User Käyttäjä Salasana  

tiistai 23.9.2025 / 17:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > etsii sopivaa emolevyä ja prosessoria *apua*
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Etsii sopivaa emolevyä ja prosessoria *apua*
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Newbie
_
3. elokuuta 2007 @ 16:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä taannoin levisi koneen emolevy (tullu tahnoja ihan pihalle niistä mikälie kondesaattoreista) ja nyt pitäisi hankkia uutta. Oikeestaan ainoa mikä tarvii uusia on emolevy ja siinä mukana varmaan se prosessorikin. Pitkän selvittelyn jälkeen sain selville että kyseessä on sockettia mallia A oleva emolevy, tosin on jo hyvät 3 vuotta vanha. Jotenkin halvalla pitäis saada tosta Scaleon 600x:n raadosta taas kelpo nettisurffailu kone. Edellinen emolevy oli Asus A7V600-F, että jos joku kehtais ehottaa jotain vastaavaa prossun kera, sellaista mitä myydän vielä kaupoissa (ei jaksa mitään käytettyjä, kummiski levii mun tuurilla). Jonku satanen siitä emosta voi kai maksaa ja prossusta saman verran, ei mitään silmäkarkki pelejä tarvii kunnolla pyörittääkkään.
Grafiikka kortiks tulee tää vanha Radeon 9800 Pro ja virtalähde on 350W, RAMmit 333mhz DDRiä että jotain vastaavaa performanssia sen pitäis sit olla. Oon tuolta mbnetin hintaseurastannasta kattonu noita emoja ja prossuja mutta en oikein ota selvää mitkä sopii yhteen ja kuinka hyvin, ja onko nuo 40? emot sitten ollenkaa hyviä vai ihan hongkong tinkelitankelia.

Postissa: Clevo M570RU | Core2Duo T9300 2,5GHz | GeForce 8800M GTX 512MB | 2GB DDR2 800MHz | 160GB 7200rpm
kilokeijo
Member
_
3. elokuuta 2007 @ 16:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis jos haluat prossuksi ja emoksi uutta. Esim. ddr1 ei tietenkään käy enää uusimpiin mihin menee ddr2 ja ddr3 muistit eli muistit menis uusiksi. kovo/t ja romppu ja korppu asemat mene tietenkin vielä uusiinkin emoihin tosin uusissa emoissa on nykyään lähes aina vain yksi PATA paikka. Myös kannattaa harkita virtalähteen vaihtoa ainakin sellaiseen jossa on 100 wattia enemmän. niin ja näyttis uudeksi koska lähes kaikissa on nykyään ainoastaan PCI-E paikat... osta vaikka joku asuksen P5B ja siihen joku A-datan 512Mhz muisti ja joku halpa näyttis. Tietenkin tarteet jonkin Intelin Core prossun, mikä nyt se halvin mahtaa ollakkaan...
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
3. elokuuta 2007 @ 17:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa-a. Itse kyllä ostaisin tämän emon:
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/63109
Ja siihen Intelin E4300 C2D prossun.
Tuohon emoon menee ddr ja ddr2 muistit, eli vanhat käy. Siinä on samoin AGP sekä Pci-e väylät eli vanha näyttiskin käy.

Question everything
Newbie
_
3. elokuuta 2007 @ 19:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos palautteesta! Menempä huomenna ostamaan tuon Asrock+Intel setin, hintakin vain joku 170?. :D

Postissa: Clevo M570RU | Core2Duo T9300 2,5GHz | GeForce 8800M GTX 512MB | 2GB DDR2 800MHz | 160GB 7200rpm
kilokeijo
Member
_
3. elokuuta 2007 @ 20:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ÄLÄ OSTA ASSROCKIA. Niissä on PALJON ongelmia. Noh, ei tietenkään kaikissa, mutta useissa on. Sen kuule jo nimestä.
Moderator

5 tuotearviota
_
3. elokuuta 2007 @ 20:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei niissä mitään ongelmia ole, ainoastaan eivät ole kellotuslevyjä.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
3. elokuuta 2007 @ 21:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kilokeijo:
ÄLÄ OSTA ASSROCKIA. Niissä on PALJON ongelmia. Noh, ei tietenkään kaikissa, mutta useissa on. Sen kuule jo nimestä.

Eipähän noissa nykypäivinä ole ongelmia.
Omasta koneesta löytyy juuri ehdotettu malli ja hyvin on toiminut :)
Budjettikoneita rakentaessa ihan asiallisia pelejä...
Senior Member

10 tuotearviota
_
3. elokuuta 2007 @ 22:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllä se asrock toimii niinkuin pitääkin, ainut ongelma mitä siitä löydän niin on se että sen ja mun habun välillä on jotain yhteensopivuus ongelmia mutta jos nyt ei habua omista niin ihan hyvin tuon asrockin pitäisi toimia.

ja kilokeijo, tästä koneesta oli tarkoitus varmaankin tehdä taas toimiva eikä sillä ole tarkoitus pelailla, joten ihan hyvin riittää kun hommaa tuon core 2 duo E4300 + asrockin emolevy yhdistelmän ja iskee siihen vanhat kamat kiinni. äläkä tuomitse heti tuota asrockin emolevyä, ihan hyvin se toimii hyvänä päivitys emona, monelle se vaan tuppaa olemaan niin että kun kuulee sanan asrock niin ollaan heti että älä ihmeessä, jos ei kellota niin se on ihan hyvä emo. mulla nyt ollut kokemusta kolmesta asrockin laudasta ja ne on kaikki kestänyt ihmeen hyvin eikä ole ollut tähän mennessä mitään muuta ongelmaa kuin tämän habun ja tuon 4core dual-vstan kanssa.
Newbie
_
6. elokuuta 2007 @ 08:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ihan hyllylta vielä osia saanut, tilata ne piti tietty :P Ja 4300 on loppu maahantuojalta ni tuli hankittua 4400, jee 200mhz nopeempiki! :D Emmä kyl ala tätä kellottaa, ois varmaa se hyötyki ihan marginaalinen kun muut komponentit on jo parin vuoden takaa ettei siinä mitäään mieltä ois. Ja Asrock sen kait pitää olla, vai valmistaako joku muu suomessa myytävä emolevyn valmistaja vielä emoja joihin menee noita vanhempia komponentteja?

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
11. elokuuta 2007 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä taida valmistaa. Siinä mielessä Assrock on hyvä valinta.

Question everything
Member
_
11. elokuuta 2007 @ 15:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei se kellotuksen hyöty nyt aivan marginaalinen kun sillä voi parhaimmillaan saada koneesta tehoja 2-3x enemmän. Normaalisti ehkä 1/3 tai 1/4.

Intel C2D E6600&Thermalright Ultra-120 EXTREME|Asus p5n32-e SLI|Inno 3D 8800GTS/320mt|G.Skill 2x1Gb|BeQuiet 650W|P182B|Creative SB Fatal1ty pro series|Logitech G11&G5|Razer Mantis Speedmat|920GB HDD|WINXPPROSP2|Samsung Syncmaster 730BF 17"|
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
11. elokuuta 2007 @ 15:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NyyB:
Ei se kellotuksen hyöty nyt aivan marginaalinen kun sillä voi parhaimmillaan saada koneesta tehoja 2-3x enemmän. Normaalisti ehkä 1/3 tai 1/4.

Kyllähän kellotuksesta on monesti todella paljon hyötyä mutta pelaamista ajetellen prosessori tehoa ei tarvita tällä hetkellä kuitenkaan kovin hirveästi. Testien mukaan e6320 prossukaan ei vakiokelloilla rajoita pelinopeutta 8800GTX näyttikselläkään...
Moderator

5 tuotearviota
_
11. elokuuta 2007 @ 15:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varma on se, että n.200-250? hinnalla (AsRock + C2D) et pysty tekemään tehokkaampaa päivitystä. Itse olen samaan AsRockin emoon tyytyväinen.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
11. elokuuta 2007 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IlmoPJ:
Varma on se, että n.200-250? hinnalla (AsRock + C2D) et pysty tekemään tehokkaampaa päivitystä. Itse olen samaan AsRockin emoon tyytyväinen.

Totta, tästä syystä itsekkin tämän "budjetti ihmeen" hommasin itsellenikin. Minua kun ei kiinnosta sijoittaa kovinkaan paljoa rahaa tietokoneeseen sillä en tarvitse kovin suuria tehoja mihinkään...
Newbie
_
12. elokuuta 2007 @ 15:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onnyt kyseinen Asrock ja intellin C2D 4400 alla ja hyvinhän tää skulaa, pystyy jopa ihan pelata pelejäkin :D Eikyl tykänny siitä Readonin 9800 Prosta ni pistin Radeon 9200 kii, jaksanu alkaa tappelee homman kaa ku kerta kunnon ajurit olin asentanu. Että kiitokset tästä Asrockin kertomisesta, maino vehje ainakin surffaajille ja casual pelaajalle.

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
12. elokuuta 2007 @ 15:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mushiroom:
Onnyt kyseinen Asrock ja intellin C2D 4400 alla ja hyvinhän tää skulaa, pystyy jopa ihan pelata pelejäkin :D Eikyl tykänny siitä Readonin 9800 Prosta ni pistin Radeon 9200 kii, jaksanu alkaa tappelee homman kaa ku kerta kunnon ajurit olin asentanu. Että kiitokset tästä Asrockin kertomisesta, maino vehje ainakin surffaajille ja casual pelaajalle.

Ai-jaa. Mulla on juurikin radeonin 9800pro vielä tällä hetkellä tuossa emossa kiinni. Hyvin on toiminut, ei ole mitään valittamista.
Joku puolen tusinaa eri pelejä on tällä kokoonpanolla keretty vetää läpi...
Mainos
_
__

_
Newbie
_
13. elokuuta 2007 @ 14:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En minä kyllä ymmärrä miksei se 9800 Pro skulaa kunnolla, yleensä se jää vaan siihen XP:n loading ruutuun jumiin, sai sen kauheella reboot rumballa kyllä välillä Windowsiin asti jolloin sen toimi ihan kunnolla, varmaan se mun 9800 Pro on kaputt tai sitten vaa osaa (todennäkösempi vaihtoehto).

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > etsii sopivaa emolevyä ja prosessoria *apua*

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy