User Käyttäjä Salasana  

perjantai 19.9.2025 / 07:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ulkoisen kiintolevyn automaattinen sammutus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ulkoisen kiintolevyn automaattinen sammutus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
23. heinäkuuta 2007 @ 10:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen jo tässä jonkin aikaa pohdiskellut onnistuisiko tuon ulkoisen kiintolevyn sammutus koneen sammutuksen yhteydessä. Kyseisessä kiintolevyssä tämä ominaisuus pitäisi olla ja olen kytkenyt kiintolevyn takana olevan sammutukseen liittyvän napin kohtaan "Automatic". Toinen vaihtoehto olisi siis se "Manual". Windows XP:n puolella tuo ominaisuus joskus aikoinaan toimi mainiosti ( Nykyisin en enää käytä Windowsia ), mutta tulihan siinä ulkoisen kiintolevyn mukana kyllä jotain apuohjelmia, vaikka kiintolevy sammuikin aina juuri sillä hetkellä kun konekkin. Joten kysyisinkin onko mahdollista myös Ubuntu Feisty Fawnin puolella saada toimimaan tämä ominaisuus? Olen myös pohtinut sitä minkä vuoksi optinen hiirikin tuntuu jäävän päälle koneen sammutuksen jälkeen.

Ulkoinen kiintolevy saa virtansa pistorasiasta eikä USB:n kautta, vaikka tieto taas siirtyykin USB:n kautta. Hiiri on kytketty tavalliseen P/s2-paikkaan. Vielä lopuksi lisätietoja kiintolevyyn liittyen: http://www.buffalo-technology.com/produc...n/drivestation/

Pahoitteluni sekavasta viestistä ja kiitos vastauksista etukäteen. :)
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
24. heinäkuuta 2007 @ 12:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hdparm voi auttaa. Miten sitten toimii USB levyillä en tiedä. Itse käytän sitä hidastamaan DVD asemaa (toimii hiljaisemmin) ja nukuttaa kovalevyt, jos 30 min ei ole käyttöä.

Hiirestä en osaa sanoa. Kestää tietty aikansa kunnes jännite katoaa koneesta. Ja virrathan katoaa kokonaan vasta kun otat tökkelin irti seinästä. Oma optinen on langaton ja toimii aika pitkään akuilla. Luontoa pitää säästää.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2007 @ 12:36

SlaMina
Junior Member
_
25. heinäkuuta 2007 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on ainaki biosissa semmonen säätö että hiiren ja näppikseen saa jätettyä virrat päälle vaikka koneen sammuttaaki.

Bjee
Sakarias
_
25. heinäkuuta 2007 @ 16:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän se kone herää nukuksista, jos ei ole yhtään virtaa :) Koneen voi sammuttaa niin monella tavalla. Lepotila on kätevä, jos haluaa koneen nopeamin henkiin vaikka hiirtä heiluttamalla (silloin muistin sisältö pistetään levylle talteen). Ja säästää virtaa.
Senior Member

10 tuotearviota
_
26. heinäkuuta 2007 @ 06:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän lepotila hiirtä heilauttamalla lähde pois, siinähän pitää painaa virtanappia.

Sakarias
_
26. heinäkuuta 2007 @ 15:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Miitti:
Eihän lepotila hiirtä heilauttamalla lähde pois, siinähän pitää painaa virtanappia.
Mulla voi biossissa säätää esim hiiri tai joku näppäin herättämään koneen. Mutta kun oli kissa hoidossa piti ottaa ko ominaisuus pois päältä :) Normaalisti en juuri sammuta konetta - ei jaksa odottaa käynnistystä.
Mainos
_
__

_
core2
_
26. heinäkuuta 2007 @ 16:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sakarias:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Miitti:
Mulla voi biossissa säätää esim hiiri tai joku näppäin herättämään koneen. Mutta kun oli kissa hoidossa piti ottaa ko ominaisuus pois päältä :) Normaalisti en juuri sammuta konetta - ei jaksa odottaa käynnistystä.
Useissa bios merkeissä,on tämä niinsanottu hotkey
toiminta.Mutta ei läheskään kaikissa.Joten se kenellä
tää on voi bios:ista valita jonkun näppäimen kirjaimen,siis nappulan
ja kone käynnistyy.Tämää nappula toimii niinkuin virta nappula.
Usein myös hiirestä voi valita millä käynnistää.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ulkoisen kiintolevyn automaattinen sammutus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy