Vista koneeseeni?
|
|
Chemichal
Junior Member
|
29. kesäkuuta 2007 @ 16:13 |
Linkki tähän viestiin
|
En oikein tiennyt mihin osioon olisin aiheen tehnyt, siirtäkää oikeampaan jos on tarvetta.
Mutta siis, ihan uteliaisuudesta ajattelin tehdä testin, että toimiiko Vista nykyisessä koneessani, ja testi meni läpi. Sen jälkeen olen miettinyt Vistan hankintaa ihan vakavissani, mutta haluan varmistaa että se pyörisi sujuvasti. Eli osaisiko joku sanoa näistä tiedoista tulisiko koneeni ja Vistan kanssa ongelmia:
Prosessori: Intel Pentium 4 CPU 2.66 Ghz
Näytönohjain: ATi RADEON 9600 SERIES
RAM: 1,5 Gt
Lisätietoa annan tarvittaessa. Vista home premium olisi tarkoitus hankkia, mutta sanokaa ihmeessä jos toimisi joku muukin versio.
|
penttivaa
Junior Member
|
29. kesäkuuta 2007 @ 16:29 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllä sun koneella vista toimii ...
en kyllä tiedä vistan ajureista onko ne vielä kunnossa?
E6600/2gt667mhz ddr2/4coredual/7600gs
|
GoldStorm
Member
1 tuotearvio
|
29. kesäkuuta 2007 @ 16:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Sanoisin ei kannata, ainakin tuon prosessorin puolesta voin sanoa et se ei riitä eikä näyttiskään sen enempää ja vähintään 2Gt keskusmuistia suosittelen jos sulla on Xp niin pysy sen kannalla, koska vista voi hidastaa konetta paljonkin, mutta uudempiin koneisiin voi vaivatta vistan hommata tietenkin jos tehoa löytyy.
|
atholn
Senior Member
3 tuotearviota
|
29. kesäkuuta 2007 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Sanoisin ei kannata, ainakin tuon prosessorin puolesta voin sanoa et se ei riitä eikä näyttiskään sen enempää ja vähintään 2Gt keskusmuistia suosittelen jos sulla on Xp niin pysy sen kannalla, koska vista voi hidastaa konetta paljonkin, mutta uudempiin koneisiin voi vaivatta vistan hommata tietenkin jos tehoa löytyy.
Vista toimii koneella jossa on 1Ghz prossu ja areo jos on 128 muistia näyttiksessä ja rammia 512 et pyörii hyvin!!! Kaikki versiot toimii.:)
Mutta miks oot vaihtamassa vistaan?Kun ei se tuo hirveästi ominaisuuksia tohon sun koneeseen :) Ja pelit ei pyöri yhtä hyvin.
Vähän aiheesta poiketen; VISTA käyttää n.50 megaa ENEMMÄN KESKUSMUISTIA kuin XP!! Jos vistasta karsii areot sun muut härpäkkeet pois. Ja tietenkin on kannattavaa vaihtaa vistaan tulevaisuutta ajatellen, mutta jos ei ole mitään pakottavaa tarvetta sille niin itse en ostaisi :)
Itellä vista ultimate, oli 3 viikkoa mutta vaihdoin xp:hen kun ei toiminut tiedostojen jako läppärin kanssa, koska läppärissä on xp ja pöytäkoneessa vista. Ja pari peliä ei toiminut jne. Mutta kyllä vista hyvä käyttöjärjestelmä on jos ei pelaa!! Ultimatessa on mediacenterit sun muut :)
Joten mietippä tarkkaan :) Niin ja vista pyörii hyvin tolla koneella!! Omassa pöytäkoneessa vista oli nopeampi kuin xp!!! Silloinkin kun xp oli juuri asennettu.
Jos kerrot vielä että mihin tarkotukseen kone tulee niin on helpompi neuvoa:)
http://www.microsoft.com/finland/windows/default.mspx
Tuo kannattaa lukasta!!!!
INFOA vistan vaatimuksista: SUOSITELTU
* 1 GHz:n 32-bittinen (x86) tai 64-bittisen (x64) suoritin
* 1 Gt järjestelmämuistia
* 40 Gt:n kiintolevy ja vähintään 15 Gt vapaata tilaa
* DirectX 9 -grafiikan tuki ja
o WDDM-ohjain
o 128 Mt grafiikkamuistia (vähintään)
o Pixel Shader 2.0 laitteistossa
o 32 bittiä/pikseli
* DVD-ROM-asema
* Äänilähtö
* Internet-yhteys (voi olla maksullinen)
VÄHIMMÄIS VAATIMUKSET:
* 800 MHz:n suoritin ja 512 Mt järjestelmämuistia
* 20 Gt:n kiintolevy, jossa on vähintään 15 Gt vapaata tilaa
* Super VGA -grafiikan tuki
* CD-ROM-asema
Joten miksi vista ei toimi tossa koneessa?? Sano yksikin hyvä syy!
Niin ja vielä: Voit siirtää xp:n käyttäjätilit yms vistaan! Ja työpöydän sisällön:)
Toivottavasti auttoi!:)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. kesäkuuta 2007 @ 17:20
|
liikeri
Senior Member
|
29. kesäkuuta 2007 @ 18:09 |
Linkki tähän viestiin
|
jos keskusmuistia löytyy tuo 1.5 gigaa niin se kyllä rittää. nyt on käytössä itellä vain 1giga ja hieman takkuilee
kaikki vista versiot toimivat tuolla kokoonpanolla.
Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
29. kesäkuuta 2007 @ 18:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti liikeri: jos keskusmuistia löytyy tuo 1.5 gigaa niin se kyllä rittää. nyt on käytössä itellä vain 1giga ja hieman takkuilee
kaikki vista versiot toimivat tuolla kokoonpanolla.
Mää käytin vistaa kolme viikkoa gigalla keskusmuistia kun uuden koneen toinen muistikampa oli jo valmiiksi rikki.
Työpöytäkäytössä en huomannut juurikaan eroa kahteen gigaan siirryttäessä...
Lainaus: näyttiskään sen enempää
Mulla on näyttiksenä vain hieman parempi radeon 9800pro ja se saa vista luokituksen mukaan hyvät aero pisteet. Joten 9600 sarja riittää todella helposti.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. kesäkuuta 2007 @ 18:29
|
killerz
Newbie
|
30. kesäkuuta 2007 @ 07:48 |
Linkki tähän viestiin
|
joo niin juu sori
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. kesäkuuta 2007 @ 07:52
|
atholn
Senior Member
3 tuotearviota
|
30. kesäkuuta 2007 @ 07:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti killerz: Microsoftillahan on myös se oma testiohjelmansa jolla voit kokeille toimisiko vista koneessasi.. googleta :P
"Mutta siis, ihan uteliaisuudesta ajattelin tehdä testin, että toimiiko Vista nykyisessä koneessani, ja testi meni läpi"
köhköh :)
|
jaska551
Member
1 tuotearvio
|
1. heinäkuuta 2007 @ 15:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä en ainakaan vielä suosi vistaa. Ku kokeilin sitä noin viikon tuli semmonen määrä bugeja pieniä/isoja vasta. Jos aiot hankkia vistan ,niin suosittelisin hankkimaan vasta ku ensimmäinen servicepack ilmestyy.
Hintakin siihen aikaan on varmasti alhaisempi.XD
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
1. heinäkuuta 2007 @ 15:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaska551: Minä en ainakaan vielä suosi vistaa. Ku kokeilin sitä noin viikon tuli semmonen määrä bugeja pieniä/isoja vasta. Jos aiot hankkia vistan ,niin suosittelisin hankkimaan vasta ku ensimmäinen servicepack ilmestyy.
Joillakin on vikoja, joillakin ei. Yleensä käyttäjä ratkaisee.
Eikä se hinta laske vaikka odottaa muuta kuin korkeintaan muutamalla eurolla.
Kulunut joutava sanonta että hommaa vasta sitten kun eka SP ilmestyy.
Kenelläkään tuskin on mitään järkevää perustetta sille.
|
apilas
Suspended permanently
|
1. heinäkuuta 2007 @ 15:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaska551: Minä en ainakaan vielä suosi vistaa. Ku kokeilin sitä noin viikon tuli semmonen määrä bugeja pieniä/isoja vasta. Jos aiot hankkia vistan ,niin suosittelisin hankkimaan vasta ku ensimmäinen servicepack ilmestyy.
Muuten puhut asiaa, mutta hinta valitettavasti tuskin tulee laskemaan :(
7900GTO 512mb T.S.A SANCTI
|
BronzeA
Junior Member
|
8. heinäkuuta 2007 @ 17:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis 1Gt muistia riittää varmasti vistaan peruskäytössä? Vai olisko 2Gt:sta konkreettista hyötyä?
Kaverilla on Acerin perusläppäri ja siinä on 512Mb muistia.
On kyllä sairaan hidas kone.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
8. heinäkuuta 2007 @ 17:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Kulunut joutava sanonta että hommaa vasta sitten kun eka SP ilmestyy.
Kenelläkään tuskin on mitään järkevää perustetta sille.
Ööh kenties samasta syystä ku XP:hen on SP1 ja SP2 pakkohankinta? Vai meinaatko että Vista on täydellinen heti syntyessään? Varmasti on monia tyhmiä bugeja ja haavoittuvuuksia jäänyt joukkoon.
♫ HTPC ♫
Antec Fusion Black | Asus P5E-VM HDMI mATX | Intel C2D e2200 @ 3.0GHz + Scythe Ninja Mini | EVGA 8800GT 512MB | Muistia vitusti | Linux | Samsung 32" + ViewSonic 22" | Yamaha RX-V657 | Magnat Quantum 503
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
8. heinäkuuta 2007 @ 17:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Ööh kenties samasta syystä ku XP:hen on SP1 ja SP2 pakkohankinta? Vai meinaatko että Vista on täydellinen heti syntyessään? Varmasti on monia tyhmiä bugeja ja haavoittuvuuksia jäänyt joukkoon.
Väitätkö että Xp on täydellinen sp2 paketilla?
Ja kun et sitä muista niin sp1 ilmestyi samaan aikaan kun xp tuli myyntiin.
Samaan syssyyn voitkin sitten perustella miksei xp:tä olisi kannattanut asentaa ennenkuin sp2 julkaistiin...
Lainaus: Siis 1Gt muistia riittää varmasti vistaan peruskäytössä? Vai olisko 2Gt:sta konkreettista hyötyä?
Kaverilla on Acerin perusläppäri ja siinä on 512Mb muistia.
Giga riittää helposti. Peruskäytössä kahdesta gigasta ei ole muuta kuin vähän hyötyä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. heinäkuuta 2007 @ 18:23
|
BronzeA
Junior Member
|
9. heinäkuuta 2007 @ 04:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok. Thanks.
|
apilas
Suspended permanently
|
9. heinäkuuta 2007 @ 05:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse kääntäisin keskustelun mieluummin niin, että miksi ostaa nyt vielä Vista, jos kerran omistaa jo ennestään täysin toimivan ja laillisen Windows XP:n? Eli eikö voisi odottaa sitä Vistan hankkimista edes vielä hetkisen?
Vista on tulevaisuutta ja tulee kyllä aikanaan jyräämään kevyesti XP:n yli. Jyräsihän XP:kin Windows 2000:n yli, muttta ei samana päivänä kun XP julkaistiin.
Tällä hetkellä tilanne on valitettavasti niin, että XP tarjoaa luotettavamman ja toimivamman käyttöjärjestelmän kuin Vista.
Jos taas ei omista mitään Windowsia ja haluaa ostaa nyt heti täysin laillisen Windowsin niin siinä tapauksessa Vista kannattaa ostaa mieluummin kuin XP. Ei varmaan hirveän kauaa aikaa mene kun nuo yhteensopivuus- , ajuri- , päivitys- , jne. ongelmat tulevat ratkaistuksi, ainakin suurelta osin.
7900GTO 512mb T.S.A SANCTI
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. heinäkuuta 2007 @ 05:31
|
Member
4 tuotearviota
|
9. heinäkuuta 2007 @ 06:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Vista Ultimate sanon minä.
Itsellä faija lupasi tehdä niin, että heti kun Vistaan tulee SP1 niin saan sen toisen gigan muistikamman, ja aidon Vistan koneeseen. Mutta nyt sitä ei kannata tosiaankaan hankkia, on tossa "lainattu" versio ja on muuten todellinen purkkaviritelmä toistaiseksi.
Ja tämmöinen kokoonpano riittää ilman Aeroa:
AMD Sempron 2600+ 1.6GHz
512Mb 400MHz DDR2
80Gb kovo
Integroitu
näyttis
äänikortti
verkkokorri
Intel C2D E4400@3.0GHz | 1Gb DDR2 800MHz Kingston | Club 3D Geforce 8600GT | Antec Sonata III | Antec Earthwatts 500W (Sonatassa mukana) | Western Digital Caviar SE 250Gb SATA | Samsung SH-S183A DVD+-RW SATA) | Asus P5B
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. heinäkuuta 2007 @ 06:52
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
9. heinäkuuta 2007 @ 07:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Itse kääntäisin keskustelun mieluummin niin, että miksi ostaa nyt vielä Vista, jos kerran omistaa jo ennestään täysin toimivan ja laillisen Windows XP:n? Eli eikö voisi odottaa sitä Vistan hankkimista edes vielä hetkisen?
Hieman vaikea kysymys kyllä. Itse olen erittäin tyytyväinen vaikka vaihdoin toimivan xp:n pois vistaan ja samoin on moni tuttuni, enkä tällä hetkellä edes miettisi että siirtyisin xp:hen.
Vistalla saa varsinkin uudella raudalla enemmän irti sillä se osaa mm. hyödyntää paljon paremmin moniytimisyyttä ja osaa hyödyntää paljon paremmin keskusmuistia. Lisäksi se antaa paljon parempaa tietoturvaa ja on näyttävämmän näköinen.
Toisaalta, vistan kanssa törmää todennäköisemmin ongelmiin ja sen kanssa todennäköisesti joutuu säätämään enemmän kuin xp:n kanssa.
Lisäksi ajurituki ei vistalla tule koskaan kattamaan kaikkia laitteita ja voi käydä niin että joudut ostamaan uusia osia kun vanhat ei toimikkaan vistassa. Itse jouduin vaihtamaan adsl-modeemin uuteen.
No, asioita on puolesta ja vastaan ja jokainen tehköön itse päätöksensä.
Lainaus: Vista on tulevaisuutta ja tulee kyllä aikanaan jyräämään kevyesti XP:n yli. Jyräsihän XP:kin Windows 2000:n yli, muttta ei samana päivänä kun XP julkaistiin.
Paitsi että kotipuolella XP ei tullut kilpailemaan Windows 2000 vastaan sillä se käyttis oli tarkoitettu pääasiassa yrityskäyttöön.
Kotipuolen kilpailijoita oli Windows ME ja Windows 98 SE.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. heinäkuuta 2007 @ 08:25
|
Senior Member
|
9. heinäkuuta 2007 @ 08:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Laitanpa minäkin mielipiteeni. Prossu riittää, ATi:lle on ajurit ja muistia on riittävästi. Eri asia on, onko emolevyllä oleville ominaisuuksille ajurit (esim. äänikortti, verkkokortti). Yleensä on, ja vaikka ei olisi erikseen Vistaa merkitty niin XP:n ajuritkin voi toimia.
Eli vähän oma-aloitteisuutta. Parin ohjelman kanssa kävi niin että ei toiminut. Tarkemmin sanottuna: last.fm ja Nero 6. Pienellä odottelulla ja haeskelemisella löysin vastaavan ohjelman Neron tilalle ilmestyipä tuo last.fm Vistalle.
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
9. heinäkuuta 2007 @ 11:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: [quote]Itse kääntäisin keskustelun mieluummin niin, että miksi ostaa nyt vielä Vista, jos kerran omistaa jo ennestään täysin toimivan ja laillisen Windows XP:n? Eli eikö voisi odottaa sitä Vistan hankkimista edes vielä hetkisen?
Hieman vaikea kysymys kyllä. Itse olen erittäin tyytyväinen vaikka vaihdoin toimivan xp:n pois vistaan ja samoin on moni tuttuni, enkä tällä hetkellä edes miettisi että siirtyisin xp:hen.
Vistalla saa varsinkin uudella raudalla enemmän irti sillä se osaa mm. hyödyntää paljon paremmin moniytimisyyttä ja osaa hyödyntää paljon paremmin keskusmuistia. Lisäksi se antaa paljon parempaa tietoturvaa ja on näyttävämmän näköinen.
Toisaalta, vistan kanssa törmää todennäköisemmin ongelmiin ja sen kanssa todennäköisesti joutuu säätämään enemmän kuin xp:n kanssa.
Lisäksi ajurituki ei vistalla tule koskaan kattamaan kaikkia laitteita ja voi käydä niin että joudut ostamaan uusia osia kun vanhat ei toimikkaan vistassa. Itse jouduin vaihtamaan adsl-modeemin uuteen.
No, asioita on puolesta ja vastaan ja jokainen tehköön itse päätöksensä.
Lainaus: Vista on tulevaisuutta ja tulee kyllä aikanaan jyräämään kevyesti XP:n yli. Jyräsihän XP:kin Windows 2000:n yli, muttta ei samana päivänä kun XP julkaistiin.
Paitsi että kotipuolella XP ei tullut kilpailemaan Windows 2000 vastaan sillä se käyttis oli tarkoitettu pääasiassa yrityskäyttöön.
Kotipuolen kilpailijoita oli Windows ME ja Windows 98 SE.[/quote]Itsekin olen ihan tyytyväinen Vistaan; on vakaampi ja saa raudasta enemmän irti kuin XP. En vaihda pois,vaikka aito XP tuossa on valmiina. En,vaikka pari peliä ei toimikaan XP:ssä. En,vaikka vielä Powerware UPS:iin en saa LanSafe ohjelmaa toimimaan. Mitä niistä?;)
1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy
2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI
3. Asus VivoBook 17 X705MA
|