Kone hajoaimis pisteessä?
|
|
Topi1234
Member
10 tuotearviota
|
19. kesäkuuta 2007 @ 20:33 |
Linkki tähän viestiin
|
minulla on pari vuotta vanha HP:n kannettava joka on äkkiseltään alkanut käyttäytymään kummasti.. Tänään kun se sanoi että USB laitteet ovat vika sieto tilassa kaikki niin sitten ihmettelin ja ajattelin että käynnistän uudelleen ja katson mitä sanoo no eipä siinä muuta että se ei enää käynnistynytkään vaan oli pelkkä pimeä ruutu no muutaman kerran yritin uudelleen no sitten kuului PIIP PIIP PIIP ja tuli jonkin sortin virhesanoma mutta en älynnyt ottaa ylös mitä sanottiin mut siinä oli Last boot inconblete tai jotain vastaavaa.. No nyt se taas käynnistyi. ja ennen sitä niitä usb vikasietotiloja on tullut ennenkin ja muutenkin äänet on mennyt sekaisin ja kovalevy päästelee kummallisia ääniä. ja sitten näyttö saattaa joskus pimentyä kokonaan ja mitään ei näy ei auta kun hätä sammutus(sammutus nappi pohjaan 4 sec)Koneeni on HP Pavilion 6158ea ja win xp pro. softa vika se tuskin on koska olen asentanut nyt uudelleen useaan otteeseen.. Ja nyt lopetti muuten ulkoinen hiiri ja näppis toimimasta sekä ulkoinen lacie kovalevy.. Ne näkyvät vain kysymys merkkeinä laitehallinnassa.. Kesän jälkeen uusi kone harkinnassa mutta olisi mukava tietää että kstääkö HP vain pari vuotta.. Ja sitten jää myös idlaamaan käynnistyksessä usein eli ei tule kirjautumis ikkunaa vaan sininen tausta vain näkyy.. Eli onko turha korjata ja odottaa sinne kesän loppuu kun ei kuitenkaan tule kesällä niin paljoa koneella oltua... ja sitten luki siinä virhejutussa myös jotain MOUSE ERROR. kiiti jos jaksoitte lukee ja vastaa,, :D
Lähden muuten huomenna mökille niin palaan vasta maanantaina niin alan vikaa etsiä vasta silloin kiitti ja moi
|
Moderator
5 tuotearviota
|
19. kesäkuuta 2007 @ 21:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Monissa HP:n koneissa on, että tarvitsee kovalevyn HP: käyttöjärjestelmä osiosta itse luoda käynnistys levykkeen uudelleen asennukseen. Siis niitä levyjä tarvitaan n.7-8 CD-levyä. Sen ilmeisesti pystyy myös tekemään DVD-levylle, jolloin ne menevät kaikki yhdelle.
Tämän avulla kone asennetaan täysin tilanteeseen,. joka oli ostohetkellä. Olen sen tehnyt itse monta kertaa. Siellä on sellainen automaattinen toiminto joka suorittaa se, itse vai vaihtelet uusia levyjä tilalle. Tämä on yleensä näin, ellei koneen mukana tullut asennuslevykkeitä.
Jos niitä piippejä kuuluu sieltä enemmän kun yksi, niin saattaa olla jokin muuta vikaa Myös.
Jos sulla on jotakin tärkeää dataa, tulisi tämä talteen ottaa, ennen uudelleen aasennusta. Kaikki levyllä oleva data häviää asennuksessa.
|
Topi1234
Member
10 tuotearviota
|
19. kesäkuuta 2007 @ 21:57 |
Linkki tähän viestiin
|
niin ja nyt huomasin että kellokin on mennyt päin pyllyä. Niin elikkä uudelleen asennuksen osaan kyllä siitä ei tarvitse välittää.. Eli tässä alkaa olla ilmeisesti rauta puolella vika.. koneen mukana tuli asennus cd jota olen käyttänyt ajurit asennetaan toiselta levyltä. Niin ja minulla on se lacien ulkoinen levy jossa on jo tärkeät datat mut sehän ei tässä nyt yllättäen toimi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. kesäkuuta 2007 @ 22:02
|
Member
5 tuotearviota
|
20. kesäkuuta 2007 @ 05:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: kovalevy päästelee kummallisia ääniä
Olisikko kovo hajoamassa? kovalevyn pätkiminen tai lukihäiriöt voi aiheuttaa monenlaista ongelmaa.. Kannattaa jotain testiohjelmaa ajaa ja katsoa kovalevyn kunto.
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287
HelpDesk
|
Member
|
20. kesäkuuta 2007 @ 05:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei varmaan auta tähän ongelmaan paljoakaan, mutta nuo ajurit kannattaisi ladata netistä, jotta olisivat ajan tasalla ja uusimmat. On enemmän sääntö kuin poikkeus, että noilla ajuri-CD:llä olevat ajurit on vuosilta pottu ja nakki. Tästä syystä noita laitehallinta ongelmia voi esiintyä...
MSI P35 Neo2-FR (PWM Cooling Mod)
Intel Core2Quad Q6600 (G0) @ 3.80 GHz (H2O)
Club3D Radeon HD 4870 512 Mb GDDR5
4 Gb Mushkin DDR2 SP2-6400 (996558+)
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
LC-Power Arkangel v2.2 850W
|
Topi1234
Member
10 tuotearviota
|
20. kesäkuuta 2007 @ 06:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Uusimmat ajurit on ladattu. Ja kone on myös päivitetty. Niin kovalevy on testattu Bios:sissa olevalla testilla pitkällä ja lyhyellä testillä se ei ainkaan sanonut mitään. Mut nyt mökki kutsuu see ya
|
Mainos
|
  |
|
KustaaIII
Member
|
20. kesäkuuta 2007 @ 15:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Joopa, mullakin HP (t3149) ja oon jonkun aikaa miettiny oisko kovalevy vai emo hajoomassa... Mutta enää ei tarvi pähkäillä emon kans, laitoin uuden.
Nyt vaan oottelen ja kattelen jatkuuko ongelmat, jos niin sitte uusi kovalevy hankintaan.
Intel E7400 / Asus P5QL Pro / 3Gb 8ooMhz / HD 5770 / NeoHe 430W / Acase XClio2 kotelossa
|