|
Windows Vista Ultimate 64bit
|
|
Member
4 tuotearviota
|
20. heinäkuuta 2007 @ 13:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitkä ohjelmat tässä toimii hyvin?
Kannattaako tätä viel asentaa vai onko viisampaa viel odottaa vakaampaa?
Miten ajurit tässä toimii?
Koneen tiedot:
Emolevy: DFI Infinity NF4 SLI (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Suoritintyyppi: AMD Athlon 64, 2400 MHz (12 x 200) 3800+
Keskusmuisti: 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
Näytönohjain: NVIDIA GeForce 7900 GS (512 MB)
Levyasema: Maxtor 4D040H2 (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100) Tähän asentasin Vistan
Levyasema: Maxtor 6V250F0 (250 GB, 7200 RPM, SATA-II)
|
Member
|
20. heinäkuuta 2007 @ 15:31 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Minulla on ainakin toiminut hyvin kaikki ohjelmat ja ajurit ilman mitään ongelmia lukuunottamatta äänikorttia (halpis), ei toiminut aluksi verkkopelien team speak. Saatiin korjattua kuitenkin äänikortin omien asetuksien kautta.
EDIT: Voi käynnistyä aika hitaasti Vista tuolta kovolta mutta kukapa tietää
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. heinäkuuta 2007 @ 15:38
|
Member
4 tuotearviota
|
20. heinäkuuta 2007 @ 16:31 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No voinhan sen laittaa tohon toiseen kovoon kun se on osioitu kahteen asemaan.
Kai sen vistan vois huomenna laittaa.
Edit. laittaa toki muutkin kokemuksia
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. heinäkuuta 2007 @ 16:33
|
Moderator
5 tuotearviota
|
20. heinäkuuta 2007 @ 17:42 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tuo prosessori ilmeisesti tulee jäämään hitaimmaksi Vistan järjestelmän suorituskyvyn luokittelussa. Asenna tuolle suuremmalle kovalevylle.
Itse en kyllä vielä lähtisi 64 bittistä asentamaan, Antaisin sen vielä kehittyä, sen sijaa 32:n.
32:n voit posti-ja lähetyskulujen hinnalla vaihtaa myöhemmin 64 bittiseen
|
Member
4 tuotearviota
|
21. heinäkuuta 2007 @ 07:38 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ajattelin käyttää Win xp Pro:ta siihen asti kunnes 64 bit on riittävän vakaa.
Viel vaa kokemuksia/tietoa
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. heinäkuuta 2007 @ 07:38
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
21. heinäkuuta 2007 @ 09:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: ...kunnes 64 bit on riittävän vakaa.
Mitäs kummaa? Mitenkä vakaa? Minulla ei ole kertaakaan kaatunut ja kaikki toimii hyvin, pelit myös.
|
Member
4 tuotearviota
|
21. heinäkuuta 2007 @ 09:33 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kaikki vain kehuu tuota 32 Bit. Mutta en sit tiiä. Kerros vähän konees tietoja -Disa :)
|
|
peta69
Suspended due to non-functional email address
|
21. heinäkuuta 2007 @ 11:07 |
Linkki tähän viestiin
|
|
siis 64 ja 32 bittisethän on vissiin ihan yhtä vakaita? tosin 64bittisellä on TÄLLÄ hetkellä hieman heikompi ajuri/softa tuki kuin 32bittisellä,tulevaisuudessa asia tuleen oleen toisin.ite lähtisin kyllä vielä asenteleen x86.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
21. heinäkuuta 2007 @ 21:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja koneena toimii:
AMD Athlon 3400+
1024MB DDR400
Asus 7900GS
Asus K8N4-E SE
|
|
Asgardi
Member
|
26. heinäkuuta 2007 @ 16:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
En tuollaiselle mopolle asentais kyllä mitään vistaa. Ja huomautus että 64 bittinen vista on "kehittyneempi" kuin 32 bittinen - softat vaan on vähän vähemmän kehittyneitä. Ei vistaa alle core2duo + 2gigaa rammia + 7800gt koneeseen... Ei tartte sitte kuunnella vinee kuin huono se on ku pyörittää sitä sellasella koneella ku on tarkotettuki ;)
EDIT: Vielä tohon 32bit vistan paremmuuteen niin käydäänpä erot tässä läpi niin voit sitten ihan itse päättää, kumpi on parempi.
-32 bittiseen vistaan löytyy paremmin softia ja ajureita, mutta 64 bittiseen kun se ajuri löytyy niin se toimii kyllä paremmin kun 32 bittisessä tarkemman verifioinnin ansiosta.
-Ainakin mulla 64 bittisen vistan pelisuorituskyky on aavistuksen parempi.
-64 bittinen vista vie hieman enemmän muistia, mutta toisaalta taas 32 bittinen vista ei voi käyttää muistia kun 2 - 3,8 gigaa konfiguraatiosta riippuen. 64 bittisen maksimi muistimäärä on jotain 81'446'744'073,71 gigaa miinus speksatut tavut mun laskimen mukaan?
-64 bittinen käynnistyy hitaammin - tosin saattaa johtua siitä, että 32 bittinen on mulla raidilla ja 64 ei.
-64 bittisen tietoturvallisuus on viety pitemmälle.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. heinäkuuta 2007 @ 16:47
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2007 @ 09:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Asgardi: 64 bittisen maksimi muistimäärä on jotain 81'446'744'073,71 gigaa miinus speksatut tavut mun laskimen mukaan?
Hmm...ehkä64 bittisyyden maksimi on tuo hirviömäinen lukema, mutta en oikein usko, että tällä hetkellä mikään Vistanversio tukeetuollaista muistimäärää. Eihän Win 95:kään tukenut n 4 GB:n muistimäärää.
Fyra i rad,templum lehnum
|
|
Asgardi
Member
|
28. heinäkuuta 2007 @ 14:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No tuollaisia muisteja ei ole olemassa eikä tartte, mutta tuki on kyllä mahdollista järjestää jos jostain pöllähtäis. Kyllä win95 olis voinu tukea 3,8 gigaa muistia, mutta silloinen tarve oli 8 megaa... :D
|
|
gozamite
Junior Member
11 tuotearviota
|
31. heinäkuuta 2007 @ 12:04 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itsellä Intel alusta Core Duo Prossulla ja käyttiksenä Vista Business (64bit) -eikä ole kertaakaan kaatunut eikä edes keikkunut.
Skanneriin ei löytyny ajureita, muuten kaikki meni hienosti asennuksessa ja ajurien löytämisessä.
Suosittelen!
|
|
konverter
Senior Member
1 tuotearvio
|
31. heinäkuuta 2007 @ 13:44 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
Asgardi
Member
|
31. heinäkuuta 2007 @ 15:49 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ratkaisu: Biossissa on Memory Remapping Feature, jonka enabloimalla muistit saa toimimaan oikein. Ei kehoteta laitettavaksi päälle 32-bittisen käyttiksen kanssa.
|
|
karpox
Newbie
|
28. elokuuta 2007 @ 20:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IlmoPJ:
32:n voit posti-ja lähetyskulujen hinnalla vaihtaa myöhemmin 64 bittiseen
Mistä tuommoisen tiedon löysit ? Mikkisoftan sivuilta en äkkiseltään löytänyt.
Itse tuskailen juuri uuden koneen hankinnassa, että kumpaanko kallistuisi, mutta taitaa olla parempi ottaa aluksi 32 bittinen.
|
Moderator
5 tuotearviota
|
28. elokuuta 2007 @ 20:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse olen käynyt siellä sivulla. Tämä on ohjeen sivu ja olen kerran käynyt siellä aikaisemmin,. silloin sieltä löytyi 64bit vaihto lähetys ja postikulujen hinnalla. Pitää tutkia varmaan se vieläkin siellä on:
Lapun teksti on seuraava:
Saat lisätietoja CD levyjen tai 64-bittisen ohjelma sisältävän DVD-levyn hankkimisesta osoitteesta www.windowsvista.com/1035/odermedia, minusta sivu oli toisenlainen kuin ennen.
Lukekaa paperi, jokatuli pakkauksen mukana:
http://www.aijaa.com/img/00090/896023.jpg
Edit: Anteeksi huono kuva, mutta eiköhön siitä selviä.
EDIT: Muutin tuo kuvan linkiksi.
Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. syyskuuta 2007 @ 07:33
|
Junior Member
|
1. syyskuuta 2007 @ 07:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itse harkitsen vasta Vistan hankkimista, mutta päätin jäädä hetkeksi odottamaan, kun kuulin ensivuoden alussa ilmestyvästä SP1:stä. Ei mikään hengenhätä tilanne mulla Vistan kanssa, joten parempi kait muutama kk odottaa ja ostaa SP1 integroituna.
Tuo 32bit vaihtaminen 64bittiseen... Pitää ostaa täysversio, eikä mitään OEM-versioita tai päivitysversioita ja ainoastaan Ultimatessa tuo "vaihto" onnistuu. Ultimaten retail versio maksaa pyöreästi 500? ja OEM pyöreästi 190?. Eli harkitsisin pitkään kumman version (32 vaiko 64 bittisen) utlee tarvitsemaan ja ostaisin sitten oemmiä sinä versiona kun on itselle tarpeen. Muistelen sitä tappelua kun XP ilmestyi, kun eivät ohjelmavalmistajat osanneet tehdä aina XP-yhteensopivista ohjelmista oikeasti yhteensopivia. Pelkään että Vistan kanssa ilmenee samoja ongelmia.
Odottavan aika on pitkä, mutta toivottavasti palkitseva :)
|
Moderator
5 tuotearviota
|
1. syyskuuta 2007 @ 07:30 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tilasin itse Home Premium päivityksen 32-bit version 64-bit, joten kokemuksesta voin kertoa, että onnistuu.
Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
|
Member
|
2. syyskuuta 2007 @ 14:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm, itellä on:
Prossu:
AMD Athlon(tm) XP 3000+
Architecture 32-bit
Internal Clock 2.2 GHz
Internal Clock Maximum 2.2 GHz
External Clock 166.0 MHz
MultiCore 1 Processor Core
HyperThreadingTechnology N/A
Näytönohjain
NVIDIA GeForce 7600 GS 256MB
Muistit
1GB DDR400
512MB DDR400
Emolevy:
A7N8X2.0
Toimisko toi ultimate mulla? tiedän että 64bit ei taida toimia, koska mulla on 32bit prosessori, tottako?
|
|
gozamite
Junior Member
11 tuotearviota
|
17. syyskuuta 2007 @ 16:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Juu Athlon XP on 32 bittinen. Ja emolevy samoin...
|
Member
22 tuotearviota
|
3. joulukuuta 2007 @ 17:32 |
Linkki tähän viestiin
|
en viittinyt alottaa uutta ketjua tähän ongelmaan joka on tälläinen:
eli olen hankkimassa uuden koneen
prossu: Intel core 2 duo E6750
emolevy: P5N32-E SLI, nF680i
4gb muistia (myöhemmin laitan vielä toiset 4gb)
500gb ja 160 gb Samsung kovot
ja tähän vista ultimate, rauta puoli on kunnossa eikö? eli pitäis tukea 64 bittisyyttä, mutta toimiiko vanhat 32 bittiset ohjelmat ja pelit normaalisti koneella? sen jos joku vois ratkaista mulle niin olisin tyytyväinen.
kiitos etukäteen
Ei tarvitse olla hyvä jossain, riittää että on paras paikallaolijoista.
|
|
Mainos
|
  |
|
|
gozamite
Junior Member
11 tuotearviota
|
3. joulukuuta 2007 @ 22:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mikaeli26:
toimiiko vanhat 32 bittiset ohjelmat ja pelit normaalisti koneella? sen jos joku vois ratkaista mulle niin olisin tyytyväinen.
kiitos etukäteen
Enimmäkseen toimii, mutta ongelmiakin tulee. Esim Office XP tai vanhemmat ei toimi ihan niinkuin pitäisi.
Joidenkin pelien kanssa saattaa tulla ongelmia.
Samoin Nero 7:aa vanhemmat versiot ei oikein toimi...
Jne jne.
Mutta saattaa olla että ratkaisu ei edes välttämättä ole se että
asentaisi 32-bittisen version, vaan yleensä yhteensopivuus Vistan
kanssa -tästä tosin en ole varma.
Itse olen kuitenkin tosiaan ollut tyytyväinen Vistaan.
|