User Käyttäjä Salasana  

torstai 28.8.2025 / 11:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelmia näppäimistön multimedia näppäinten kanssa "logi g11"
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelmia Näppäimistön multimedia näppäinten kanssa "logi G11"
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jykaee
Account closed as per user's own request
_
30. heinäkuuta 2007 @ 15:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo elikkäs ostin tänään uuden näppäimistön, logitech G11. Muuten näppis näyttäisi toimivan hyvin mutta multimedia näppäimet, volume, play, stop ei toimi.

Olen asentanut ajurit jotka tulivat mukana, laittanu biossista usb tuen päälle, ja päivittänyt vielä ajurit, mutta mikään ei näytä muuttavan tilannetta.

Onko mahdollista että näppäimistössä on vika?!?

Kiitoksia avusta jo etukäteen :)
schnappi
Suspended due to non-functional email address
_
30. heinäkuuta 2007 @ 17:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi. mulla on G15 ja voisin auttaa asiaa jos kerrot että minkä media ohjelman kanssa ne näppäimet ei toimi...

VYVOKettu
_
30. heinäkuuta 2007 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeh, samaan topicciin pistetään nyt kun itsekkin tuota ihmettelin, vaikken niin suureksi viaksi laskenu että olisin uutta topiccia pistäny:

Omassa G11 näppiksessäni multimedianäppäimet toimii kun soitin (foobar) on päällimmäisenä/valittuna (alapalkissa foobar on "painettuna"), mutta jos joku muu ohjelma on päällimmäisenä nuo napit eivät toimi. WMP:llä toimivat normaalisti.

Jos joku viisaampi tähänkin jaksaisi vastata näin samalla :) (Siis jos homma ei ole vain "käytä WMP tai itke")

VYVOKettu - Vain Yksi Voi Olla Kettu
vivve
Junior Member

5 tuotearviota
_
30. heinäkuuta 2007 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on G11 ja sain toimiin Winampissa kun menin Options-->Preferences--> ja vasemmalta Global Hotkeys ja valitsin enabled.
Jykaee
Account closed as per user's own request
_
31. heinäkuuta 2007 @ 08:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näppäimet ei toimi missään vaiheessa, eikä millään ohjelmalla... Edes mute nappulasta ei tapahdu mitään... Ja olen laittanut winampin asetuksetkin kuntoon mutta sekään ei auttanut :(

En tiedä kuuluuko esimerkiksi volumenäppäimen säädellä äänen kovuutta esimerkiksi pelatessa pelejä, vanhassa näppiksessäni sai säädeltyä multimedianäppäimistä ääntä...

Eihän nämä napit nyt maailmaa kaada, mutta jos sellaiset on, ja on maksanut paljon näppäimestä olisi ne kiva saada toimimaaan. :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. heinäkuuta 2007 @ 08:57

Member
_
31. heinäkuuta 2007 @ 09:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä oli ihan sama ongelma vanhalla koneellani. Mikään muu ei auttanut kun asentaa windown uudelleen.
dedst
Newbie
_
23. joulukuuta 2007 @ 03:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
taistelin ihan saman asian kanssa, googlettamalla löysin plugarin winamppiin jolla saa multimedianapit siinä ainakin toimimaan. nykysin kyllä muten kanssa on jotain ongelmaa kun pitää hakata sata kertaa että pelaa, mutta toimiipahan nuo soittelunapit.

http://www.winamp.com/plugins/details/78516
sinne siis.
pseDe
_
28. joulukuuta 2007 @ 12:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikai tuohon mitään pluginniä tarvita. Options-preferences-global hotkeys enabled... Niinkuin aikaisemmin jo sanottiin.

Lähti toimii itelläki nii.
lobotom
_
5. helmikuuta 2008 @ 21:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Solution to the Media Key Problem Other "Media Keys won't work" Threads didn't help you.
Try this. Make sure you installed the latest drivers from Logitech
:arrow: http://www.logitech.com/index.cfm/do...ontentid=10824
and the MS Service Pack 2
Then go to start -> execute and lauch services.msc and check, if the Hid Input Service at "Startup Type" is set to Automatic and the Service is "Started".
If it's not and you try to start it and get an error like "Code 2....", one
registry key is missing. I've exported my key and tested it with a friend, who had this
prob and it worked.
Open regedit and go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\HidServ\Parameters
Create an EXPANDABLE string value called ServiceDll with the value %SystemRoot%\System32\hidserv.dll
Now it should work.
pseDe
_
8. helmikuuta 2008 @ 21:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti VYVOKettu:
Jeh, samaan topicciin pistetään nyt kun itsekkin tuota ihmettelin, vaikken niin suureksi viaksi laskenu että olisin uutta topiccia pistäny:

Omassa G11 näppiksessäni multimedianäppäimet toimii kun soitin (foobar) on päällimmäisenä/valittuna (alapalkissa foobar on "painettuna"), mutta jos joku muu ohjelma on päällimmäisenä nuo napit eivät toimi. WMP:llä toimivat normaalisti.

Jos joku viisaampi tähänkin jaksaisi vastata näin samalla :) (Siis jos homma ei ole vain "käytä WMP tai itke")
Hei, jos vielä taistelet tuon kanssa niin säädä erikseen napit universaaleiksi foobarin asetuksista.
SnipeFinn
Newbie
_
7. heinäkuuta 2008 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse asiassa mulkin on sama ongelma mun G11 näppiksen kanssa. Siinä eivät toimi multimedia-näppäimet ollenkaan. Asensin levyllä ollet tiedostot lukuun ottamatta niitä ilmais tiedostoja mitä siin tulee mukana. Latasin myös uusimmat ajurit Logitechin sivuilta eikä toimi vielkään ja oon itekkin ajatellu näppiksen viallisuutta. Oisko neuvoja miten ne sais toimimaan.
jaa243
Junior Member
_
8. heinäkuuta 2008 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itsellä alkoi toimimaan kun latasin uudet ajurit logitechin sivuilta.

Jossain taisi lukeakkin ettei kannata mukana ulleita ajureita asentaa ainakaan vistan kanssa.

phenom2 1100t be[Asus m5a78l-usb3[Asus gtx 560-ti top directcu2[2x4gt corsair vengeance 1600mhz[kingston hyperx 120gb ssd + Seagate Barracuda 500gt(sata3)7200 rpm[Antec HE neo 550w[Win8 64-bit[G11 näppis[r.a.t 7 hiiri
neccis
Member

3 tuotearviota
_
8. heinäkuuta 2008 @ 20:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen tästä kirjoittanut joskus ohjeen:

Eli näin sain itse toimimaan hotkeysit g15 näppiksessä.
Ensin suorita ja komento regedit.
Sieltä HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\HidServ\Parameters. Sinne on luotava uusi laajennettavissa oleva arvo nimellä ServiceDll. Arvoksi laitetaan (hiiren oikealla ja muokkaa) %SystemRoot%\System32\hidserv.dll. Kaikki nimet ja arvot ilman pistettä perässä. Tämän jälkeen bootti. Sitten suorita ja komento services.msc ja sieltä HID input service ja hiiren oikealla käynnistä, käynnistystyypiksi laitoin automaattinen. Nyt "hotkeysien" pitäisi toimia.

En tiedä onko tuo homma uusimmissa ajureissa mutta jos niillä ei toimi niin tota voi koittaa.

Intel Ivy Bridge i5-3570K (Corsair Hydro H80) | AsRock Z77 Pro3 | 8Gb DDR3-1333Mhz | G.Skill 120GB Phoenix Pro SSD | GTX 680 | Corsair TX 750w | Antec Three Hundred | BenQ G2400W
SnipeFinn
Newbie
_
9. heinäkuuta 2008 @ 12:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tota multa löytyy valmiiks toi ServiceDll niin eikö mun tarvii tehä ku
tuo vika kohta ``suorita ja komento services.msc ja sieltä HID input service ja hiiren oikealla käynnistä, käynnistystyypiksi automaattinen.``
SnipeFinn
Newbie
_
9. heinäkuuta 2008 @ 12:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En löytänytkään tota ``HID input service´´ jotenka pitäskö mun poistaa se aijempi ServiceDll ja tehä uus sen aijemman tilalle? Vai miten?
neccis
Member

3 tuotearviota
_
9. heinäkuuta 2008 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt en kyllä osaa sanoa ihan varmasti. Itselläni se on näin:

http://personal.inet.fi/koti/huoja-12/rekisteri.JPG

Intel Ivy Bridge i5-3570K (Corsair Hydro H80) | AsRock Z77 Pro3 | 8Gb DDR3-1333Mhz | G.Skill 120GB Phoenix Pro SSD | GTX 680 | Corsair TX 750w | Antec Three Hundred | BenQ G2400W
Mainos
_
__

_
SnipeFinn
Newbie
_
17. heinäkuuta 2008 @ 22:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tarkennetaampa nyt hieman mulla on toi sama homma muistaakseni koska nyt en oo omalla koneella niin en oo 100% varma myt 99% asiaan kun en voi tehä sitä uutta laajennettavissa olevaa arvoa kun toi Service.Dll nimi on jo käytössä meinaatko et mun olis poistettava se aijempi et voin tehä uuden laajennettavissa olevan arvon. Vai mitä oikein meinaat?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelmia näppäimistön multimedia näppäinten kanssa "logi g11"

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy