ostin koneeseen erikseen osat ja rupesin kasaamaan, en ole tehnyt tätä aikaisemmin itse. Saatuani työn valmiiksi en saanut näyttöön kuvaa. Voisitteko yrittää antaa vihjeitä asiantuntijalle ohjaamisen sijaan, sillä perusta on hallussa ja manuaalia luettu, mutta loppusilaus tässä ilmeisesti nyt kusee.
Koneessa toimii prosessorin ja näytönohjaimen tuulettimet. Eli virta menee päälle, kone ei piipitä mitää. Lisäksi en saa virtaa sammumaan napista eikä reset-nappula toimi, vaikka olen mielestäni laittanut ne pienet pari-pinniset liittimet ihan oikeaoppisesti emolevyyn kiinni.. mahtaako sillä olla väliä miten päin ne ovat? On mahdollista että näiden liittimien kaverit on väärin asennettu, sillä etulevystä tulee mm. paksumpi harmaa johto, joissa on merkintöjä "ground", "5v" ym. enkä osannut kiinnittää niitä mihinkään, sillä manuaalissa ei sanottu mitään vastaavista. Kuvittelin niiden olevan etulevyn USB-liittimiä, jotka ovat tällä hetkellä toissijaisia. Vaikuttavatko muut näistä pikkuliittimistä virranhallintaan?
Koneeseen laitoin yhden SATA-kiintolevyn ja yhden IDE -cd-aseman. Minulla ei ole aikaisemmin ollut SATA-levyä, joten ei ole kokemusta asentamisesta, vaikka en tiedä minkälaisia virheitä siinä nyt voisi tehdä..
CD-aseman luukku ei aukea napista eikä se muutenkaan näytä kovin eloisalta. Tulisiko cd-aseman olla tässä tilanteessa jumppereiden mukaan masterina vai slavena? Kiintolevyssä on jumpperi, jonka virkaa en tiedä, sillä käsittääkseni SATA-asemassa ei master/slave -asetuksia tarvitse tehdä. Joka tapauksessa en saanut kuvaa vaikka irrotin tuon cd-aseman kokonaan.
En voi kokeilla näytönohjaimen toimivuutta tähän hätään mitenkään, sillä emolevyllä ei ole integroitua grafiikkapiiriä ja vanha näytönohjain on yhteensopimaton AGP-väylän takia. Kiitos jos jaksoit lukea tänne asti, kaikki neuvot ja vihjeet ovat erittäin tervetulleita! :)
Juu se harmaa johto on USB liittimiä varten eikä sillä ole mitään merkitystä toimivuuden kannalta.
Se että mitkään napit ei toimi viittaisi siihen että bios ei herää henkiin käynnistyksessä, varmistappa että kaikki virtaliittimet on kytketty ja kunnolla kiinni.
juu no jos se kone päälle meni niin ainakin power on oikeassa paikassa.. toki sen saat testattua kun painat power nappia (koneen ollessa päällä) n. 3-7 sec. ellei ole tiltannut niin yleensä sammuttaa koneen. niin kannettavan kun pöytäkoneetkin.. tosin reset sulla voipi ollakkin sit väärässä paikassa. kannattaa ola tarkkana.
Sata aseman kanssa ei oikein ees pysty ropeltamaan.. jos saat liittimet kiinni niin kyl se oikein siellä on. ja ei tarvitse muutella master/slave juttui sata levyssä.
itselläni se cd/dvd asema on masterina ide kaapelin master liittimessä.. (mulla se lakumaton päässä oleva liitos)
mutta mahtaako se saada sulla virtaa..?? eli onkos sulla virtapiuhat kiinni miten niiden pitääkin.?!
ja mikähän mahtaapi olla sun näyttökortti.?!
et onko kaikilla komponenteilla niille tarvitut virtapiuhat kiinni.
sitä piuhaa on loppujen lopuksi varsin paljon.. :D
ja näyttökortti haluaapi yleensä lisävirtaa et hiukan riippuen kortista. niin mulla se tulee suoraan powerilta. kun on tuo gh 8800 gts. en sit teida pihahtaako tuo gf 8800 mitään jos siin ei ole virtapiuhat kiinni..
en omaani edes kokeillut käynnistellä ennenkun olin 1000 kertaa tarkistanyt ettei virheitä ole sattunut ja et homma on lapasessa ja lapaset taskussa.
Itte on näitä koneen rakkineita tullut kasattua ja yleensä jos resetti tai jokin muu virtanapeista ei toimi niin olen pistänyt liittimen "toisinpäin" eli kääntänyt sen eri puolelle ja sitten se skulaa. Tosiaan cd asema ei varmaa saa virtaa....
Oli ensimmäisen koneen kanssa sama homma. Olin tietysti unohtanut laittaa emolevyn virtapiuhan kiinni muitten osien viedessä huomion. Kun sain sen kiinni niin hyvin toimi. Eli kannattaapi tarkastaa homma
Jos kone muuten tuntuu "lähtevän päälle", mutta kuvaa ei tule niin kannattaa tarkistaa, että muistit ja näytönohjain on painettu pohjaan. Sitä kun maksaa useamman satasen komponentista niin voimaa tulee helposti käytettyä liian vähän.