User Käyttäjä Salasana  

tiistai 19.8.2025 / 11:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > päättymätön silmukka
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
päättymätön silmukka
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Bengti
Newbie
_
19. heinäkuuta 2007 @ 05:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla om vuosikausia ollut ongelmia yhden Windows automaattisen päivityksen kanssa, NVidia GeForce2 MX ajuri. Yritän aina ruksata että eivät tarjoaisi tämän minulle uudelleen, mutta noin vuoden jälkeen se on taas livahtamassa systeemiini. Videokorttini sattuu olemaan GeForce2 MX\MX 400, mikä ilmeisesti on aivan eri asia. Ainakin kyseinen ajuri saa XP joko kaatumaan tai jäätymään, ainoa apu on ajurin poistaminen. Eilen se kuitenkin taas pääsi livahtamaan systeemiin, tällä kerralla seuraukset ovat vakavampia. Eteen tulee toistuvasti "blue screen" jossa ilmoitetaan että minulla on "nv4_disp ongelma", jonka takia ajuri on "päättymättömässä silmukassa". Kokeilin ensi hätään palutuspistettä, mikä ehkä oli väärä ratkaisu. Nyt en pääse silmukasta irti. Olen yrittäny ajureiden poistamista ja uusien NVidia ajureiden asentamista, mutta mikään ei auta. Ainoa tapaa saada systeemi vakaaksi on poistaa NVidia ajuri lisää\poista kautta, mutta screenin laatu on sitten mikä on. Onko mitään ehdotuksi, mitä voisin tehdä?

Voin lisätä, että häiriöt alkavat ennen kuin kone edes ehtii Windowsiin. Kun kone pistetään päälle, niin screeni on heti täynnä noin 20 vilkkuvaa pystysuoraa viivaa. Kone on vanha siemens" class="forum_link" target="_blank">Fujitsu-Siemens Scaleo, emolevy MS-6330, 1 GHz, RAM noin 700 (olen laajentanut). Windows XP SP2.

Saanko systeemin toimimaan XP recovery levyllä, jos muu ei auta??
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
19. heinäkuuta 2007 @ 07:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
GeForce2 MX\MX 400 Pitäisi olla sama ajuri.
Vikasietotilaan kokeillut päästä? Poista ajuri sieltä käsin.

Uusin ajuri löytyy tästä: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html
Lataa myös uusin directx:
http://www.microsoft.com/downloads/detai...&displaylang=en

Vikasietotilassa voisit kokeilla palautus pistettä joka on ennen päivitystä..
Recovery levyn pitäisi palauttaa tilanne takaisin, jos jotain tärkeää c:lä kannattaa ottaa tiedostot talteen ennen palautusta.

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
Bengti
Newbie
_
19. heinäkuuta 2007 @ 07:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti [NGN:
TUFF]GeForce2 MX\MX 400 Pitäisi olla sama ajuri.
Vikasietotilaan kokeillut päästä? Poista ajuri sieltä käsin.

Uusin ajuri löytyy tästä: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html
Lataa myös uusin directx:
http://www.microsoft.com/downloads/detai...&displaylang=en

Vikasietotilassa voisit kokeilla palautus pistettä joka on ennen päivitystä..
Recovery levyn pitäisi palauttaa tilanne takaisin, jos jotain tärkeää c:lä kannattaa ottaa tiedostot talteen ennen palautusta.

Olen kokeillut kaikkea, paitsi recoveryä ja uuden directX:n asentamista. Myös palautuspistettä. 93.71 ajuri löytyy Nvidialta jos hakee GeForce2:s, mutta systeemini et suostu asentamaan sen (tulee ilmoitus, että minulla ei ole ohjaimeen sopivaa laitetta). Jos lukee tarkaan, niin GeForce2 MX\MX 400 ei löydykään NVidian listala 93.71 kohdalta. Löysin kuitenkin myös NVidia forumin kauttaa nimenomaan minun näytönohjaimelleni tarkoitettuja ohjaimia, kaksikin kappaletta. Näitä systeemi näyttää hyväksyvän, mutta tämän jälkeen XP ei enää avaudu kuin vikasietotilassa. (Menee suoraan blue screenin jossa kerrotaan "päättymättömästä silmukasta").
Senior Member

5 tuotearviota
_
25. heinäkuuta 2007 @ 09:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä oli joskus sama vika Atin näyttiksellä, ja päädyin tälläisenn ratkaisuun:
Ostin uuden näyttiksen:D

Mainos
_
__

_
Bengti
Newbie
_
26. heinäkuuta 2007 @ 07:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain ongelman ratkaistua hankkimalla uuden grafiikkakortin, tällä kerralla taisi olla myös mekaaninen vika.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > päättymätön silmukka

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy