User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 21.9.2025 / 12:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > torrentit hitaita xp:n uudelleenasennuksen jälkeen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Torrentit hitaita XP:n uudelleenasennuksen jälkeen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
vi_vasara
Newbie
_
15. elokuuta 2007 @ 06:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asensin juuri (nLitellä hitusen modifioidun) XP:n uudelleen puhtaalta pöydältä ja asennuksen jälkeen torrenttien lataaminen on ollut sikamaisen hidasta.

Asun opiskelija-asuntolassa, joten olen kiinteän NATtaavan palomuurin takana. Näin ollen portti-asetukset ja muut eivät ole käsissäni, enkä mitään port-forwarding juttujakaan pysty tekemään. Kun kokeilen jollain testiohjelmalla niin kaikki portit näyttäisivät olevan closed (tai stealth).

Kuitenkin ennen XP:n uudelleenasennusta kaikki toimi hyvin ilman minkäänlaista säätöä (samassa talossa samalla LAN-yhteydellä). En ollut edes tehnyt sitä SP2 half-open TCP connection patchia (jonka nyt olen tehnyt, asetuksella 100). BitCometilla latausnopeus oli useimmiten luokkaa ~300kB/s. Nyt se on luokkaa 0-50kB/s.

Muutama asia mikä on muuttunut:
- Aikaisemmin minulla oli palomuurina Zonealarma Personal Firewall, nyt Comodo. Olen kuitenkin sallinut kaiken toiminnan BitCometille.
- Ennen asennusta käytin AVG Free:tä virustorjuntaohjelmana, nyt minulla on Eset NOD32.
- Ennen asennusta käytin myös BitCometista jotain vanhempaa versiota (ehkä 0.6 jotain), nyt minulla on 0.91. Olen kuitenkin kokeillut myös Azureuksella, eikä se ratkaissut ongelmaa.

Esim tällä hetkellä yritän testiksi ladata torrenttia jolla BtMonin mukaan on 89 seederiä ja 13 leecheriä. Latausnopeus on 5kB/s, lähetys on 1kB/s.

Kyseessä on varmaan joku suht yksinkertainen juttu jota en ole vain keksinyt. Kuitenkin googlaamalla aiheesta tai etsimällä asiaan liittyvää keskustelua tältä sivulta en löytänyt yhtäkään relevanttia vinkkiä...
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
15. elokuuta 2007 @ 07:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
En ollut edes tehnyt sitä SP2 half-open TCP connection patchia (jonka nyt olen tehnyt, asetuksella 100)

Tuliko ennen vai jälkeen tuon? Kokeilin myös itse tuon kanssa säätää enkä mitään hyötyä saanut irti (kerran meni ihan vituiksi nopeudet), vaikka laitoin maksimi- ja minimiarvot. 10 megasella ei mitään vaikutusta nopeuksiin...(paitsi sen kerran, kun meni reisille)

Ps. Ja silloin asuin kanssa HOAS:n kämpässä.
vi_vasara
Newbie
_
15. elokuuta 2007 @ 10:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehdotatko, että half-open TCP connectionien pätsäys saattaa olla syynä hitaaseen lataamiseen?

Ongelma esiintyi kieltämättä vasta pätsin tehtyäni. Kun Windowsin asennuksen jälkeen asensin BitCometin, herjasi se heti, että tuo pätsi pitäisi ajaa. Siispä ajoin sen, ennenkuin olin kokeillut torrentteja ladata.

Millä tavalla nopeudet meni reisille, kun säädöit tuon pätsin kanssa?
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > torrentit hitaita xp:n uudelleenasennuksen jälkeen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy