User Käyttäjä Salasana  

perjantai 26.9.2025 / 02:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > emon väylänopeus ja ram
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Emon väylänopeus ja RAM
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Newbie
_
5. heinäkuuta 2007 @ 09:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olenpa nyt vihdoin päättänyt kohentaa koneeni rautaa ja ajattelin aloittaa sen keskusmuistin uusimisesta. Eli nykyinen kokoonpanoni on jo parhaimmat päivänsä nähnyt:

Intel i915P piirisarja, jossa ?533/800Mhz väylänopeus?
Intel Pentium 4 2.933Ghz
Nykyinen muisti 2x 512Mb DDR PC2700 333Mhz
Club 3D 7600GT
jne...

DDR2 muisti käy koneeseni sen olen jo tutkinut, mutta nyt ongelmana on tuo emon väylänopeus... Tajuan siis itsessään tuon käsitteen, mutta miksi tuossa on ilmoitettu kaksi lukua? Mitä tuo 533/800Mhz meinaa?

Olen siis ajatellut hankkia 2x 1024Mb DDR2 800Mhz muistia, mutta nyt kävin pohtimaan tuota väylänopeutta. Eli toimiiko 800Mhz muisti koneessani tuolla omalla nopeudellaan, vai rajoittuuko se 533Mhz:aan?

Ja sitten vielä toinen noobi kysymys:
Hintaseurannasta olen katsonut sitten noita muisteja ja niitäkin on kaikenlaisia. Voiko joku lyhyesti ja ytimekkäästi sanoa, mitä eroa on 1 Gt, 800 MHz DDR2 ja 1 Gt, 800 MHz DDR2 ECC muisteilla, eli mitä tuo ECC tarkoittaa?

Ja pahoittelen jos kysymyksiini löytyy vastaus jo jostakin muusta topikista... itse en ainakaan löytänyt. Olen kyllä yrittänyt googlettaakin, mutta sieltä en saanut saaliiksi muuta kuin jotain nörttikielellä kerrottua plaaplaata, ja vielä englanniksi! Joten toivottavasti te viisaammat jaksatte vastata näihin harvinaisen noobeihin kysymyksiin.
Member

4 tuotearviota
_
5. heinäkuuta 2007 @ 09:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ECC on lähinnä palvelimiin tarkoitettua virheenkorjaavaa muistia, mikäli muistin oikein.

Intel C2D E4400@3.0GHz | 1Gb DDR2 800MHz Kingston | Club 3D Geforce 8600GT | Antec Sonata III | Antec Earthwatts 500W (Sonatassa mukana) | Western Digital Caviar SE 250Gb SATA | Samsung SH-S183A DVD+-RW SATA) | Asus P5B
miinis
Member
_
5. heinäkuuta 2007 @ 10:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nuo luvut kertovat minkä nopeuksiset muistit toimivat. Eli emossa toimii 533Mhz tai 800Mhz muistit. Muista, että kaikkien palikoiden pitää olla sitten 800Mhz, jos haluat niiden toimivan tuolla nopeudella.

|Asus M2R-FVM|AMD Ahtlon 64 x2 4200+|2GB DDR2 RAM|Seagate Barracuda 250 GB|Sapphire X1950 XT|Windows XP Mediacenter/Kubuntu (Feisty Fawn)|

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. heinäkuuta 2007 @ 12:50

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > emon väylänopeus ja ram

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy