|
C-aseman formatointi
|
|
|
Rhoads
Suspended due to non-functional email address
|
14. kesäkuuta 2007 @ 17:58 |
Linkki tähän viestiin
|
|
On 2 kovalevyä. Toinen on C ja toinen E. Haluaisin formatoida C:n. Säilyykö kaikki jutut E:ssä? Miten formatoin C:n silleen että saisin windowsin takas? Mulla ei oo mitään windows cd:tä. Voisko joku selittää tän vaihe vaiheelta. Oon lukenu näitä aikaisempia keskusteluja, mutta en oo saanu oikeen mitään tolkkua.
|
Senior Member
|
14. kesäkuuta 2007 @ 18:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei onnistu ei, jos ei ole asennusmediaa...formatointi kyllä onnistuu, vaikka 98 korpulla tms. Mutta jos winukka on C:llä et käyttistä saa ilman asennus cd:tä takaisin...
|
|
Rhoads
|
14. kesäkuuta 2007 @ 18:25 |
Linkki tähän viestiin
|
|
ok. Mulla on Windows XP Pro cd:llä mut nyt koneessa on Home edition. Miten voisin tehä sillee et se Home poistuis ja kaikki muukin siltä kovolta ja sit asentaisin sen Pron tilalle. Säilyyks siis ne E aseman jutut?
|
Junior Member
|
14. kesäkuuta 2007 @ 18:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Isket Pro CD:en koneeseen ja buuttaa, rämpyt'ä F2 tai F8, sitten valikosta korjausasennus, Kone latailee ja komentorivityylisen-jutun kysyy salasanaa, laitat salasanan ja sitten käskyn format:C ja formatointi alkaapi. Kun se loppuu kirjoita exit ja uudelleenkäynnistys ja uusi buutti ja valikosta Asennus, mihin asennetaan, valitse C-asema, Sitten pitäisi olla helppoa.
Edit : E: säilyy, koska formatoit, vain C:n.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. kesäkuuta 2007 @ 18:39
|
|
Rhoads
|
14. kesäkuuta 2007 @ 18:54 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Löytyyks toi korjausasennus siis tuolta Biosseista? laitoin sieltä että 1st boot device cdrom. Noi Biossit on mulla englanniks.
|
|
qsz
Member
|
14. kesäkuuta 2007 @ 19:22 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei löydy BIOSista, etkä edes tarvitse korjausasennusta. Eli boottaat vaan xp:n asennuslevylle ja valitset asenna. Kun siinä kysytään, että formatoidaanko osio nin valitset kyllä.
|
|
Rhoads
|
14. kesäkuuta 2007 @ 19:25 |
Linkki tähän viestiin
|
|
elikkä míten tuo boottaaminen xp:n asennuslevylle tapahtuu?
|
|
qsz
Member
|
14. kesäkuuta 2007 @ 19:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jos olet BIOSista muuttanut siihen 1st boot device-kohtaan cdrom, niin asennuksen pitäisi alkaa kun laitat cd:n asemaan ja käynnistän koneen uudelleen.
|
|
Rhoads
|
14. kesäkuuta 2007 @ 19:35 |
Linkki tähän viestiin
|
|
alussa siihe tuli nopeesti joku boot failure teksti. sen jälkee se käynnity iha normaalista. mikä vikana? en oo kyllä varma et onks tää just buuttaava levy. tällä levyllä on tämmöset tiedostot : WIN51IP, WIN51, SETUP, LUEMINUT, BOOTFONT, AUTORUN ja kansiot : VALUEADD, SUPPORT, I386 ja DOCS
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. kesäkuuta 2007 @ 19:47
|
|
core2
|
15. kesäkuuta 2007 @ 12:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rhoads: On 2 kovalevyä. Toinen on C ja toinen E. Haluaisin formatoida C:n. Säilyykö kaikki jutut E:ssä? Miten formatoin C:n silleen että saisin windowsin takas? Mulla ei oo mitään windows cd:tä. Voisko joku selittää tän vaihe vaiheelta. Oon lukenu näitä aikaisempia keskusteluja, mutta en oo saanu oikeen mitään tolkkua.
Löydätkö mistään toista konetta johon voit kykeä oman levysi kuin slave eli orja niin tää voi käydä päinsä .odotan josko löydät .
|
|
qsz
Member
|
15. kesäkuuta 2007 @ 12:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rhoads: On 2 kovalevyä. Toinen on C ja toinen E. Haluaisin formatoida C:n. Säilyykö kaikki jutut E:ssä? Miten formatoin C:n silleen että saisin windowsin takas? Mulla ei oo mitään windows cd:tä. Voisko joku selittää tän vaihe vaiheelta. Oon lukenu näitä aikaisempia keskusteluja, mutta en oo saanu oikeen mitään tolkkua.
Löydätkö mistään toista konetta johon voit kykeä oman levysi kuin slave eli orja niin tää voi käydä päinsä .odotan josko löydät .
Minkä takia kovo pitäisi liittää toiseen koneeseen? Kyllä se formatointi xp:n asennuslevyllä onnistuu.
Tosin voisit kokeilla jossain toisessa koneessa, että onnistuukko cd:ltä boottaus sillä. Jos ei, niin cd:ssä jotain häikkää.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. kesäkuuta 2007 @ 12:53
|
|
core2
|
15. kesäkuuta 2007 @ 12:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Juuren eli C:n formatointi ei käy muuten kuin juuri uudelleen asennettuna, mutta jos on jotain tiedostoa minkä haluaa talteen niin sen voi tallennoida jos levy on slave.voit myös formatoida hankkimalla erikoisen levyn joltain koneen valmistajalta.
|
|
core2
|
15. kesäkuuta 2007 @ 12:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Minkä takia kovo pitäisi liittää toiseen koneeseen? Kyllä se formatointi xp:n asennuslevyllä onnistuu.
hänellä ei ole asennuslevyä joten tämä mutkistuu totaalisti jos hän ei löydä cab. filejä josta hän voi asentaa ja se on pitkä tarina miten se käy jos ei löydy täytyy olla levy tai backup jos hän löytää cab:it voi hän siirtää tiedoston E:lle tai mihin haluaa jos levy on orjana
|
|
qsz
Member
|
15. kesäkuuta 2007 @ 12:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti okse: Minkä takia kovo pitäisi liittää toiseen koneeseen? Kyllä se formatointi xp:n asennuslevyllä onnistuu.
Lainaus:
hänellä ei ole asennuslevyä joten tämä mutkistuu totaalisti jos hän ei löydä cab. filejä josta hän voi asentaa ja se on pitkä tarina miten se käy jos ei löydy täytyy olla levy tai backup jos hän löytää cab:it voi hän siirtää tiedoston E:lle tai mihin haluaa jos levy on orjana
Ei millään pahalla, mutta jos saman suomeksi saisi.
Ja hänellä ON asennuslevy, kone ei vaan suostu buuttaamaan siltä.
|
|
Mainos
|
  |
|
|
core2
|
15. kesäkuuta 2007 @ 13:02 |
Linkki tähän viestiin