User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 18.1.2026 / 17:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > 8600gt
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
8600GT
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Member

4 tuotearviota
_
2. elokuuta 2007 @ 20:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
8800GTS on kyllä semmoinen tehosyöppö että jo hyvälaatuisella 400W-powerilla saattaa jollain tehdä tiukkaa. Eli ainakin sitten 450W poweri niin ei tule ylläreitä.

Intel C2D E4400@3.0GHz | 1Gb DDR2 800MHz Kingston | Club 3D Geforce 8600GT | Antec Sonata III | Antec Earthwatts 500W (Sonatassa mukana) | Western Digital Caviar SE 250Gb SATA | Samsung SH-S183A DVD+-RW SATA) | Asus P5B
derklotz
Newbie
_
3. elokuuta 2007 @ 06:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
x1950:stä vielä... Mitä asetuksia kannattaa hienosäätää catalyst control centeristä, vai kannattaako mitään?
Ja kun on näiden koneiden kanssa peukalo keskellä kämmentä, niin on kysyttävä mitä tarkoittavat HDR ja AA 4X termit peliasetuksista puhuttaessa?
Member

4 tuotearviota
_
3. elokuuta 2007 @ 07:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti derklotz:
x1950:stä vielä... Mitä asetuksia kannattaa hienosäätää catalyst control centeristä, vai kannattaako mitään?
Ja kun on näiden koneiden kanssa peukalo keskellä kämmentä, niin on kysyttävä mitä tarkoittavat HDR ja AA 4X termit peliasetuksista puhuttaessa?

Peli näyttää hienommalta, AA on AntiAliasing ja HDR:n lyhennettä en muista.

On myös sitten AF eli Anti Filtering tjsp.

Intel C2D E4400@3.0GHz | 1Gb DDR2 800MHz Kingston | Club 3D Geforce 8600GT | Antec Sonata III | Antec Earthwatts 500W (Sonatassa mukana) | Western Digital Caviar SE 250Gb SATA | Samsung SH-S183A DVD+-RW SATA) | Asus P5B
AfterDawn Addict
_
3. elokuuta 2007 @ 08:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@prakka

No en minä viitsi ruveta väittelemän kun en itse ole näkemässä, mutta aika jännältä tuntuu tuo että muut testit sanovat toista...

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
Member

4 tuotearviota
_
3. elokuuta 2007 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juhha84:
@prakka

No en minä viitsi ruveta väittelemän kun en itse ole näkemässä, mutta aika jännältä tuntuu tuo että muut testit sanovat toista...

Tiedän, itsekin olen ollut aika äimänä tuon tehokkuuden suhteen, mutta niin se vain on :D

spas12
Suspended due to non-functional email address
_
4. elokuuta 2007 @ 08:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Käytännössä? Ja onhan niitä muitakin.. Vai?

jepjep

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2007 @ 08:36

Member

4 tuotearviota
_
4. elokuuta 2007 @ 09:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spas12:
Lainaus:
Käytännössä? Ja onhan niitä muitakin.. Vai?

No siis aa:lla tekee vaan sitä että reunat ei ole rososet kun se sumentaa ne ja sitä rataa mutta ei mun silmät muuta oo huomannut, ja tykkään enemmän käyttää HDR:ää jos kortti sitä jaksaa tietyssä pelissä pyörittää.

TDU:ssa en ole siis edes kokeillut hdr:ää käyttää.

Senior Member

10 tuotearviota
_
4. elokuuta 2007 @ 12:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos nyt oikein muistan niin HDR= High Dynamic Range jotain lightining.

AA= AntiAliasing eli reunanpehmennys, se tavallaan pehmentää niitten pikselien reunoja niin että ei ole niin pahoja "sahalaitoja" pelatessa.

ja HDR sitten taas on sellainen hieno juttu että valot ja tollaset näyttää hienommilta :D no en osaa selittää.

joten laitan tänne pari esimerkki kuvaa HDR:n vaikutuksesta,

1, farcry HDR pois päältä: http://www.reflectonreality.com/images/hdr/FarCry0005.jpg

2, farcry HDR päällä: http://www.reflectonreality.com/images/hdr/FarCry0006.jpg

kuvista näkee selvän eron. onhan se kivempaa pelaa HDR päällä, mutta kun oma näyttis sitä ei vaan oikein tue...
Member

4 tuotearviota
_
21. lokakuuta 2007 @ 21:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uusi kone on talven mittaan tulossa. Näytönohjaimesta en vielä tiedä minkä valitsisin.

Kannattaako jo nyt ostaa DX10 tuella oleva näytönohjain, esim. 8600GTS vai vähän tehokkaampi x1950 Pro ilman kyseistä tukea. Vai saako tuolla 8600GTS:llä hyötyä irti tuosta DX10:stä. Kumpaa suosittelette? Samassa hintaluokassa liikutaan.

Kalliimman luokan DX10 näyttiksiin ei ole rahaa, koska ajattelin panostaa vähän enemmän prosessoriin. Näyttiksen voi sitten tulevaisuudessa kuitenkin helpommin päivittää.

Sonata III | i5 750 | GTX 560TI | 8GB DDR3 | Win7 64bit
Senior Member

10 tuotearviota
_
21. lokakuuta 2007 @ 23:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mun mielestä sun kannattaisi tehdä niinkuin minä tein, saat toki tehdä miten haluat mutta suosittelen.

ostat nyt tuon X1950 PRO:n ja pärjäät sillä sitten jonkun aikaa, sitten kun sulla on rahaa niin hommaat paremman DX10 näytönohjaimen jolla taas pärjäilee. jos nyt ostat tuon 8600 GTS:n niin et kuitenkaan pysty pelailemaan sillä DX10 pelejä hyvillä DX10 krafiikoilla ja hyvällä pelattavuudella.

mitä itse olen kuullut niin tässä jonkun ajan päästä pitäisi GF 8800 sarjan hinta pudota ja sitten ajattelin itsekin että jos kesätöihin menisin ja hankkisin GTX:n.

kyllä tällä X1950 PRO:lla vielä vuoden pärjää kun osaa karsia krafiikoita vähäisen, tehokkaampi useimmissa peleissä kuin tuo 8600 GTS. mielestäni tässä on ihan älyttömän hyvä hinta/laatu suhde, pyörittää uusimpiakin pelejä aika kevyesti.

kuulemani mukaan tällä pitäisi crysiskin pyöriä DX9 modilla ainakin Medium asetuksilla aika pelattavasti. ja mitä olen youtubesta katsonut tällä näyttiksellä pelattavan niin ihan hyvin näytti pyörivän.

okei, tää nyt saattoi vaikuttaa vähän kehuskelulta mutta kun sain tuon X1950 PRO:n niin yllätyin sen tehokkuudesta, tuo 8600 GTS on joissakin peleissä kyllä hiukan nopeampi kuin X1950 PRO. eikös tuon X1950 PRO:n saa hiukan halvemmalla kuitenkin?

melko samoja krafiikka asetuksia noilla kummallakin näyttiksellä voi pitää, en ainakaan itse ajatellut maksaa vähän enempää pelkästä DX10 ominaisuudesta, DX10 modilla pelejen pelaamisesta tuolla näyttiksellä ei vain saisi niin suurta iloa kun ruudunpäivitys tökkisi.

niinkuin useimmat sanoo niin jos meinaa pelaa DX10 pelejä niin ei kannata hankkia siihen 8800 GTS:ää huonompaa näyttistä.

jotkut haluavat ostaa tuon 8600 GTS:n sen DX10 ominaisuuden takia mutta mietinpä vain mitä iloa siitä on kun sitä ei kunnolla pysty hyödyntämään. sehän on sinun valintasi, DX10 vai DX9. mutta järkevämpää on hommaa se ysiä tukeva :P

taas tuli naputeltua vähän pitkä viesti, no toivottavasti jaksoit ainakin jotain lukea :D
Senior Member

5 tuotearviota
_
22. lokakuuta 2007 @ 00:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HDR on vain erittäin ärsyttävä day of defeat sourcessa joissain kentissä kun kesken taistelun astuu esim pois talosta ni et nää hetkeen mitään.

1.kone intel core 2 quad Q6600 3,2GHz B3,ATI Radeon HD4890 ,asus p5k, 4gb ddr2. Samsung T220HD 22" Näyttö.
2.kone FSC Amilo Pi 5030, T7250, HD2300, 3gb ram Samsung 226BW 22" näyttö
3.kone AMD 64 3200+ 2.204ghz, 1,5gb ram,6600gt. Samsung 226CW 22" näyttö
Ja kiviäkin kiinnostaa minun koneeni :)
Mainos
_
__

_
Senior Member

10 tuotearviota
_
22. lokakuuta 2007 @ 07:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadows13:
HDR on vain erittäin ärsyttävä day of defeat sourcessa joissain kentissä kun kesken taistelun astuu esim pois talosta ni et nää hetkeen mitään.
tuo on kyllä totta, mutta useimmissa peleissä HDR on kyllä vähän hillitty ettei ihan sokaise, tai sitten sitä voi säätää. no onhan se vähän niinkin että jos laittaa kovalle tasolle HDR:n FarCry:hin niin kun katsoo jostain raosta pihalle niin ei hetkeen meinaa nähdä mitään muuta kuin valoa. niin ja sitten farcryssä jos HDR on päällä niin pikkulamputkin näyttää ankaran kirkkailta

Stalkerissa on kyllä käytetty aika hillitysti HDR:ää jos se on päällä, meinaan sitä ettei se ole liian kirkas kuitenkaan. tosin tuossa pelissä ei liiemmin paljon valoisia paikkoja ole :D mutta silloin kun on vähän valosampaakin niin näkee ihan hienosti HDR päällä.

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > 8600gt

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy