User Käyttäjä Salasana  

lauantai 4.10.2025 / 23:29
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ongelmia windowsin kanssa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelmia Windowsin kanssa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
marke10
Member
_
23. elokuuta 2007 @ 12:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei taasen,
Ensiksi taas pahoitteluni, jos olen kirjoittanut väärälle alueelle.

Sitten asiaan..

Avaan tietokoneen ja ruutuun tulee mustalla pohjalla ja valkoisin kirjaimin: CPU is unworkable or has been changed. Please recheck - CPU Softmenu

Käyttis on windows. Muuta asiaan liittyen: Kohdasta pääsee pois f1 nappia painamalla, mutta olisi silti kiva saada se pois. Ekalla kerralla sen jälkeen, kun käytin tietokonetta, niin useilla sivuilla oli ns. varmenneongelmia, mitä ei aikaisemmin ole ollut. Esimerkiksi messenger ei mennyt sisään, mutta taas skype meni. Ajoin viirustarkistuksia, mutta mitään hätkähdyttävää ei löytynyt. tämän jälkeen mesekin taas toimi..

Ehdotuksia?

- marke10

Olen nyyppä.
Tepsu9
Senior Member
_
25. elokuuta 2007 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mene biossiin ja laita sieltä oletusasetukset (default) päälle ja tallenna ne.

marke10
Member
_
25. elokuuta 2007 @ 18:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voiko luottaa, ettei tapahdu mitään erikoista.. ?

Olen nyyppä.
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
25. elokuuta 2007 @ 18:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi. Sehän pistää vakio/tehdasasetukset päälle, eihän niissä mitään vikaa ollut uusinakaan niissä emolevyissä?

AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
marke10
Member
_
25. elokuuta 2007 @ 18:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katooko multa sitten jotain tietoa tai jotai tärkeää?

EDIT: Kun painoin del ni heti tuli semmoset kaks vaihtoehtoa:
Load optimize defaults
Load fail-safe defaults

Olen nyyppä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. elokuuta 2007 @ 19:22

Member

1 tuotearvio
_
25. elokuuta 2007 @ 20:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti marke10:
Katooko multa sitten jotain tietoa tai jotai tärkeää?
ei sulta katoa mitään koska BIOS ei vaikuta kiintolevyn sisältöön se on oikeastaan harwaren ja boottauksen säätöä varten siellä voi esim. valita
jos koneesi ei esim. boottaa CD:ltä niin sieltä saa boottaan. MUTTA ÄLÄ MUUTA ASETUKSIA BIOSISSA JOS ET TIEDÄ MITÄ OLET TEKEMÄSSÄ, SE VOI PISTÄÄ KONEESI IHAN SEKAISIN! Poltin näytönohjaimeni kerran kun en tiennyt mitä
tein. Mutta default settingin voit laittaa turvallisesti, se on koneen biosin oletus/aloitusasetus.
Member

1 tuotearvio
_
25. elokuuta 2007 @ 20:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Avaan tietokoneen ja ruutuun tulee mustalla pohjalla ja valkoisin kirjaimin: [b]CPU is unworkable or has been changed.
Toi CPU is unworkable or has been changed tarkoittaa jotain sinnepäin että olet vaihtanut prosessorin tai se ei ole käytettävissä (korjatkaa jos oon vääräs oon vast 13v). Mutta oon aika hyvä tietokoneissa :)
marke10
Member
_
26. elokuuta 2007 @ 08:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se kyllä vaihto sen ihan ittestään jos on vaihtanut..

Mutta painanko noista vaihtoehdoista

Load optimize defaults
Load fail-safe defaults

Vai onks ne edes noi?

Olen nyyppä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. elokuuta 2007 @ 08:22

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
26. elokuuta 2007 @ 11:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
LolzZz: kyllä suomensit oikein, lisäksi siinä pyydetään tarkastamaan prossun asetukset biossista "Please recheck - CPU Softmenu "

marke10: Pelkkä asetusten tallennus voi riittää sama iloitus tulee biossista jos biossin asetukset on nollaantuneet.
Tarkasta että kellon on oikeassa samalla.
ja tallenna asetukset biossissa.

mikäli se ei auttanut, Lataa toi -Load optimize defaults
ja tallenna biossin asetukset.

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ongelmia windowsin kanssa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy