User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 16.11.2025 / 14:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp jumittuu
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows XP jumittuu
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Kinkkujst
Newbie
_
12. kesäkuuta 2007 @ 14:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä yhdessä talouden koneista on kumma ongelma. Satunnaisen ajan kun käyttöjärjestelmä on ollut päällä, kone jumittuu täysin. Kuva jämähtää ruudulle eikä hiiri/näppäimistö reagoi mitenkään. Näppäimistön NumLock painikkeet yms ovat myös poissa pelistä. Tilanteessa ei auta muu kuin uudelleen käynnistäminen jolloin kaikki mahdollisesti tallentamaton häviää.

Osaisiko joku sanoa mistä ongelma voi johtua? Onko jokin komponentti viallinen vai Windowsin asennuksessa jokin mennyt pahasti pieleen?

On hieman häiritsevä ongelma kun yrittää laskuja maksella ja kone jumittaa juuri tärkeällä hetkellä. Kone on putsattu pölystä ja olen emolevyn käynyt läpi enkä havainnut vuotavia kondensaattoreita / mitään kummallista.
Senior Member
_
12. kesäkuuta 2007 @ 16:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lämpöjä tänne vaikkapa EVEREST Home Editionilla (ilmainen).

Oletko yrittänyt palauttaa järjestelmää siihen aikaan jolloin ongelmaa ei ollut?

Näytönohjaimen ajurit päivitetty ,sekä itse Windows?

Tuleeko Tapahtumienvalvontaan mitään ilmoituksia ,virheitä tai varoituksia?

Paahtimeni paahtaa leivän kuin leivän.
Kinkkujst
Newbie
_
12. kesäkuuta 2007 @ 17:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Maf1a:
Lämpöjä tänne vaikkapa EVEREST Home Editionilla (ilmainen).

Oletko yrittänyt palauttaa järjestelmää siihen aikaan jolloin ongelmaa ei ollut?

Näytönohjaimen ajurit päivitetty ,sekä itse Windows?

Tuleeko Tapahtumienvalvontaan mitään ilmoituksia ,virheitä tai varoituksia?

Lämmöt ihan normaalia, tekee "kylmänäkin" tuota välillä. Joten lämmöistä en usko olevan kiinni, Speedfanilla olen tarkkaillut.

Näyttistä en ole päivitellyt, Windows päivittelee itse itseään.

Mm.. minkä valikon kautta tuonne tapahtumienvalvontaan pääsee?
Junior Member
_
12. kesäkuuta 2007 @ 19:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla oli saman lainen ongelma,mutta se johtu siitä kun mulla oli sata levy adapterilla ide väylässä,koska emolevyssä ei ollut sata lähtöä.kuulemma muillakin kenellä ollut adapteri on ilmennyt saman laisia ongelmia,ei kylläkään kaikilla.
Senior Member
_
13. kesäkuuta 2007 @ 07:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tapahtumienvalvontaan pääsee näin:

Käynnistä -> Ohjauspaneeli -> Suorituskyky ja ylläpito -> Valvontatyökalut -> Tapahtumienvalvonta -> ja sieltä valitset haluamasi login ,eli tässä tapauksessa järjestelmän.

Mahdollista päivittää ne ajurit?

Paahtimeni paahtaa leivän kuin leivän.
Mainos
_
__

_
Senior Member
_
13. kesäkuuta 2007 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emolevyn kondensaattori viat ovat aiheuttaneet tuollaisia oireita. Pullistuneet tai vuotaneet. Aina ei näy päälle päin mitään. Silloin pitää ensin sulkea pois muut mahdollisuudet.

edit: typoja

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. kesäkuuta 2007 @ 15:19

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp jumittuu

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy