Nyt ihan lähiaikoina ostamassa uutta konetta, kunhan ensin saan ton vanhan myytyä kohtuu hintaan pois. Uuteen koneeseen valmis panostamaan kunnon rahalla, kunhan keskusyksikön hinta tulee pysymään alle 2000 euron, mielummin muutaman sadan verran vajaana niinkun nytkin suunnitelmassa. Kuten sanoin rahaa saa nyt aika tavalla kuluttaa, mutta hinta-laatusuhde saisi olla silti suhtkoht hyvä. Konetta tullaan myös käyttämään raskaassa pelikäytössä. Toivon vinkkejä mm. siitä, että jos samalla tai vähän halvemalla saisi saman tason komponentteja, tai jos jokin osa koneestani ei miellytä ja perusteluja.
Itse olen viime aikoina päätynyt rakentamaan seuraavanlaisen kokoonpanon, johon kuuluu;
Erityisesti toivon, jos pystytte ehdottomaan muita laadukkaita emolevyjä, joita saisi halvemmalla, sekä jos pystytte tarvittaessa suosittelemaan muita näyttiksiä niin olis iha jees, ja riittääkö 600W virtalähde helposti ja onko tuo neliytimisen prosessorin hankkiminen vielä tässä vaiheessa järkevää ym. mitä tahansa järkevää nyt mieleen tuleekaan niin neuvotkaa vaa.
Emoksi käy hyvin Asus P5K tai MSI P35 Neo-F, paljon edullisempia ja todella hyviä lankkuja uudella piirisarjalla.
Prossuasia on hieman kinkkinen, Q6600 sopii mainiosti kuvan muokkaukseen, moniajoon etc.. Kun taas esim. E6750 pärjää paremmin peleissä. Monet sanoo että kun tulee pelejä jotka alkaa vaatia neljää ydintä, tuo Q6600 jää jälkeen, sillä se on melko pirkka-viritelmä(kaksi E6600 "liimattu" yhteen").
8800GTX on minun, ja monen muun mielestä, rahantuhlausta. 8800GTS:llä pärjää aivan mainiosti ja jää hieman rahaa taskun pohjalle.
Tuo virtalähde on ihan hyvä. Antecin NeoHe 430W on uskomattoman tehokas ja hiljainen, eli myös hyvä vaihtoehto. Samoin Corsairin HX-sarjalaiset ovat yksiä laadukkaimmista(Seasonicin M12-powereiden sisuskalut).
Kiintolevyksi Samsungin T166 sarjaa tai Western Digitalia, ovat nimittäin hiljaisempia kuin tuo Seagate.
Näin säästyneet rahat voi vaikka käyttää uuteen näyttöön kuten Samsungin 226BW:hen, vihattu ja rakastettu näyttö.