User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 19.11.2025 / 19:15
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows vista hyvät ja huonot puolet?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows Vista hyvät ja huonot puolet?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12345>
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
12. lokakuuta 2007 @ 13:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eitietoa:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lettas:
Normaalikäytössä toimii ihan ok. Tuo näytönohjain nappaa muistista käyttöönsä 250mt, se kannattaa ottaa pois päältä jos on mahdollista.
Ulkona taas:D tarkoitatko että pois päältä? vai korvata uudella? koska.... oletuskeni on että kone ei ilman näytönohjainta toimi ei ollenkaaan...... maksaako uus joku hyvä näyttis ( jolla oma muisti) kovinkaan monta sataa???? Kiitoksia.

Siis näytönhjainta ei tarvi vaihtaa. Sillähän on omaa muistia tuo 256Mb.
Pointti vaan on siinä että kun tuolla näyttiksellä voi ottaa avuksi koneen keskusmuistia niin sitä ei misään nimessä kannata tehdä. Joten jos se oletuksena sen tekee niin se pitäisi säätää siten että se käytää vain omaa muistia.
Lainaus:
oon kuullu että 1gt keskusmuistia ei riitä vistan pyöritykseen. Auttakaa!!!

Omasta kokemuksesta voin sanoa että toimii hyvin gigalla. Jouduin 3 viikkoa nimittäin käyttää konetta gigalla keskusmuistia kun toinen uusista muistikammoista oli jo valmiiksi rikki...
Member
_
12. lokakuuta 2007 @ 15:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti HenkkaSan:
Ainakin tuo ongelmien ratkaisu juttu on pelkkää huijausta! Ei toimi ollenkaan. Ensiksikin kun windows löytää ratkaisun, se ei ole näytettävissa suomen kielellä (huom! ei koskaan suomeksi!) ja kun painaa sen englannin kieliseksi niin lukee että sivua ei voi näyttää.......
Vika kyllä taitaa olla sinulla, nimittäin minulla tuo toimii ihan hyvin tuo ongelmien ratkaisu juttu.

Pc is like air conditioner. When windows are open they just wont work properly.
Pyge
Junior Member
_
12. lokakuuta 2007 @ 19:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toimiiko vistassa vanhemmat pelit esim. Enemy Territory
Member
_
13. lokakuuta 2007 @ 05:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pyge:
Itselläni on melkein kaikki pelit (muistaakseni Enemy Territorykin) toiminu ongelmitta. Kerran vaan parista pelistä lähti hiiri, mutta formatoinnin jälkee toimi taas.

Pc is like air conditioner. When windows are open they just wont work properly.
henkettu
Account closed as per user's own request
_
13. lokakuuta 2007 @ 06:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti willie55:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pyge:
Itselläni on melkein kaikki pelit (muistaakseni Enemy Territorykin) toiminu ongelmitta. Kerran vaan parista pelistä lähti hiiri, mutta formatoinnin jälkee toimi taas.
Kaikki pelit ovat toimineet moitteettomasti Elastomaniasta Haloon.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. lokakuuta 2007 @ 06:45

henkettu
Account closed as per user's own request
_
17. lokakuuta 2007 @ 14:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti robert93:
Vista on aika mahtava kun sitä osaa käyttää
Vista on todella helppo käyttää. Ei kannata ajatella, ettei Vistaan kannata siirtyä vain siksi, että se olisi jotenkin monimutkaisempi kuin XP saati sitten edeltävät versiot.
Se pitää kyllä paikkansa, että Vistaa ei kannata hankkia, jollei koneen suorituskyky riitä. Etenkin kannettavan tietokoneen omistajan kannattaa harkita huolella, ennen kuin päättää päivittää Vistaan.
Onhan Vista ulkoasultaan selvästi edeltäjiänsä kauniimpi.
Topi1234
Member

10 tuotearviota
_
17. lokakuuta 2007 @ 23:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Kirjoitetaan nyt tännekkin niitä hyviä puolia.
-Parantunut muistinhallinta, kone käyttää todellakin kaiken keskusmuistin hyödyksi eikä pidä suurinta osaa turhan panttina
-UAC parantaa tietoturvaa aivan mielettömästi edellisiin windowseihin verrattuna
-Vakiona vakoilu/mainosesto ohjelma windows defender
-Uudistunut hakujärjestelmä joka on todella nopea
-Uusi ulkoasu eli aero, onhan se hieno :)
-DX10 tuki
-Kunnon moniytimisyyden tuki eikä edellisten windowsien purkkavirityksiä
-Nopeampi kuin edelliset windowsit uudenaikaisilla koneilla
-Tulee tulevaisuudessa olemaan peleillä nopeampi kuin edelliset windowsit
-Vakiona tuleva palomuuri kelpaa käytettäväksi
-Oikeasti 64 bittinen (jos kyseiselle versiolle tarvetta)
Jartar ketoikin tässä jo kaiken.

Ja vielä henkilöille jotka tulevat tänne selittämään jostakin Linux-Mac-änkytänky-ilmaiskäyttöjärjestelmä-töherryksistä niin tämä EI ole oikea ketju sille. Perustakaa itse ketju jossa kehutte Linux-Mac-änkytänky-ilmaiskäyttöjärjestelmä-töherryksiänne maasta taivaaseen, mutta sitä ei tarvitse tulla selittämään tänne, jos puhutaan vistasta tänne tulee porukkaa puhumaan linuxixta! Sama ku joku kysyis sanoppas mersun hyvät ja huonot puolet ja siihen vastataan et mä syön hotdogini 3 nakilla. Et kiitsmo

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. lokakuuta 2007 @ 23:16

Senior Member
_
18. lokakuuta 2007 @ 13:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Topi1234:
Ja vielä henkilöille jotka tulevat tänne selittämään jostakin Linux-Mac-änkytänky-ilmaiskäyttöjärjestelmä-töherryksistä niin tämä EI ole oikea ketju sille. Perustakaa itse ketju jossa kehutte Linux-Mac-änkytänky-ilmaiskäyttöjärjestelmä-töherryksiänne maasta taivaaseen, mutta sitä ei tarvitse tulla selittämään tänne, jos puhutaan vistasta tänne tulee porukkaa puhumaan linuxixta! Sama ku joku kysyis sanoppas mersun hyvät ja huonot puolet ja siihen vastataan et mä syön hotdogini 3 nakilla. Et kiitsmo
Linuxallergia onkin tämän kansakunnan suurimpia vitsauksia. Tuon sinun kommenttisi kaltaisia kommenntteja kuulen useinkin ja valitettavasti niiden esittäjät ovat erinomaisen hyvin perillä linuxin kelvottomuudesta sekä windowsin ylivertaisesta paremmuudesta. Mielenkiintoista niiden esittäjissä on ollut se että moni heistä ei käytä edes windowsia ja vielä harvempi on edes nähnyt tietokonetta johon on asennettu linux.

Tuleekin mieleen ajatus että minkähänlainen arvo on heidän mielipiteillään windowsista tai linuxista. En ota kantaa sinun tietämykseesi tässä asiassa. Jokainen päätelköön sen itse tuon kirjoittamasi perusteella.

Uskallan tunnustaa että en ole kokeillut enkä käyttänyt vistaa enkä myöskään tule sitä aivan pian tekemään omalla kustannuksellani. Olen kyllä aivan aidosti kiinnostunut tuoko vista mukanaan jotakin sellaista joka helpottaisi tavallisen käyttäjän tietokoneen käytön tuskaa. Niin monelle tietokoneen käyttäminen on jopa todellista tuskaa. Niitäkin on monia jotka eivät edes tiedä käyttävätkö linuxia vai windowsia. Varsinkaan lapset eivät edes välitä, he vain käyttävät. Sopisiko tähän yhteyteen sanonta "Lasten ja humalaisten jutut pitää ottaa vakavasti"?

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
18. lokakuuta 2007 @ 14:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti afterwin:
Linuxallergia onkin tämän kansakunnan suurimpia vitsauksia. Tuon sinun kommenttisi kaltaisia kommenntteja kuulen useinkin ja valitettavasti niiden esittäjät ovat erinomaisen hyvin perillä linuxin kelvottomuudesta sekä windowsin ylivertaisesta paremmuudesta. Mielenkiintoista niiden esittäjissä on ollut se että moni heistä ei käytä edes windowsia ja vielä harvempi on edes nähnyt tietokonetta johon on asennettu linux.

Kyse on tässäkin asiassa niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin luetun ymmärtäminen. Mitään syvällisempää ei tarvitse miettiä.
Kun aiheena on Vistan hyvät ja huonot puolet niin silloin on tarkoitus keskustella vistasta. Linux ihmisille tämä vaan on monesti mahdoton asia ymmärrettäväksi ja pakkohan silloin se linux on sotkea keskusteluun.
Sama asia jos keskustelun aiheena olisi mikä on paras linux niin suurin osa vastauksista olisi tyyliin että linux on syvältä, käytä windowsia...
Topi1234
Member

10 tuotearviota
_
18. lokakuuta 2007 @ 17:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti afterwin:

Tuleekin mieleen ajatus että minkähänlainen arvo on heidän mielipiteillään windowsista tai linuxista. En ota kantaa sinun tietämykseesi tässä asiassa. Jokainen päätelköön sen itse tuon kirjoittamasi perusteella.

Uskallan tunnustaa että en ole kokeillut enkä käyttänyt vistaa enkä myöskään tule sitä aivan pian tekemään omalla kustannuksellani. Olen kyllä aivan aidosti kiinnostunut tuoko vista mukanaan jotakin sellaista joka helpottaisi tavallisen käyttäjän tietokoneen käytön tuskaa. Niin monelle tietokoneen käyttäminen on jopa todellista tuskaa. Niitäkin on monia jotka eivät edes tiedä käyttävätkö linuxia vai windowsia. Varsinkaan lapset eivät edes välitä, he vain käyttävät. Sopisiko tähän yhteyteen sanonta "Lasten ja humalaisten jutut pitää ottaa vakavasti"?
Olen kokeillut 4 kertaa linuxia kun sitä on toitotettu niin hyväksi jne mutta kokeiluksi ne ovat jääneetkin, ensimmäinen vaikea juttu on ohjelmien asennus kun kaikkea pitää sählätä ennenkun saa mitään toimimaan, toisinkun windowsissa tuplaklikkaat asennustiedostoa ja sitten vaan noudatat ohjeita. Ja vielä linuxiin ajureiden asennus on yhtä tuskaa.. Mutta ei rueta tästä nyt väittelemään koska tämähän on windows vista ketju :)
Niko87
Suspended due to non-functional email address
_
18. lokakuuta 2007 @ 18:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en ole kuullut Vistasta sanottavan mitään hyvää :p
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
18. lokakuuta 2007 @ 21:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Niko87:

Et ole sitten ilmeisesti lukenut tätä ketjua siinä tapauksessa?
Topi1234
Member

10 tuotearviota
_
18. lokakuuta 2007 @ 22:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No otetaan tähän jo aikaisemmin mainitsemani lainaus jartar:ilta
Lainaus:
-Parantunut muistinhallinta, kone käyttää todellakin kaiken keskusmuistin hyödyksi eikä pidä suurinta osaa turhan panttina
-UAC parantaa tietoturvaa aivan mielettömästi edellisiin windowseihin verrattuna
-DX10 tuki

Noin siinä olet nyt kuullut sanottavan hyvää :>
Moderator

5 tuotearviota
_
18. lokakuuta 2007 @ 23:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Et taida olla sisälukutaitoinen?

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
core2
_
23. lokakuuta 2007 @ 11:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ja sitten vielä tämä mahdollisuus,jos tosiaan olet sisälukutaitoinen.

http://www.microsoft.com/windows/product...100reasons.mspx

Niin sinusta tulee sanaton.
Moderator

1 tuotearvio
_
23. lokakuuta 2007 @ 12:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä teidänkään sisäluvussa kehuttavaa ole:
Lainaus:
Niko87 (Newbie) 18. lokakuuta 2007 @ 18:07

Sana kuullut, ymmärretään usein ääniä havainnoivana aistina, ei foorumeilla luettuna.
core2
_
23. lokakuuta 2007 @ 13:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Sana kuullut, ymmärretään usein ääniä havainnoivana aistina, ei foorumeilla luettuna.

------------------------------------------------------------------
Lainaus:18. lokakuuta 2007 @ 21:49

-DX10 tuki

Noin siinä olet nyt kuullut sanottavan hyvää :>

Jes kait se niin on.Mut älä pane pahakses.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. lokakuuta 2007 @ 13:56

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
23. lokakuuta 2007 @ 14:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Pelkkää näsäviisastelua...
Mietippä että eroaako saamasi tieto jos luet sen ääneen tai ilman ääntä ja voiko ihminen kuulla omia ajatuksiaan?
Moderator

5 tuotearviota
_
23. lokakuuta 2007 @ 15:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisi kyllä hienoa jos keskustelu säilyisi asiallisella asia tasolla, ettei mennä hiekkalaatikko tasolle. Oletettavasti näillä kirjoittajilla on kuitenkin jonkin verran ikäeroa hiekkalaatikolla oleviin.

Itselläni Vista on ollut paras mikki-käyttis. Tosin ei XP:ssä motittavaa ollut. Uusi parempi vaan ohitti.

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
core2
_
23. lokakuuta 2007 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.microsoft.com/windows/product...100reasons.mspx
Juuri siksi laitoinkin tuon linkin että muutkin sen näkisivät,että myöskin oltais ajan tasalla.Ja kun vielä hymyilytti tuo IlmoPJ:n kommentti"sisälukutaitoinen",mielestäni oli osuva,juuri silloin ehkä ei enään,anteeksi vaan jos astuin jonkun varpaille.Tämä linkissä oleva on tavallaan Mikkisoftan oma mainos ja laskettiin julkisuuteen muistaakseni eilen tuon Applen mainoksen jälkeen.Mutta ei se siitä huonone siinä on paljon mikä pätee.
Sehpu
Junior Member
_
13. marraskuuta 2007 @ 23:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse omistan vistan, joka on suoraansanoen paska. Saako mistään ~100e Ikuista XP käyttöjärjestelmää? Mitä oon kuullut, maksaa päälle 200e? Onko totta?
core2
_
14. marraskuuta 2007 @ 00:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sehpu:
Itse omistan vistan, joka on suoraansanoen paska. Saako mistään ~100e Ikuista XP käyttöjärjestelmää? Mitä oon kuullut, maksaa päälle 200e? Onko totta?

Härskiltä tuntuu tämä sinun vistan kehusi,suoraan sanoen missä se klikkaa,saat varmaan apua täältä jos raotat hiukan näitä vaikeuksia.
jotta joku pystyy auttamaan sinua.Ei muuten pakko!
Moderator

1 tuotearvio
_
14. marraskuuta 2007 @ 00:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus:

Pelkkää näsäviisastelua...
Mietippä että eroaako saamasi tieto jos luet sen ääneen tai ilman ääntä ja voiko ihminen kuulla omia ajatuksiaan?

Toiset meistä uskovat kaiken mitä lukevat microsoftin kotisivuilta, toiset kritiikittä mitä afterdawnilla joristaan. Itse arvostan että mielipiteiden takana on oikea ihminen, eikä firman pr-puoli tai nimimerkki keskustelufoorumilla. Sinusta en ole aivan varma.
core2
_
14. marraskuuta 2007 @ 01:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Toiset meistä uskovat kaiken mitä lukevat microsoftin kotisivuilta, toiset kritiikittä mitä afterdawnilla joristaan. Itse arvostan että mielipiteiden takana on oikea ihminen, eikä firman pr-puoli tai nimimerkki keskustelufoorumilla. Sinusta en ole aivan varma
Lainaus:
Tämä linkissä oleva on tavallaan Mikkisoftan oma mainos ja laskettiin julkisuuteen muistaakseni eilen tuon Applen mainoksen jälkeen.Mutta ei se siitä huonone siinä on paljon mikä pätee.
Vaikka mikin sivuilta tää tulikin niin,jos olisit lukenut koko homman niin olisit havainnut mitä tarkoitin.
Mainos
_
__

_
Member

2 tuotearviota
_
14. marraskuuta 2007 @ 10:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus oman sivun arvostelusta (Linkki):

Lainaus:
Plussaa

- 3d-taskin vaihto
- DirectX 10
- Internet Explorer 7
- ulkoasun mukauttamista parannettu

Miinusta

- monta eri versiota joista valita (Microsoft ei ole vieläkään oppinut mitään tätä koskien) joista jokaisessa on jotain toimintoja karsittu pois (paitsi Ultimatessa)
- vaatii koneelta 1 Gt RAM mukamas, pitää varata 2 Gt että toimii kunnolla
- liian kallista päivittää kone Vistaa tukevaksi (pahimmillaan pitää vaihtaa aivan kaikki koneesta jotta se tukisi Vistaa)
- Windowsin palomuuri on liiankin turvallinen ja häiritsee käyttäjää sen sijaan että se olisi kuten XP:ssä, häiritsemätön
- Windows Media Center toimii ihan miten sitä itseään huvittaa
- Windowsin omat ohjelmat takkuilevat ja ovat aivan liian epäselkeitä verrattuna XP:n ohjelmiin
- liiankin paljon yhtäläisyysongelmia joihin edes ajurit eivät aina auta
- sivupalkista on enemmän haittaa kuin hyötyä

Tuomio : 2/10
Kannattaa vain mennä sinne sivulleni ja lukea arvostelu sieltä. En nyt halua mainostaa mutta tuossa on vain pikainen arvio itse OS:stä, ei sitä koko arviota. :)

Sivu:<12345>
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows vista hyvät ja huonot puolet?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy