User Käyttäjä Salasana  

perjantai 19.9.2025 / 19:31
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > virtalähteen vaihto??
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Virtalähteen vaihto??
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:1234>
SlimJoe
Member
_
23. kesäkuuta 2007 @ 06:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli mimmonen homma tämä on?? Onnistuuko helposti vai pitääkö olla tosi ammattilainen? Aattelin vaan koska pitäis ite laittaa parempi näytönohjain eikä vanhassa virtalähteessä riitä tehoja...

Enough is enough! I had it with the mother-f**king snakes on this mother-f**king plane! -Samuel L. Jackson-
Senior Member
_
23. kesäkuuta 2007 @ 07:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varmaankin helpon homma koko koneen kasaamisessa ,muuta ei tarvita kuin katsot että kaikki liittimet löytyvät mitä tarvitse ja on tarpeeksi tehokas. Ei mitään muuta.

Paahtimeni paahtaa leivän kuin leivän.
SlimJoe
Member
_
23. kesäkuuta 2007 @ 13:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kehtaisitko neuvoa vähän yksityiskohtasemmin?? Eli mitkä liittimet ja pitääkö kaikki johdot irrotta koneen sisältä vai riittääkö että irrottaa johto kimpun virtalähteen juuresta?? Oisko n400W virtalähde hyvä?? entinen jotain 250W...

Enough is enough! I had it with the mother-f**king snakes on this mother-f**king plane! -Samuel L. Jackson-
Senior Member
_
23. kesäkuuta 2007 @ 14:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SlimJoe:
Kehtaisitko neuvoa vähän yksityiskohtasemmin?? Eli mitkä liittimet ja pitääkö kaikki johdot irrotta koneen sisältä vai riittääkö että irrottaa johto kimpun virtalähteen juuresta?? Oisko n400W virtalähde hyvä?? entinen jotain 250W...
Kaikki johdot vaan irti, niitä ei saa irroitettua virtalähteen päästä basic powereissa. Jos kone on tähän asti pelannut noinkin pienellä lähteellä niin paljoa isompaa ei tarvitse hankkia.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/9702

Intel E2180 * Abit IP35-E * Kingston 2048mb ddr2 * Radeon HD2600XT * Samsung p120 200, LaCie p3 250 * Acer H233H * Logitech mx5000
http://www.eurobilltracker.eu/?referer=72616 Rekisteröidy ja seuraa eurosetelin matkaa!
SlimJoe
Member
_
23. kesäkuuta 2007 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta entä jos on tarvetta uudelle näytönohjaimelle kuten aikaisemmin sanoin... Eli mun pitäis nyppiä ne kaikki pikkujohdot irti jotka lähtee virtalähteestä?? Miten paljon niitä oikeestaan on ja mimmonen homma niitten takaisin laitto on?? ((ei jaksa aukasta konetta))

Senior Member
_
23. kesäkuuta 2007 @ 14:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta entä jos on tarvetta uudelle näytönohjaimelle kuten aikaisemmin sanoin... Eli mun pitäis nyppiä ne kaikki pikkujohdot irti jotka lähtee virtalähteestä?? Miten paljon niitä oikeestaan on ja mimmonen homma niitten takaisin laitto on?? ((ei jaksa aukasta konetta))
Riippu minkälaista näyttistä olet laittamassa ja minkälaiseen pakettiin. Tuo hec on laatupoweri, eikä noin vanhaan koneeseen hirveän tehokasta korttia voi laittaa. Ainahan voi ottaa tietenkin 350w hec:n varmuuden vuoksi.

Johtoja on tuon ajan koneessa yksi nivaska emolevylle ja sitten yksi jokaiselle asemalle + ehkä tuulettimet jos niitä on. Johtoja on aika vaikea laittaa väärin kun käyttää järjellä voimaa, eikä siis runno väkisin.

Intel E2180 * Abit IP35-E * Kingston 2048mb ddr2 * Radeon HD2600XT * Samsung p120 200, LaCie p3 250 * Acer H233H * Logitech mx5000
http://www.eurobilltracker.eu/?referer=72616 Rekisteröidy ja seuraa eurosetelin matkaa!
SlimJoe
Member
_
23. kesäkuuta 2007 @ 14:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistähän voisin nähdä minkä tehonen mun virtalähde on? Mulla on nyt näyttiksenä geforce 6600GT ja aattelin vaihtaa sen uudempaan, kuten GeForce 7800 GT:seen.. oisko järkevää?? Mutta jos laittaa virtalähteen niin eikö oo sama laittaa järeempi samantien?? Kone ei kyllä ole vielä edes 2v vanha, tyhmänä tuli vaan säästettyä virtalähteessä :(

Senior Member
_
23. kesäkuuta 2007 @ 14:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistähän voisin nähdä minkä tehonen mun virtalähde on? Mulla on nyt näyttiksenä geforce 6600GT ja aattelin vaihtaa sen uudempaan, kuten GeForce 7800 GT:seen.. oisko järkevää?? Mutta jos laittaa virtalähteen niin eikö oo sama laittaa järeempi samantien?? Kone ei kyllä ole vielä edes 2v vanha, tyhmänä tuli vaan säästettyä virtalähteessä :(
Vanhan virtalähteen mallin ja tehon saa selville kun avaa kotelon ja katsoo mitä powerin kyljessä lukee..

KustaaIII
Member
_
24. kesäkuuta 2007 @ 05:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse voin aloittelijana sanoa että ei ole vaikeaa virtalähteen vaihto.

Ensin vaan virtajohto pois seinästä, koneen kylki auki, virtalähteen johdot irti emosta ja muista härpäkkeistä, sitte ruuvvaat virtalähteen irti kotelosta. Sitte vaan uus poweri paikalleen ja johdot taas kiinni.

Ite vaihdoin syksyllä virtalähteen ku laitoin uuden näyttiksen ja prossun. Alkuviikolla vaihdoin kotelon ja emon. En oo ennen asentanu ku muisteja ja jotain pci-kortteja.
Mutta netistä löytyy hyviä ohjeita ja täällä on (ystävällisiä)auttajia.

Intel E7400 / Asus P5QL Pro / 3Gb 8ooMhz / HD 5770 / NeoHe 430W / Acase XClio2 kotelossa
SlimJoe
Member
_
24. kesäkuuta 2007 @ 07:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riittääköhän virtalähteessä teho pyörittämään geforce 7900:sta?? Virtalähde on 300W...ja tietenkin kaikkiin muihin härpäkkeisiin pitäis riittää virta..

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
24. kesäkuuta 2007 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei taida riittää, paljon ampeereja +12V linjaan? Katso powerin kylestä.

SlimJoe
Member
_
24. kesäkuuta 2007 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Veikkaan itekkin että ei riitä poweri... Voishan sen uuden virtalähteenkin ostaa... Vielä semmonen kysymys että mistä tiedän minkä kokoinen virtalähde pitää olla ((siis mitoiltaan)?? Vai onko se niin että one-size-for-all??

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. kesäkuuta 2007 @ 14:13

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
24. kesäkuuta 2007 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos sulla on ATX-koppa niin siihenhän menee atx-poweri.

SlimJoe
Member
_
24. kesäkuuta 2007 @ 14:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistä mä tiedän mikä koppa mulla on ?? :D :D oon vähän tyhmä näiden kanssa...

SlimJoe
Member
_
24. kesäkuuta 2007 @ 14:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

SlimJoe
Member
_

SlimJoe
Member
_

SlimJoe
Member
_

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
24. kesäkuuta 2007 @ 14:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko se sellanen ihan normaalin näkönen, korkea ja kapea kotelo?

SlimJoe
Member
_
24. kesäkuuta 2007 @ 14:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan peruskotelo... korkea ja kapea.. Mitä muita vaihtoehtoja on?? pyöreä?? soikea?? :D :D

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
24. kesäkuuta 2007 @ 14:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Matala ja leveä (joihin monesti menee atx-poweri), joitain koteloita, joihin menee vain valmistajan omat powerit.

SlimJoe
Member
_
24. kesäkuuta 2007 @ 14:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä mun kotelo on varmaan halvin mahdollinen... Eli se on varmaan siis ATX, ku on korkeutta enemmän ku leveyttä, vai miten ?? Oisko tämä hyvä virtalähde??--->

http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&ci...550GPV2.0&whid=

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
24. kesäkuuta 2007 @ 14:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sellanen normi kone vaan.. Tohon poweriin en luottais.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. kesäkuuta 2007 @ 14:51

SlimJoe
Member
_
24. kesäkuuta 2007 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mimmonen sen sitten kannattais olla?? Oisko joku hyvä mielessä??

oisko tuo hyvä
http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/t...&ryhma=22&pid=3

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. kesäkuuta 2007 @ 15:03

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
24. kesäkuuta 2007 @ 15:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Sivu:1234>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > virtalähteen vaihto??

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy