User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 21.9.2025 / 12:46
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > p2p ja netin sammuminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
p2p ja netin sammuminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
23. elokuuta 2007 @ 11:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli ongelmahan on nyt sellainen, kun käynnistän jonkun sortin p2p/torrent ohjelman. Pystyn lataamaan noin 10min jotakin, jonka jälkeen netti katkeaa. Ip ei suostu uusiutumaan korjauksella ja ainut mikä auttaa siihen on sitten koneen uudelleen käynnistäminen eka vikasiedosta ja sitten normaalisti. Ongelma ilmenee aina kun yritän latailla torrenteilla jotakin. Mikä ihmeen asetus tai vippanen tälläisen aiheuttaa? Onko säätö kiinni boxista vai koneesta? Olen nyt kokeillut abc:ta ja utorrenttia mutta kummallakin sama.
Juce
Member
_
23. elokuuta 2007 @ 13:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Arvaukseni on että käytät jotain huonoa palomuuriohjelmaa tai viruksentorjuntaa, joka kaataa koneen.
Junior Member
_
26. elokuuta 2007 @ 15:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla sama juttu,ja varmasti monella muullakin,joskus pelaa pitkään,joskus taas tökkii koko ajan,kahdessa koneessa sama homma.Virustorjuntana tällä hetkellä Avast ja palomuurina Zonealarm,myös Kerio välillä,Norton joskus ollut asennettuna,joten ei se varmaan näistä johdu.
Ip osoitetta ei saa korjattua jos nettiyhteys ei toimi,mulla ei tarvitse samuttaa koko konetta,riittää kun resetoi modeemin.
Kokeile rajoittaa saapuvien yhteyksien määrää torrent ohjelman asetuksista,sekä latausnopeutta vähän alle maksimin.

Power
Senior Member
_
27. elokuuta 2007 @ 11:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 8800:
Mulla sama juttu,ja varmasti monella muullakin,joskus pelaa pitkään,joskus taas tökkii koko ajan,kahdessa koneessa sama homma.Virustorjuntana tällä hetkellä Avast ja palomuurina Zonealarm,myös Kerio välillä,Norton joskus ollut asennettuna,joten ei se varmaan näistä johdu.
Ip osoitetta ei saa korjattua jos nettiyhteys ei toimi,mulla ei tarvitse samuttaa koko konetta,riittää kun resetoi modeemin.
Kokeile rajoittaa saapuvien yhteyksien määrää torrent ohjelman asetuksista,sekä latausnopeutta vähän alle maksimin.
Täytyypä sanoa tohon että mulla oli Zonealarm joskus ja se lagitti nettiä aivan hemmetisti..koko ajan katkeili ja kesti aina hetkisen ennen kun toimi taas ja sitten taas katkes..Palomuurin poistamisen myötä korjaantui tuo..vaikka kyllä se joskus katkeaa vieläkin..jotain vikaa operaattorin suunnassa

Mutta jos sulla viel tökkii niin voisit kokeilla zonealarmin ihan poistamista
Senior Member

5 tuotearviota
_
27. elokuuta 2007 @ 12:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä kävi samalla tavalla joskus aikoinaan, zonealarm aiheutti sen. Vaihdoin sygateen - toimi taas normaalisti.
Voihan olla myös, että koneellasi on jäämiä useilta eri palomuurisoftilta, jotka sitten sotkevat keskenään..

Minulla pätki varmaan puolivuotta netti yhteen aikaan, kannattaa katsoa tämä viestiketju läpi, paljon vinkkejä ja ratkaisuja, lopullinen ratkaisu minun tapauksessa oli yksinkertainen ja halpa (paitsi soneran kannalta).

AMD FX-8320, AM3+, 3.5GHz, 8-core | Kingston HyperX 2x4GB, DDR3 1600MHz | Samsung F3 500GB | Asus M5A97 EVO R2.0, AM3+, AMD 970, DDR3, ATX | AMD Radeon HD 7750 | XFX 450W | Windows 7 Ultimate 64

Acer TM5520 Vista
Acer 7736ZG Windows 7
Samsung Note 4G
XBOX360 Elite 120Gb

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. elokuuta 2007 @ 12:36

Junior Member
_
27. elokuuta 2007 @ 12:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla ei tällä hetkellä ole minkäänlaista virustorjuntaa tai palomuuria ja ongelma ilmenee edelleen. zonella kyllä on itselläni aikasemmin ollut ongelmia mutta ei täällä. Nyt on siis yhteys 24/1 dna:lta ja nopeustestillä yhteys näyttää 18megaa tähän linjalle. Missä tämä nyt voisi olla. Hieman inhottava kun ei data virtaa niinkuin pitää.
Senior Member

5 tuotearviota
_
27. elokuuta 2007 @ 12:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muokkasin justiinsa ku lisäsit uutta;

Lainaus:
Minulla pätki varmaan puolivuotta netti yhteen aikaan, kannattaa katsoa tämä viestiketju läpi, paljon vinkkejä ja ratkaisuja, lopullinen ratkaisu minun tapauksessa oli yksinkertainen ja halpa (paitsi soneran kannalta).
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/3/271746

AMD FX-8320, AM3+, 3.5GHz, 8-core | Kingston HyperX 2x4GB, DDR3 1600MHz | Samsung F3 500GB | Asus M5A97 EVO R2.0, AM3+, AMD 970, DDR3, ATX | AMD Radeon HD 7750 | XFX 450W | Windows 7 Ultimate 64

Acer TM5520 Vista
Acer 7736ZG Windows 7
Samsung Note 4G
XBOX360 Elite 120Gb

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. elokuuta 2007 @ 12:38

Junior Member
_
27. elokuuta 2007 @ 13:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tää nyt vain kun eroaa vähän eritavalla. Tuolla kaikilla on ongelma kun netti pätkii yleisesti. Minulla ei netissä ole mitään varsinaista ongelmaa kaistan suhteen vaan p2p ohjelmien kanssa pelailussa. Netti toimii normaali käytössä kun unelma. Pitää nyt yrittää löydää että onko tämä boxi lähtöinen ongelma vai softa pohjainen. Alkaa ottaa kupoliin.
Lemur
Junior Member
_
27. elokuuta 2007 @ 13:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä purkki on käytössä? Ainakin Zyxelin 660-laatikoista joutuu ottamaan palomuurin pois päältä, kun sen "DoS"-suojat rappaa puoliavonaiset TCP/IP-yhteydet kiinni p2p-ohjelmia käytettäessä.

Toinen vaihtoehto voisi olla, että käytät BitComettia ja tuosta melko uutta versiota. Tuon softan kanssa 0.88 versio ainakin sai verkon tukkoon jostain syystä. Omat ongelmat poistui, kun vaihdoin utorrentin käyttöön.

Kannattaa p2p-softassa katsoa myös niiden puoliavointen TCP/IP-yhteyksien sallittu maksimimäärä, sillä XPSP2 rajoitti tuon 10:een. Käyttis tuota isommat määrät estää jo itsessään olettaen, että käyttistä ei ole muokannut. Jos p2p-softassa sallii 10 tai useamman yhtäaikaisen puoliavoimen TCP/IP-yhteyden, niin millään muulla ohjelmalla ei saa yhteyksiä, kun se varaa kaikki sallitut. Verkkoselaimella tuon huomaa heti, jos p2p-ohjelman käynnistyksen jälkeen ei enää verkkoselailu toimi.

Palveluntarjoajalla on myös omat rajansa määritelty noille palomuureissa, joten se voi tiputtaa yhteyden automaattisesti tietyn rajan ylittyessä.
Senior Member
_
27. elokuuta 2007 @ 17:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
TeleHell..tuolla ketjussa sivulla 3 kuvassa jossa on noita suodattimia..Meillä on kanssa tuollainen että voisiko siinä olla vika..kyllä tuo netti nyt ainakin kerran tai kaksi pätkäsee päivässä ja alkaa vituttamaan siinä määrin että tekee mieli paiskata kone ikkunasta ulos :). Sellainen joka ekassa kuvassa on meillä, siihen pikku kohtaan menee modeemista johto, ja se sitten pistokkeeseen...että minkälaista siihen sitten muka tarvitsisi ?

Puhelin ei mene tuohon samaan pistokkeeseen..

Sitten jos omaa osoitettani pingaan niin alle 50ms on aina..paitsi aina 1 200:sta on joku 1000 - 5000 :O..En ymmärrä yhtään..aivan varmasti operaattorin vaihto voisi auttaa mutta 24online tällä haavaa halvin :x

E: Kattelin tossa operaattorien hintoja jos vaihtais operaattoria sitten.. voiko tällainen hinnasto olla tottakaan ?

Saapuva/lähtevä liikenne 8Mbits/1Mbits, Kytkentämaksu 0,00?, Kuukausimaksu 20.95?/kk

Soneralla tuollainen..siis..Elisalta esim kun kattoi niin 35 euroa jostain 1MB liittymästä niin miten voi muka 20 euroa maksaa 8MB netti..? Mitään ideoita..jos tuo nimittäin on totta niin sehän hankitaan <3

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. elokuuta 2007 @ 18:12

Senior Member

5 tuotearviota
_
28. elokuuta 2007 @ 06:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Distrance:
TeleHell..tuolla ketjussa sivulla 3 kuvassa jossa on noita suodattimia..Meillä on kanssa tuollainen että voisiko siinä olla vika..kyllä tuo netti nyt ainakin kerran tai kaksi pätkäsee päivässä ja alkaa vituttamaan siinä määrin että tekee mieli paiskata kone ikkunasta ulos :). Sellainen joka ekassa kuvassa on meillä, siihen pikku kohtaan menee modeemista johto, ja se sitten pistokkeeseen...että minkälaista siihen sitten muka tarvitsisi ?
Nojoo, se teki ainakin minulle juuri tuota samaa. Asentajat antoivat ilmaiseksi minulle tuollaisen suodattimen, mistä Ei ole lähtöä enää puhelinjohdolle, ja sillä se sitten korjaantui.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Distrance:
E: Kattelin tossa operaattorien hintoja jos vaihtais operaattoria sitten.. voiko tällainen hinnasto olla tottakaan ?

Saapuva/lähtevä liikenne 8Mbits/1Mbits, Kytkentämaksu 0,00?, Kuukausimaksu 20.95?/kk

Soneralla tuollainen..siis..Elisalta esim kun kattoi niin 35 euroa jostain 1MB liittymästä niin miten voi muka 20 euroa maksaa 8MB netti..? Mitään ideoita..jos tuo nimittäin on totta niin sehän hankitaan <3
Sonera..joo.. Katsoppa se pikku "Tarjoukset" linkki siinä hinnaston vieressä --> "2 M ja nopeampiin yhteyksiin 2 kk:n kk-maksut -50% ".

Itse ihmettelin samaa että voiko olla noin halpaa. No ei voi. Ainakaan Suomessa.

Acer TM5520 Vista
Acer 7736ZG Windows 7
Samsung Note 4G
XBOX360 Elite 120Gb
luuponen
Newbie
_
28. elokuuta 2007 @ 07:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
zippaaja: päivitä adsl-boxin firmware.
Nonnu
Junior Member
_
28. elokuuta 2007 @ 10:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täällä on nyt sama ongelma. Muutettiin uuteen omakotitaloon ja jouduttiin vaihtamaan operaattoria Elisasta Soneraan. Edellisessä paikassa pelitti p2p-ohjelmat moitteettomasti. Täällä ei toimi kauan, kun netti katkeaa ja ADSl-valo sammuu. Motukan buutin jälkeen toimii taas netti, kunnes laitan imun päälle.

Mielenkiintoista tässä on se, että muuli ei toimi lainkaan. Yhdistää kyllä palvelimelle, mutta ei tee muuta.

Mun mielestä kyllä nettikin tökkii ihan ilman p2p-ohjelmia.

Hemmetti, kun ei ehtisi tällaisten kanssa pelata. Eilen jonotin tunnin Soneran tekniseen tukeen, kun mulle ei ole tullut edes sähköpostin salasanaa. Niille ei oo edes tullut vahvistusta, että mulle olisi kytketty netti. Nyt ne selvittää sitä sitten yhdessä DNA:n kanssa.
Senior Member

5 tuotearviota
_
28. elokuuta 2007 @ 12:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@Nonnu.

Sonera kyllä möhlii noiden asioiden kanssa usein. Kaverit kertoi omia kokemuksiaan ennen minun muuttoa, ja niinhän siinä kävi minullakin.
Muutin Kuopioon, odottelin 5 viikkoa eikä ruvennut nettiä näkymään ilmoituksen jälkeen, otin yhteyttä Soneraan taas - sanoivat etteivät ole rekisteröineet ollenkaan liittymän osoitteen muutosta. Olisi mennyt vielä TOISET 6 viikkoa siinä vaihdossa, sanoin että vaihdan operaattorin.
Muistakaa muuten sekin kun operaattoria vaihdatte, että ainakin Soneralla on 2 viikon irtisanomisaika liittymissään, ja ne velottavat vielä siitä ajasta.

Acer TM5520 Vista
Acer 7736ZG Windows 7
Samsung Note 4G
XBOX360 Elite 120Gb
Senior Member
_
28. elokuuta 2007 @ 13:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varmistetaan nyt vielä..tyhmä kun olen..noei :). Eli, kuvassa 1. On eräänlainen suodatin kanssa..modeemista lähtee sellainen kaapeli, joka kiinnitetään tähän suodattimeen,joka menee sitten pistokkeeseen, tässä pistokkeessa ei muuten ole puhelinta vaan se sijaitsee alakerrassa.

Tarvitsen sitten siihen tuollaisen joka kiinnitetään modeemin ja siitä suoraan pistokkeeseen ettei välissä ole tuollaista kappaletta ?

Tuo modeemin valo kanssa sammuu kun netti katkeaa eli ADSL valo sammuu ja 1 - 5 min päästä alkaa sitten taas pelittämään..kyllä suututtaa kun jotain roolipelejä netissä yrität vääntää.. :S

Offtopic : @ TeleHell..Vieläkös Antiverse on pystyssä :), ei oo tullut CoD2:sta vähään aikaan pelattua..meinaan jos pelais jossain vaiheessa niin vaihtais nimestä sen pois..Jos vaihdan niin mites se tapahtuikaan..ei yhtään muista :)

E: Katoin soneran sivua uudestaan enkä kyllä löytänyt mitään tuollaista.. https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/laajakaista/sk21.aspx

Tuossa näkyy että 20.95, norm 41 tai jotain..eli onko tuo nyt niin että 2kk tuolla hinnalla ja sitten ponnahtaa 41?:n vai mites :S ?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2007 @ 13:53

Junior Member
_
28. elokuuta 2007 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hienoa kun tämä oma ongelma hukkuu nyt tänne taas kun ot:tä rupes tulee nyt sit. :P
Mainos
_
__

_
Senior Member

5 tuotearviota
_
28. elokuuta 2007 @ 14:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Dis; niin siis tarttet sellaisen joka on kuvassa 2. Eli siinä ei ole niitä kolmea reikää sille puhelimelle..

Niin siinä lukee että kaksi kuukautta puoleen hintaan ja siitä eteenpäin se normaalihinta.

Ja on mulla vielä se antiverse nimi persees kii :D.. ei ole jaksanu poistaa -.-

Niin ja se nimenvaihto tapahtu sieltä multiplayer optionssista..

Acer TM5520 Vista
Acer 7736ZG Windows 7
Samsung Note 4G
XBOX360 Elite 120Gb

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2007 @ 14:48

afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > p2p ja netin sammuminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy