|
Kerron nyt ensimmäiseksi, että minulla on vain yhteen osioon "jaettu" Seagaten 150 gt kovo, eli sitä ei ole periaatteessa osioitu ollenkaan. Toiseksi, vaihdoin tässä hiljattain koneeseeni uuden emon ja prossun, jotka näkyy sigusta. Ja winukkahan pitää väh. korj. asentaa ja mielellään uud. asentaa kun päivittää näitä komponentteja koneeseen. Näin minua on neuvottu täällä... Käyttikseni on siis xp home edition ja yritin selvitä vähemmällä; pelkällä korjausasennuksella silloiselle käyttikselleni. Ensin kokeilin ennen komponenttien vaihtoa tuota korjausasennusta Fujitsun mukana tulleella Recovery-CD:llä. Asennus herjasi kuitenkin kohdassa "asennetaan ajureita" tällaista " Kohde VIAAGP1.SYS tarvitaan" ja tällöin hiiri ja näppis lakkasivat toimimasta enkä pystynyt valita, mistä saisin kopioitua sen. Enkä pystynyt recovery-cd:lle kopioimaan mitenkään tätä ajuritiedostoa, koska se on suojattu CD-R. Olin kuitenkin niin malttamaton uusien komponenttien saamiseksi koneeseen, että en jaksanut sen enempää yrittää saada tuota tiedostoa asennus-cd:lle, ja asensin uudet komponentit koneeseeni. Täällä topicilla puhuttiin myös, ettei recovery-cd:llä pystyisi kuin uudelleenasentaa, joten tein tuollaisen ISO-imagelevyn. Kopion siis alkuperäiseltä xp:n asennus-cd:ltä tiedostot, lisäsin tarvittavat ajurit yms. muun hiipelin ja poltin koko roinan bootattavaksi cd:ksi (levy-image). Tein tämän kokonaisuudessaan nLite-ohjelmalla. Sitten tällä asennus-cd:llä aloin jatkaa ajurikohtaan jumittunutta korjausasennusta, tai niin luulin tehneeni. En alustanut olleenkaan kovoani ja "käytin nykyistä NTFS-tiedostojärjestelmää" eli luulin tekeväni korjausasennuksen uudestaan sille samaiselle xp he-käyttikselle, ja nyt se ei olisi tyssänyt siihen ajurien asentamiskohtaan, koska olin kopsannut tuon ajuritiedoston tuohon ISO-imagelevylle. No, väärin kuitenkin luulin, sillä xp:n asennus meni ihan kunnolla läpi, mutta asensinkin (aivan epähuomiossa) toisen samaisen xp h.e. :n koneelleni eli minulla on nyt kaksi käyttistä tällä ainoalla kovollani. Nyt aina käynnistyksen yhteydessä POST:n ja emolevyn tietojen näkymisen jälkeen kone kysyy, kumpaan XP home editioniin haluaisin mennä. Ylempi on normaalisti toimiva uudelleen asentamani xp, alempi menee korjausasennukseen siihen kohtaan missä asennetaan kaikenlaista (esim. ajurit) (aikaa jäljellä 35 minuuttia tms. lukee siinä alempana) aloittaen tämän korjausasennuksen osan alusta. Varsinainen kysymykseni kuuluukin: miten saan poistettua tuon toisen käyttiksen poistettua kovoltani alustamatta sitä, vai onnistuuko tämä ollenkaan? Erittäin ärsyttävää esim. se, että kovolla on nyt kaksi Windowsin kansiota viemässä tilaa, molemmissa suunnilleen samat tiedostot, mutta kumpaakaan ei voi poistaa, koska lähdetiedostot tms. voivat olla käytössä korjausasennus-käyttiksenkin tiedostoissa tulee tämä ilmoitus. Tiedän, tein erittäin tyhmästi, kun jätin xp:n tuohon korjausasennustilaan, ja asensin vain xp:n uudelleen tietämättä varmasti mitä teen, mutta mennyt on mennyttä, ja jos jotenkin tuon toisen käyttiksen vain saisi pois..
Intel Core 2 Duo E8500
Asus P5QL-SE
Sapphire Radeon HD 4870
2 x 1 Gb Kingston DDR2 1066
Antec Neo He 500 W
Noctua NF-P12
Seagate Barracuda 160 GB
Samsung Syncmaster 2232BW
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. toukokuuta 2007 @ 12:19
|