User Käyttäjä Salasana  

tiistai 18.11.2025 / 08:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows vista home premium....
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows Vista Home Premium....
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
JANI86
Member
_
19. elokuuta 2007 @ 09:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuli hankittua uusi "konepaketti", joten kun käynnistin koneen niin tuli esiasennus ja kysyi tilin luomista niin sitten tei omalla nimelläni tilin ja luulin että minulla on järjestelmänvalvojan oikeudet, mutta sekään ei ollut ihan selvä. Asennuksen jälkeen huomasin että en esimerkiksi voi luoda C:n juuren kansioita tai tallentaa ohjelma paketteja vaan voi tallentaa vain C:\Users\Jani...
Kuitenkin tun katson käyttäjätili tietoihin niin siellä on vain yksi tili ja se on järjestelmänvalvoja joka kuitenkin olen minä, mutta minulla ei silti ole oikeuksia ja kun esimerkiksi katson kovalevyn ominaisuuksista kohta suojaus niin siellä on useampia ryhmiä kuten Todennetut käyttäjät, System, Järjestelmänvalvojat(Oma-PC\Järjestelmänvalvoja) ja Käyttäjät(Oma-PC\Käyttäjät)eli tämän mukaan olisin kahdessa ryhmässä Järjestelmänvalvojat ja Käyttäjät. Onko tämä Vistan uusi ominaisuus jolla yritetään välttää sitä ettei käyttäjä sotke vahingossa konettaan.
JANI86
Member
_
19. elokuuta 2007 @ 12:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä asiaan liittyen, kun tuo vista ei tullut cd-levynä vaan on siis ulkoisella levyllä eli HP Pocket PC:llä, jonka kautta voi tehdä järjestelmä palautuksen ja myös palautuksen tehdas asetuksiin, mutta ei kuitenkaan niin alkuun että pääsisi tekemään osioita eli voiko merkkikoneisiin tehdä omat osiot siten että vetää format c:tä ja asentaa sitten ihan alusta, koska koneeni oli siis esiasennettu ja Vistakin oli jo aktivoitu.

Löysin tuolta keskustelu palstoista seuraavaa että Recovery -asemasta pitäisi polttaa cd-levylle tuo kaikki tieto, mutta tekeekö sillä mitään jos kuitenkin minulla on tuossa HP Pocket PC:ssä tuo vista tai ainakin sitä kautta sain tehtyä palautuksen tehdas asetuksiin.
Koneeni on siis HP Pavilion Slimline s3130.sc

Osaan käyttää Edittiä, mutta kun tulee käytyä niin harvoin täällä että ei aina muista ja mullakin tuli vasta mieleen kun olin kerennyt tekemään tämän viestin, mutta koitan jatkossa muistaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. elokuuta 2007 @ 04:44

Moderator

5 tuotearviota
_
19. elokuuta 2007 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaatko käyttää edittiä?
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows vista home premium....

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy