konetta "JEE" ja sit ens vuonna jo päivittämässä sillä 200 eurolla sitä. :D

No tossakin säästää tietenkin 30? jos 430W riittää parin kolmen vuoden päähän hyvinkin, vaihdan siis siihen. ^^ Mut tää jäähdytys kokoonpano, minkä Nyyb pisti tekeekin sit sen 30? kalliimmaks tän paketin mitä tos just virtalähtees voitettiin mut aika hyvin näytti jäähdyttävän, et ihan mielelläni pysyn tossa kohtaa plus-miinus-nollassa. =p

Vielä kaipaisin jotain infoo noista Vista Ultimaten ja Home Premiumin eroista, kiits!

Sit alko kiinnostaa noi 4Gb muistit! Onko paljonkin pidempi tommonen ennustettu hyötyikä, että 4Gb muistilla pärjääkö paljonkin pidemmälle kuin 2Gb muistilla? Ja onko isoja eroja? Mitä mä nyt oon huomannu niin 512Mb muistilla ja esim 2Gb muistilla on aika vitun iso ero pelaamisessa :D mut pieneneeks se hyötysuhde mitä ylemmäks mennään? Onko loppupeleissä 2Gb muisteilla paljon eroa 4Gb muistien kanssa?

Elikkä muistien tilanne vielä auki, mutta muuten tämänhetkinen kokoonpano näyttäis tältä:

Mahdollisia muisteja tähtäimessä:

Budjetti saa olla max 1700? eli jos 4Gb muisteista todella saa sen irti mitä tuo numero 4 edustaa niin tässä 4Gb muisteja:

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/F2-6400CL5D-4GBPQ 260?

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/996564 300?

Ja jos 4 ei ole suoraanverrannollinen 2Gb muistiin, et se ei olis kahta kertaa parempi kuin 2Gb muisti niin olis tämmönen mahollisuus 2Gb muistia:

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/996533 114?

Eli semmonen 300? oon valmis pulittamaan 4Gb übermuistista mikä kestää, kestää ja kestää kilpailukykyisenä pelimaailmassa. :D 2Gb muistista valmis maksamaan ~150?.

Lisää mielipiteitä, vaikken itse tiedä melkein mitään noista 4Gb muisteista niin ne houkuttelee kyl kahta kauheemmin!
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. toukokuuta 2007 @ 11:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mitä jos kuntelisit hieman osaavampia kun ''nyyb''ia.

SLI ei ole kannattava, hyöty on 5-50% luokkaa. Parin vuoden päästä kaikki hyvät näyttikset vie 8800GTS SLItä 1000-0. Ja vieläkin tuo emo vaihtoon, ylihintasta paskaa. Sen päivitettävyys ei ole yhtään parempi kun 100e halvemman emon. Markkinoilla on jo P35 piirisarjallisia emoja, joissa muistit toimivat noin 18% nopeammin kun esim tuossa Evgan emossa.

Et tarvitse erillistä prossucooleria jos et kellota. Ota E6600 boxed, siinä on cooleri mukana

Ja muisteiksi 4kpl halvimpia 1gb 800mhz ddr2 muisteja.

Käyttikseks Home premium oem 64bit, ultimate ei tarjoa mitään merkittävää

Ja koteloks P182, tuo lexa rämisee ja ei ole lähellekkään laadultaan samantasonen kun huippusuosittu ja hyvä P180 sarja

[url]https://www.famiko.fi/products.asp?products=269573,1;268577,1;221856,1;198727,2;252156,1;222329,1;263157,1;250577,1;271775,1[/url]

Siinä on hyvä paketti, Famiko on paljon halvempi, ja kasaus maksaa 40e siellä

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2007 @ 11:55

Member

2 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2007 @ 12:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo, kuuntele vähän tota thorstenia.
sli/crossfire on täysin järjetön ratkasu peruskäyttäjälle ja perusmuistit ajaa ihan tasan saman kun 200e kalliimmat.
muistit ei vaikuta pelaamiseen, eli noi halpikset riittää. menee vaan hukkaan kalliit muistit.
ja muistin koko itessään ei vaikuta pelaamiseen, mutta muistin määrä taas kyllä. 2gb on tällä hetkellä täysin riittävä määrä mutta tohon budjettiin 4gb on ihan hyvä. ja että saa kaiken irti 4gb:stä, tarvit 64bit käyttiksen.
Member
_
26. toukokuuta 2007 @ 12:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lisää mielipiteitä nimittäin mä en oo kasaamassa tätä konetta yhden ihmisen mielipiteillä. Älä ota ittees, mä oon vaan niin helvetin itsepäinen enkä tässä isossa ostoksessa tiedä niin paljoa näistä komponenteista, sen takia monien ihmisten mielipiteitä ja faktoja. Enkä halua millään uskoa, että halvimmalla saa mukamas parempaa tai vähintään yhtä hyvää, koska köyhän pitää ostaa parasta, että se kestää. Samalla mun päätä sekottaa edelliset topicit (tai yksi topic), jossa taas edelliset kokoonpano ehdotukset oli hyviä ja suositeltiin jo pistämään tilausta menemään. Ja EVGA:sta olen nyt kuullut aika paljon ristiäviä mielipiteitä. Ja mistä sä thtorsten tiiät ettei SLI:hin/Crossfireen keksitä jotain systeemiä, että niistä kahesta näyttiksestä saadaan paljon enemmän irti tulevaisuudessa. Noita SLI/Crosfirejä on sen verran paljon markkinoilla, että nyt kun ajattelee ihan maalaisjärjellä niin ei ne voi heittää niitä vaan mettään jos ne jää niin paljon jalkoihin! Kai ne nyt sit jotain niihin keksii jos on tarvetta. En rehellisesti tiedä.
Kertokaa mulle nyt et jos ostaa SLI:n/Crossfiren niin saakse vähemmän siitä irti sitä tehoa siis siitä yhestä näyttiksestä kuin et se yks näytti solis jossain emossa mis on paikka vaan yhelle näyttikselle? Eli saanko saman verran irti tosta 8800GTS 320Mb näyttiksestä tossa EVGA:ssa ja esim tossa P5K:ssa??? Kiitos!

EDIT: joo kiitti toisesta mielipiteestä vaetti. Eli 32bittisellä vistalla ei saa yhtä hyvin irti 4Gb muistista kuin 64bittisellä vistalla. Mites kun noita Vistan 64bittisten versioiden ajurien tilanne on tällä hetkellä päin persettä? :D Pistäkää nyt sitten vaikka parhaiten päivitettäviä emoja tohon mis on hyvät liitännät ja tarpeeks PCI ja PCI-E paikkoja ja SATA-II paikkoja yms ja äänenlaatu ok, niin uskon sitten teitä, ellei tuu taas pari tyyppiä kertomaan, että kannattaa satsata SLI/Crossfireen tai jtn vastaavaa.. KIITOS! ^^

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2007 @ 12:11

Member

2 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2007 @ 12:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
64bit vistan ajuritilanne on vissiin ihan ok, en kyllä ole tosin aivan varma asiasta. toiminnan kannalta tärkeimmät ajurit (näyttis, emo, äänikortti tms.) löytyy, mutta ohjelmat kuten palomuurit ynnä muut on aika harvassa mutta ne on koko aika kehitteillä.
ja 32bit xp/vista tunnistaa vaan jotain 3.5gb muistia ja sen yli menevät menee hukkaan.
Mainos
_
__

_
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. toukokuuta 2007 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://img222.imageshack.us/img222/15/untitleduk5.jpg

+ Vista home premium oem

Tollasta pakettia lähtisin ostamaan

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2007 @ 12:41

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hyvää muistia koneeseen!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy