Kotelo + virtalähde
|
|
Hevihemmo
Junior Member
|
23. kesäkuuta 2007 @ 20:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkoitus oli ostaa Sonata II -kotelo mutta ajattelin olla säästäväinen ja harkita halvempaa vaihtoehtoa. Virtalähde olisi Fortron/Enlight/HEC/jne 400-450W. Kotelosta taas en tiedä. Millaisia ovat esim. Compucasen 20-40 euron kopat? Kotelon ei tarvitse olla mitenkään kaunis. Millainen ero on Sonatalla tälläiseen pakettiin? Jos vielä joku voisi kertoa, mitä tulee ottaa huomioon koteloa ostaessa ja pitääkö minun ostaa tuuletin/tuulettimia? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
|
Member
2 tuotearviota
|
23. kesäkuuta 2007 @ 22:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikäli tarvitset hyvää ilmankiertoa, et sellaista tule löytämään parinkympin halpislaatikoista. Laatu maksaa, siitä ei pääse mihinkään.
Itselläni oli aiemmin halpa peruskotelo, jonka lämpöongelmia tuli ratkottua lisätuulettimilla ja Dremelillä. Paskasta on kuitenkin kovin vaikeaa tehdä kultaa.
Nyt pöydältä löytyy Thermaltaken Armor jr. ja kotelon aiheuttamat ongelmat ovat tiessään. Ainoastaan alkuperäiset tuulettimet olen vaihtanut hiljaisiin Noctuan flekteihin.
Mainitsemasi virtalähde ei kuitenkaan liene hassumpi vaihtoehto. Kotelon tarpeen määrittävät sitten sisälle asennettavat komponentit - mikäli lämmöntuotto ja tilantarve on vähäinen, riittää halvempikin perusmalli, muutoin suosittelen panostamaan kerralla laatuun.
#afterdawn.com @quakenet
|
liikeri
Senior Member
|
23. kesäkuuta 2007 @ 22:58 |
Linkki tähän viestiin
|
ei kyllä compucasea voi käyttää noiden halpislaatikoiden yhteydessä.
compucaset ovat hillityn tyylikkäitä(katsojasta riippuen)
ilmankierto on pääsääntöisesti hyvä
materiaali ei ole alumiinifolioa joten ovat suht hiljaisia
tässä on omasta mielestä paraskotelo mitä n.40€ hintaan saa
tuuletus toimmi tuossa samalla tavalla kuin sonatassakin ja kovojen kiinnitys on parempi.
Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
|
KustaaIII
Member
|
24. kesäkuuta 2007 @ 05:15 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole ammattilainen, mutta kerron oman kokemukseni kotelon vaihdosta...
Vaihdoin HP-paketti kotelon Acase XClio2-koteloon Jimms`sillä 59?
Tuuletus parani ja lämmöt tippui n.5-10c, asemapaikkoja enemmän ku vanhassa. Eteen saa 4*80mm tai 1*120mm tai 140mm ja taakse 2*80mm tai 1*120mm tuuletin, kyljessä 250mm tuuletin. Sivutuuletin humisee ei siis ole valintasi jos haluat 0db ääntä. Mutta tuuletus pelittää.
Joku kohta sanoo että "paska kiinalainen, ohutta peltiä, rämisee ja kolisee". Ite en oo resonointia huomannu.
Itse olen tyytyväinen valintaani, oli halpa ja paljon parempi kuin entinen. Sain sen mitä halusin eli paremman tuuletuksen.
En hakenut "parasta" vaan "paremman" kuin HP-paketti loota.
Intel E7400 / Asus P5QL Pro / 3Gb 8ooMhz / HD 5770 / NeoHe 430W / Acase XClio2 kotelossa
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. kesäkuuta 2007 @ 05:42
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
24. kesäkuuta 2007 @ 05:33 |
Linkki tähän viestiin
|
siis yleisestihän halvoissa koteloissa äänieristykset ovat jätetty tehtaalle eikä jo mainituista kotelon tuuletuksista ole tietoakaan.
itselläni oli halpis kotelo, jossa oli virtalähde mukana ja laatu myöskin sen mukainen. Halvoissa ei ole lisätuulettimia joten niiden ostosta sulle kertyy helposti 20-50e lisähintaa, riippuen tietty haluatko laadukkaita tuulettimia vai malli-biltema ja 100db kevyttä huminaa. Laadukkaat tuulettimet esim. noctuan maksaa 20e KPL!
Joten itse suosittelen ostaa kerralla kunnon kotelo, niin ei tarvii pettyä ja ei tarvii hankkia uutta.
melkeenpä pääset samaan loppuhintaan ostatko esim. sen sonataII vai halpiskopan ja erillisen virtalähteen. Erona se että kotelo on huomattavasti parempi. sitten jos löytyy enemmän massia niin antecp182!
a mon avis
|
Hevihemmo
Junior Member
|
24. kesäkuuta 2007 @ 08:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei ole hintaero tosiaan hääppöinen, jos ostaa vielä tuulettimetkin Compucasen koteloon. Luulen kyllä, että semmoiset halvemmatkin tuulettimet riitäisivät minulle mutta eipähän tule mitään ylläreitä Sonatan kanssa. Mutta eihän Sonataan tarvitse ostaa lisätuulettimia?
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
24. kesäkuuta 2007 @ 08:10 |
Linkki tähän viestiin
|
ei tarvitse mutta eteen on mahdollista laittaa 1 lisätuuletin.
Nyt on myös tullut uudempi malli se on sonataIII joka on vielä parempi mutta hinta on vain 10e kalliimpi. Siinä on uudempi ja tehokkaampi virtalähde ja se on hiljainen kotelo ja antecin laatua tietty. tässä specsit: http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15137
a mon avis
|
Mainos
|
  |
|
Hevihemmo
Junior Member
|
24. kesäkuuta 2007 @ 08:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Juuri huomasin tuon III-version itsekin. Tuo näyttää ihan hankkimisen arvoiselta.
|