User Käyttäjä Salasana  

tiistai 23.9.2025 / 13:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > näytönohjain ja emolevy ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näytönohjain ja emolevy ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
28. elokuuta 2007 @ 11:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Semmonen ongelma tuli vastaan että emolevyn vaihdon jälkeen näytönohjain ei toimi kunnolla. Olen asentanut kaikki emolevyn omat ajurit. Ongelmana on se että näytönohjaimen ajurit eivät suostu asentumaan. Näytönohjaimen ajurit ei valita mitään vaan kesken asennuksen näyttö menee mustaksi eikä mitään tapahdu. Aluksi ajattelin että vika on ajureissa mutta olen kokeillut useilla ajureilla ja aina käy samoin. Vikasieto tilassa näytönohjaimen ajurit asentui moitteettomasti mutta kun käynnistää windowsin normaalisti niin pääsee siihen asti että vindows on latautunut ja kun sen pitäisi mennä työpöydälle niin näyttö pysyy vaan mustana. Olisikohan kyseessä jonkun näköinen yhteensopivuus ongelma? Pitäisiköhän biosista vaihtaa jotain asetuksia?? Olen myös ajatellut auttaisiko biosin päivittäminen mutta en ole löytänyt netistä sopivaa biosia...

Emolevy: Aopen AX45F-1394
Näytönohjain: Asus 6800xt AGP

Käyttiksenä on xp pro, sp2 jonka asensin kun olin vaihtanut emon ja samalla formatoin kiintolevyt.

Kokeilin näytönohjainta vielä entisellä emolla ja toimi moitteettomasti ja ajuritkin asentu moitteetta.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > näytönohjain ja emolevy ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy