User Käyttäjä Salasana  

tiistai 18.11.2025 / 10:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > päivitysten jälkeen ei saa nettiyhteyttä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Päivitysten jälkeen ei saa nettiyhteyttä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
MattiMies
Member

5 tuotearviota
_
15. elokuuta 2007 @ 19:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asensin tänään 10 päivitystä ja kun olin käynnistänyt tietokoneen uudelleen, Windows ei tunnistanut nettiyhteyttä ollenkaan vaan sanoi jotain "tuntematon". Sitten palautin järjestelmän. Seuraavaksi asensin samat päivitykset ja sama juttu. No, järjestelmän palautus auttoi taas mutta nyt en uskalla asentaa enää päivityksiä.

Edit: Käyttis on siis Vista Home Premium 64bit. Huomasin äsken että yksi päivityksistä on Microsoft XML Core Services 4.0 Service Pack 2 -tietoturvapäivitys. Eihän Vistassa ole SP2...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. elokuuta 2007 @ 19:36

Vigilante
Suspended due to non-functional email address
_
16. elokuuta 2007 @ 04:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kaverilla kävi sama homma ultimate 64bittisen kanssa et verkkosovitin katos. Kokeileppas asentaa ne Clean Bootissa niin ei ainakaan mitkään ohjetmat häiritte niiden asentumista

Nainen tulee ennen konetta!
MattiMies
Member

5 tuotearviota
_
16. elokuuta 2007 @ 10:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Öö... mikä on Clean Boot?
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. elokuuta 2007 @ 11:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MattiMies:
Asensin tänään 10 päivitystä ja kun olin käynnistänyt tietokoneen uudelleen, Windows ei tunnistanut nettiyhteyttä ollenkaan
No mulla kävi niin että päivityksien jälkeen piti palomuurista käsin käydä antamassa uudelleen oikeudet nettiyhteydelle.
MattiMies
Member

5 tuotearviota
_
16. elokuuta 2007 @ 11:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Löysin että miten Clean Boot tehdään, mutta se ei auttanut vaan jouduin taas palauttamaan järjestelmän. Pitäisikö asentaa päivitykset yksitellen?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Degra:
No mulla kävi niin että päivityksien jälkeen piti palomuurista käsin käydä antamassa uudelleen oikeudet nettiyhteydelle.

Miten tuo tehdään?
Vigilante
Suspended due to non-functional email address
_
16. elokuuta 2007 @ 12:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tee clean boot niin et msconfigissa valitset palvelut välilehdellä 'piilota microsoftin palvelut' ja poistat kaikki ja ohjelmat välilehdeltä poistat kaikki ja sit vaan ok ja buuttaat uudelleen. Muista ennen tätä laitta windows palomuuri käyttöön jos ei jo oo. Sit ku käynnistyy clean bootissa asennat päivitykset. Sit MSCONFIG yleiset välilehdeltä valitset normaalis käynnistys ja ok ja käynnistät taas uudestaan

Nainen tulee ennen konetta!
MattiMies
Member

5 tuotearviota
_
16. elokuuta 2007 @ 12:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain asennettua Windows Mail roskapostisuodatin -päivityksen, mutta kun asensin yhden tietoturvapäivityksistä ja buuttasin niin nettiyhteys ei taaskaan toiminut. Mutta huomasin myös että Windowsin palomuuri ei toiminut:
http://img441.imageshack.us/img441/9281/ongelmaxm9.jpg
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
17. elokuuta 2007 @ 02:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MattiMies:
Miten tuo tehdään?
Mikä palomuuriohjelma sulla on käytössä? Useammassa palomuurisoftassa on estä/salli-toiminnot.

Mulla esimerkiksi eräillä sivustoilla netissä palomuuriohjelma kysyy, sallitaanko vaiko estetäänkö? Eli kyllä homma on jotenkin muuttunut noiden win-päivityksien jälkeen riippuen nyt vähän siitä minkälainen palomuuriohjelma kullakin on käytössä, ja tiettävästi jotain muutakin uusvirittelyä saattaa olla tiedossa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. elokuuta 2007 @ 02:42

MattiMies
Member

5 tuotearviota
_
17. elokuuta 2007 @ 13:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En usko että johtuu palomuurista koska ei tunnista mitään. Taidan odotella SP1, jos se vaikka korjaisi tuollaiset.
JooLee
Junior Member
_
20. elokuuta 2007 @ 15:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuossa jo yhteen viestiketjuun laitonkin että mulla tuli samantapainen ongelma noiden päivitysten jälkeen. Itsellä on nyt automaattiset poissa käytöstä kanssa ja järjestelmän palautusta jouduin käyttämään.

Aika kummallista (Näin ihan peruskäyttäjän) mielestä että ensin toimii ihan hyvin ja sitten yhdet päivitykset ja koko kone on internetin osalta seis.

Minulla on vista home premium mutta ei tuo 64bit.

Kaksi päivää olen tässä tutkinut konetta mutta eihän tässä mitään aikaiseksi saa kun kerran en mikään nero koneen kanssa ole.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. elokuuta 2007 @ 15:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jees, mulla oli sama ongelma. En tiedä johtuiko päivityksistä. Palautin järjestelmän eikä siltikään toiminut. Juuri kun olin valmis forkkaamaan, netti alkoi toimia. 32-bit home premium alla.

Question everything
JooLee
Junior Member
_
20. elokuuta 2007 @ 15:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt vaan olen miettinyt että koska taas sitä uskaltaisi niitä uusia päivityksiä koittaa. Ei millään jaksaisi taas alkaa tappelemaan koneen kanssa mutta mutta... Eipä kai se olisi ihan terveellistä olla ilman niitä uusia päivityksiäkään.

Minä henkilökohtaisesti tarvitsisin sellaisen kirjan/oppaan joka olisi ihan tolloillekin ymmärrettävää tekstiä.

Näitä ohjeita kun olen täältä lukenut niin puolet menee yli hilseen =o)
jounis
Member

1 tuotearvio
_
20. elokuuta 2007 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainakin kannattaa luoda palautuspiste ennen kun päivittää, ja päivityksetkin ottaa yks shitti kerrallaan, asentaa se ja kattoo et netti toimii ja sit ottaa seuraava (palautuspisteen luonnin jälkeen) paketti.
Itselläni ei kyl oo ollu mitään ongelmia päivitysten kanssa mutta koneessa vaikuttava rauta voi toki olla joihinkin päivityksiin yhteensopimatonta.
Tää on vähän tätä, eli vaihda se pyyhe siellä pesuhuoneen naulasta toiseen ni toimii ;>)
Mainos
_
__

_
JooLee
Junior Member
_
21. elokuuta 2007 @ 05:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
otin päivitykset kaikki kerralla (Tai ne oikeastaan vaan tulivat) ja nyt toimii netti ihan hyvin kyllä.

Kaipa olen sitten tuossa kahden päivän aikana muuttanut joitain asetuksia. Ainakin windowsin palomuurin olen ottanut pois päältä.

Tiedä sitten mistä tämä toimiminen johtuu.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > päivitysten jälkeen ei saa nettiyhteyttä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy