User Käyttäjä Salasana  

lauantai 27.9.2025 / 01:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > 100-150e vesijäähdytyspaketti hakusessa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
100-150e vesijäähdytyspaketti hakusessa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
20. kesäkuuta 2007 @ 20:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt tuli into hommata vesijäähdytys koneeseen :D
Eli budjetti 100-150e. Sillä pitäisi saada kaikki tarvittava: pumppu, lauhdutin, säiliö, letkut (kiinnikkeet?), blokki (ainakin cpu) ja mahdollinen neste.
Jos joku kehtaisi väsätä hinta/laatusuhteeltaan hyvistä osista paketin.

Katselin myös valmiita paketteja, ja tällaisia tuli vastaan:
Coolputer NexXxoS Basic Kit 149,90?
Molemmat BigWaterit (735/745) 99,90?-134,90?
Magicool DIY Water Cooling Kit 89,90?

Mitä olette noista mieltä?

Emona on Asus P5B, eli LGA775-kanta. Jos näyttisblokki niin X1950 Pro PCI-E-väylään.

Ja mitenkä sitten kun esim. Bigwater tarvii 12cm-paikan, mutta mulla on tuossa takana 2x 80mm paikkoja.

Senior Member

8 tuotearviota
_
21. kesäkuuta 2007 @ 05:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on tämmösiä:
http://www.only4pro.com/index.php?id=showitem&index=104
http://www.only4pro.com/index.php?id=showitem&index=1529
http://www.only4pro.com/index.php?id=showitem&index=1042
Tosin tuo GPU-blokki ei oo tässä näyttiksessä enää kii.. jäähdytin mulla o romikselta haettu Suzuki Alton lämppärikenno (10?!) ja säiliö traktorin jarrunestesäiliö.. Mut mun mielestä tuolla only4pro:ssa jotain on iha järkihintaistakin roinaa ja kattavasti, kannattaa tsekkailla!

EVGA P55 FTW - i5 750 - 4GB - GTX 460 1GB - Benq 22"
Samsung NC10, Asus Eee PC 1215N
Samsung Galaxy Note

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. kesäkuuta 2007 @ 06:05

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
21. kesäkuuta 2007 @ 21:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä ero on esim. mun P5B:n LGA775-kannalla ja P4 775 kannalla? Sopiiko p4 775:een tarkoitettu blokki lga775:een?

Senior Member

5 tuotearviota
_
22. kesäkuuta 2007 @ 05:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sama kanta kyseessä.Eli sopii.
Akti
Member
_
22. kesäkuuta 2007 @ 06:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Eli budjetti 100-150e. Sillä pitäisi saada kaikki tarvittava: pumppu, lauhdutin, säiliö, letkut (kiinnikkeet?), blokki (ainakin cpu) ja mahdollinen neste.
Voipi tehä tiukkaa..

Lainaus:

Katselin myös valmiita paketteja, ja tällaisia tuli vastaan:
Coolputer NexXxoS Basic Kit 149,90?
Molemmat BigWaterit (735/745) 99,90?-134,90?
Magicool DIY Water Cooling Kit 89,90?

Mitä olette noista mieltä?
Jos noista pitäisi valita, niin ottaisin nexxxoixin
http://www.coolputer.fi/non-ses/tiedot.asp?T=614&lang=fin

Lainaus:
Ja mitenkä sitten kun esim. Bigwater tarvii 12cm-paikan, mutta mulla on tuossa takana 2x 80mm paikkoja.
Eipä taida mahtua. Voi yrittää laittaa ulkopuolelle.

Jos meinaat laittaa näyttiksen samaan kiertoon, niin tarvitset isomman kennon.

Lainaus:
jäähdytin mulla o romikselta haettu Suzuki Alton lämppärikenno (10?!)
Itsekkin olen noita auton kennoja olen tutkiskellut, enkä ole vielä sopivan kokoista löytänyt. Voisitko mittailla minkä kokoinen tuo on? Onko se kuparia vai alumiinia?

HTPC
Senior Member

8 tuotearviota
_
23. kesäkuuta 2007 @ 13:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Itsekkin olen noita auton kennoja olen tutkiskellut, enkä ole vielä sopivan kokoista löytänyt. Voisitko mittailla minkä kokoinen tuo on? Onko se kuparia vai alumiinia?
Se on 14x16x5cm..ja taitaa olla kuparia koko pötikkä.. noissa kuvissa 120x120 puhallin..
http://i97.photobucket.com/albums/l206/eddison84/DSC00027.jpg
http://i97.photobucket.com/albums/l206/eddison84/DSC00028.jpg

Samsung Galaxy Note

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. kesäkuuta 2007 @ 13:25

Akti
Member
_
25. kesäkuuta 2007 @ 20:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Se on 14x16x5cm..ja taitaa olla kuparia koko pötikkä.. noissa kuvissa 120x120 puhallin..
http://i97.photobucket.com/albums/l206/eddison84/DSC00027.jpg
http://i97.photobucket.com/albums/l206/eddison84/DSC00028.jpg

Vähän suurempaa ajattelin laittaa. Saisi olla ainakin 25x25cm, että mahtuu neljä tuularia. Pitääpä tonkia romikselta..

HTPC
Senior Member

8 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2007 @ 01:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo..itellä just oli hakusessa mahd. pieni...ja eipä tuota paljo Altoa pienempää autoakaan löydy..:D

Samsung Galaxy Note
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2007 @ 05:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Vähän suurempaa ajattelin laittaa. Saisi olla ainakin 25x25cm, että mahtuu neljä tuularia. Pitääpä tonkia romikselta..

Mulla on kellarissa vanha kylmälaitteen lauhdutin joka on noin iso. Mulla oli aikoinaan siinä neljä 12cm tuuletinta ja hyvn jäähdytti. Olisin varmaan ottanut sen taas käyttöön, mutta siinä on todella huonosti katkastut putkien päät(lyhyet ja kierot) jolloin sitä on vaikea saada tiiviiksi. Toisekseen se on iso rotjake kun se kenno on jotain 24x24x5cm ja sen lisäksi siinä on sellanen peltinen tuuletin kehikko kiinteänä.

Pointtina vaan, että vanha kylmälaitekennokin käy ja putketkin on juuri sopivan paksuiset vesijäähylle, mutta se pitää vaan huuhdella huolella. Muistan kun pumppasin sen läpi litratolkulla pesuainetta ja ulos tuli jotain öljyä.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
Akti
Member
_
26. kesäkuuta 2007 @ 18:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mulla on kellarissa vanha kylmälaitteen lauhdutin joka on noin iso. Mulla oli aikoinaan siinä neljä 12cm tuuletinta ja hyvn jäähdytti. Olisin varmaan ottanut sen taas käyttöön, mutta siinä on todella huonosti katkastut putkien päät(lyhyet ja kierot) jolloin sitä on vaikea saada tiiviiksi. Toisekseen se on iso rotjake kun se kenno on jotain 24x24x5cm ja sen lisäksi siinä on sellanen peltinen tuuletin kehikko kiinteänä.

Pointtina vaan, että vanha kylmälaitekennokin käy ja putketkin on juuri sopivan paksuiset vesijäähylle, mutta se pitää vaan huuhdella huolella. Muistan kun pumppasin sen läpi litratolkulla pesuainetta ja ulos tuli jotain öljyä.
Meikälle olisi tuommoinen kokonsa puolesta passeli. Se on varmaan alun perin jostain isommasta vehkeestä, ei siis ihan perus kodinkoneesta? Tiedätkö mistä noita voisi kysellä?

HTPC
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2007 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo se saattaa olla jostain vähän isommasta laitteesta, mutta sain sen alunperin kaverilta lainaan enkä kirveelläkään muista mistä hän sen riipas. Ongelmajätettähän ne on kylmäaineen takia, että jälleenmyynti ei ole varmaan laillista.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
Akti
Member
_
26. kesäkuuta 2007 @ 20:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitää käydä huomenna motonetistä kattelemassa auton syyläreitä tai lämmityslaitteen kennoja.

HTPC
Senior Member

8 tuotearviota
_
27. kesäkuuta 2007 @ 01:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
biltemassa on halpoja syyläreitä..taitaa ne vaan olaa nii isoja, yli 50cm leveitä.. ja kannattaa kattoo purkaamolta niitä lämppärikennoja jos mielii alle 50? päästä..

Samsung Galaxy Note

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. kesäkuuta 2007 @ 01:20

Mainos
_
__

_
Akti
Member
_
28. kesäkuuta 2007 @ 07:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Motonetistä löytyi lämppärin kenno mitoiltaan 160x240mm. Hintaa 33?

Kenno on alumiinia, toivottavasti jäähdytysteho riittää..

HTPC
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > 100-150e vesijäähdytyspaketti hakusessa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy