User Käyttäjä Salasana  

perjantai 23.5.2025 / 16:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > digikuvien kehhitys netin kautta..
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
digikuvien kehhitys netin kautta..
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
gt3000v6
Senior Member
_
6. elokuuta 2007 @ 15:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minkä firman kautta olette kehittäneet digikuvanne netinvälityksellä? Minkälaiset kokemukset asiasta?
Mikä on halvin? Onko firmojen laaduilla eroja?
kelari
Senior Member
_
6. elokuuta 2007 @ 15:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ifiltä olen tilaillut 13.8 asti tarjous 0.13? kuva
http://ifi.pvmailer.net/go/3122,1926 hyviä ovat kuvat olleet.
gt3000v6
Senior Member
_
6. elokuuta 2007 @ 16:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no ifiltä nyt sopii hyviä kuvia odottaakin..
Linkku78
Member

2 tuotearviota
_
6. elokuuta 2007 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ifi ei mitenkään ihmeellisen hyvin pärjännyt Mikro Bitin testeissä
Fotonetti.fi voitti testin nopeudellaan ja kuvanlaadullaan

Corsair cx400w,Abit kn9 ultra,Amd Athlon 64 2x5000+Ocz vendetta,Gainward 8800gts+HR-3plus,SuperTalent5400 4 x Kingston HyperX 1GT 6400,,Samsung F3 eg 1Tb,Lg supermulti,Acer ambid H233H 23",Jbl creatureII,Logitech mx3200 laser desktop. Windows 7 ultimate x64.
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
6. elokuuta 2007 @ 18:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin Digi kuvat "printataan" joten paperin ja pritterin laatu ratkaisee

mökillä kerran kehitin nakki kioskin kyljessä olevasta foto liikeestä mutta en suostunut maksamaan kun katoin pari ekaa kuvaa ja ne oli kuin tiimarin
Coca Cola kameralla otettu sitten kotona tunin kuvaa olin tyytyväinen sama muisti kortti samat kuvat mut onko fotonet parantanut ? parissa vuodessa

tunin kuvaan ja IFI olen ollut aina tyytyväinen moni tuttu on kyllä kehunut foto nettiä jo ennen micro bittiä joten eiköhän hyvä nykyisin

gt3000v6
Senior Member
_
6. elokuuta 2007 @ 18:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Linkku78:
Ifi ei mitenkään ihmeellisen hyvin pärjännyt Mikro Bitin testeissä
Fotonetti.fi voitti testin nopeudellaan ja kuvanlaadullaan
No juuri äsken katoin mb netin sivuilta niin ifi sai parhaat pisteet.
Ja toiseksikin, se on ihan sama mitä jossain testissä on joku pärjänny. Nuo testit oli ne sitten mistä tahansa, tietotekniikasta, autoilusta,jne. niin ne tehdään juuri niin kuin sen testin tekijä haluaa että mikäkin saa parhaat pisteet. Se on jo nähty niin monta kertaa ettei testien perusteella mitään kannata tehdä. Tietenkin on poikkeuksia, mutta...no ehkä parempi etten jatka asiasta enempää...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. elokuuta 2007 @ 18:44

Linkku78
Member

2 tuotearviota
_
7. elokuuta 2007 @ 02:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ensinnäkin Ifi ei saanut parhaita pisteitä.mutta ei palvelussa pahemmin ollut moittimista,valokuvapaperi on ohutta ja toimitus kestää,mutta ehkä tarjous kannattaa käyttää hyväksi.Jos vielä halvemmalla haluaa niin voi käyttää pixdiscounut:ia siellä vertailun paras kuvanlaatu ja halvimmat hinnat. Kymppikuva 0,09? kpl. Ei toimituskuluja,vaikka kuvat tulee Ranskasta
gt3000v6
Senior Member
_
7. elokuuta 2007 @ 16:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no en tiedä mitä testiä olet kattonut vai onko niitä tehty useampi mutta parhaat kuitenkin olivat. Ifillä pisteitä 9,1 ja seuraavalla 8,5. Sen verran lkatsoin että tuo on hiukan vanha testi, vuodeltra 2002, mutta kuitenkin.
Linkku78
Member

2 tuotearviota
_
7. elokuuta 2007 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikrobitti nro. 6-7/2007,eli toisiksi uusin numero.Ifi oli kolmas eli ei niin huonosti,mutta yllätyin kuitenkin tuloksesta,Ifiä olen pitänyt todella hyvänä.
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
8. elokuuta 2007 @ 04:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hmm eiköhän valokuvaliike tee parasta jälkeä kun tietää että ne menee lehteen arvioitavaksi

ainakin testi kappaleet elecroniikassa on niin että paras lähetetään arvosteltavaksi sitten asiakaille myydään liukuhihna tavaraa jossa tulee joskus sekundaa

ite ottanut 10 kuvia kiiltävä pinalla tunnin kuvasta eikä ole vielä ollut mitään valittamista

gt3000v6
Senior Member
_
8. elokuuta 2007 @ 16:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no kai tuo ifi menee tällä hetkellä ykkös vaihtoehdoksi. Kuvia on satoja eli olis ihan kiva ettö ne olis ok.
Senior Member

4 tuotearviota
_
8. elokuuta 2007 @ 19:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen joskus teettänyt S-kanavan kuvapalvelun kautta. Ok kuvia kohtuu hintaan ja kun tilaa toimituksen lähimpään Prismaan ei mene postikuluja.
gt3000v6
Senior Member
_
11. elokuuta 2007 @ 06:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
lähin prisma 50km.
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
12. elokuuta 2007 @ 11:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen IFIllä kehittänyt jo pari kertaa netin kautta. Se heidän lähetysohjelmansa toimii ihan hyvin.
Kerran myös Kodakin kehityspalvelua kokeillut ja siihen ainoaan kertaan se myös jäi. Joku helkkarin selaimessa toimiva javaviritelmä, jolla ne kuvat piti kodakille lähettää.
Senior Member
_
12. elokuuta 2007 @ 20:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toistakymmentä valokuva satsia olen IFI:ltä eikä valittamista ole ollut. FIrman ohjelma on yksinkertainen ja toimiva, hinta edullisimmillaan 0,09?/kpl. Kuvat ovat tulleet yleensä 2-5 päivän sisällä kuvien siirtämisesta.
Senior Member

10 tuotearviota
_
13. elokuuta 2007 @ 19:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
--- ei oikeastaan mitään... Sori!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2007 @ 19:23

gt3000v6
Senior Member
_
14. elokuuta 2007 @ 18:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko jollain kuvapalvelulla könttä alennusta? ELi jos menee jonkun tietyn kuvamäärän ylitte niin hinta alenee kuvaa kohden??
Monet sanoneet että ifillä olis mutta ei ainakaan tällä hetkellä ole.
Senior Member
_
14. elokuuta 2007 @ 18:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gt3000v6:

Monet sanoneet että ifillä olis mutta ei ainakaan tällä hetkellä ole.

Enpä ole minä ainakaan IFI:llä moista nähnyt =/
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
14. elokuuta 2007 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
en ole varma onko enään mut Tunnin kuvassa oli että 25 50 ja 100kpl ryhmistä saa alennuksen eli mitä enemmän sitä halvempi kpl hinta
Moderator

5 tuotearviota
_
16. elokuuta 2007 @ 06:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
niin Digi kuvat "printataan" joten paperin ja pritterin laatu ratkaisee

Kuvat kyllä printataan, mutta näissä tapauksissa se suoritetaan valon avulla väriherkälle valokuvauspaperille. Materiaali on periaatteessa samaa, kuin värinegatiivista kuvia valmistettaessa. Valotettu paperi kehitetään kuviksi märkäprosessilla.
Valokuvauspapereja valmistavat mm. Kodak ja Fuji.

Tätä valmistusmenetelmää ei voi verrata näihin kotiprinttauslaitteisiin, koska ne ovat kaksi eri asiaa.

Mainittakoon tuosta Ifistä, että he suorittavat teollista massakuvien valmistamista, jossa kuvien virheitä korjataan ainoastaan "printterin" sallimissa ja ennalta säädetyissä rajoissa. Mitään yksilöllistä korjailua ei suoriteta.

hmm eiköhän valokuvaliike tee parasta jälkeä kun tietää että ne menee lehteen arvioitavaksi
Palveleeko tämän tyylinen testaus ketään muuta kuin korkeintaan valmistajaa. Jos testeistä halutaan jotakin, on ne tehtävä salassa, niin, että valmistaja sitä ei tiedä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. elokuuta 2007 @ 06:59

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
16. elokuuta 2007 @ 18:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Kuvat kyllä printataan, mutta näissä tapauksissa se suoritetaan valon avulla väriherkälle valokuvauspaperille. Materiaali on periaatteessa samaa, kuin värinegatiivista kuvia valmistettaessa. Valotettu paperi kehitetään kuviksi märkäprosessilla.

Tätä valmistusmenetelmää ei voi verrata näihin kotiprinttauslaitteisiin, koska ne ovat kaksi eri asiaa.
no mitkä firmat sitten tekee niin
siis kysehän on digi kuvista ainakaan mitä olen useissa foto\kuva pisteissä käynyt niin sama ISO printteri siellä on kuin esim tunnin kuvassa
Senior Member

3 tuotearviota
_
16. elokuuta 2007 @ 20:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

siis kysehän on digi kuvista ainakaan mitä olen useissa foto\kuva pisteissä käynyt niin sama ISO printteri siellä on kuin esim tunnin kuvassa
Ihan piti kiinnostuksen vuoksi käydä kattelemassa mitä tietoa esim Eiri tarjoaa tuosta kuvan valmistamisesta. Tälläistä löytyi.

Valokuvapaperi
Valokuvat tulostetaan aidolle valokuvapaperille. Valittavana on matta- ja kiiltäväpintainen paperi.

Valmistusmenetelmä
Valotus tapahtuu laserin avulla. Kolme eriväristä laseria valottaa värikuvapaperia piste kerrallaan. Kun kuvat on valotettu, paperi kehitetään ja kuvat ovat valmiita leikattavaksi ja pakattavaksi.

Tulostimen tarkkuus on 254 pistettä tuumaa kohden. Tämä tekee tarkkuudeksi 10 pistettä /mm, jolloin yhtä tulostuspistettä ei erota paljaalla silmällä. Valokuvatulostimen resoluutiota ei voi verrata mustesuihkutulostimen resoluutioon. Mustesuihkutulostimessa käytetään vain neljää väriä. Sen sijaan laserit tulostavat oikean värisen pisteen paperille. Tuloksena on jatkuvasävyinen kuva, jossa ei ole mustesuihkutulostimelle tyypillistä rakeisuutta.
Moderator

5 tuotearviota
_
16. elokuuta 2007 @ 20:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IlmoPJ:

Minä en kyllä tekisi ja maksaisi mistään valokuvausliikkeessä printatusta printterikuvasta mitään. Niiden kestävyydestä en ole nähnyt mitään testejä.
Sen sijaan nuo hopeabromidiin pohjautuvat (hopeabromidi kiderakenne kehitetty niin, että hopeabromidin määrä pienentynyt koko ajan ja alettu ilmeisesti myös korvata muilla aineilla) valokuvapaperit ovat testattuja ja niistä on saatavissa testituloksia.
Tiedän ,että Eiri ja Ifi ainakin toistaiseksi tekevät kuvansa oikealle valokuvaus paperille, on varmaan myös muita. kuten Tunnin kuva käsittääkseni.
Kun viette kuvianne kehitettäväksi kysykää onko kehitysprosessi perinteinen valokuvausprosessi, märkä prosesseineen, jos ei älkää tilatko.

EDIT: Tuo perinteinen valmistusmenetelmä on paljo edullisempi valmistus materiaalien suhteen ja luetettavampi.

EDIT: Eiri ja IFI tekevät oikein, mutta laatukontrolli perustuu massatyöhön...

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spenter83:
Itse olen joskus teettänyt S-kanavan kuvapalvelun kautta. Ok kuvia kohtuu hintaan ja kun tilaa toimituksen lähimpään Prismaan ei mene postikuluja.

Nämä S-marketin kuvat käsittääkseni valmistetaan EIRI;llä.

Olen myös huomannut, että tavallinen kuluttaja osaa erittäin huonosti arvioida kuvaa ja sen laatukriteerejä. Jos kuvattu asia näyttää hyvältä, niin muihin laatukriteereihin ei kiinnitetä huomiota.

Tästä paras esimerkki on lisäkuvien tilaaminen. Kuvat ovat teknisesti paljon parempia kuin alkuperäiset, valitetaan uudemmista paremmista kuvista, siksi kun on jo totuttu alkuperäisiin huonompiin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. elokuuta 2007 @ 07:18

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
17. elokuuta 2007 @ 05:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Minä en kyllä tekisi ja maksaisi mistään valokuvausliikkeessä printatusta printterikuvasta mitään
älä sitten
kun ostin oman ekan digi pokkarin ekat digi kuvat mitkä kehitin vuonna 2000 muistaakseni tunnin kuvissa on vieläkin hyvä kuntoisia

kaikki on myös PC kova levyllä joten voi tehä uudestaan jos haluaa

ainakin itellä digi ajan myötä olen siirtynyt 90% PC ja sähköposti ym lähetys menetelmään

jos haluan tutulle lähettää lomat kuvan niin se lähtee sähköisessä muodossa ainut poikkeus on mummo jolla ei ole kuin kahvin keitin sähkö vempelistä joten teetän parhaat loma kuvat tunnin kuvassa ja lähetän periteisellä postilla

monet tutut on sanonut että on pajon mukavampi kattoo loma ym kuvat isolta PC näytöltä kuin jotain 10 kuvia

jota ei voi kattoo kuin yks kerralla joten joutuu joku ikisen kuvan jokaiselle eri katsojalle kertomaan uudestaan ja uudestaan kun taas PC näytöltä kaikki näkee keralla nyt vanhemmat hankki video tykin myös niin kattotiin kuvat sillä on meilkein kuin olis ite paikan päällä kun kuva levii 100" kangaalle

mut noi on vain mun ja tuttujen mieli piteitä olen nähnyt harvassa päivä ihmisiä tunnin ym kuva liikkeissä joten jokainen omalla tavalla
Mainos
_
__

_
Moderator

5 tuotearviota
_
17. elokuuta 2007 @ 07:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kun ostin oman ekan digi pokkarin ekat digi kuvat mitkä kehitin vuonna 2000 muistaakseni tunnin kuvissa on vieläkin hyvä kuntoisia
Varmistin puhelinsoitolla, että Tunnin Kuva valmistaa kaikki valokuvansa aidolle Kodak-väripaperille, joka kehitetään kuviksi märkäprosessilla.
Tämä valmistusmenetelmä on valokuvausliikkeessä myös yleisin.

En usko, että kukaan kuvapalveluja tarjoava käyttää mitään muuta tulostustapaa, jo pelkästään materiaalin hinnasta johtuen.

Oleellisin asia on märkäprosessin balanssi, koska se vaikuttaa kuvan säilyvyyteen kaikkein eniten, jos kuvaa ei ole valkaistu tai kiinnitetty oikein, niin se voi muuttaa värejään jopa muutamassa vuodessa. Tähän vaikuttaa myös oleellisesti säilytystapa.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > digikuvien kehhitys netin kautta..

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy