User Käyttäjä Salasana  

lauantai 4.10.2025 / 20:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ajuri ongelma ulkoisen kovon kanssa (apua kaivataan nopeasti)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ajuri ongelma ulkoisen kovon kanssa (apua kaivataan nopeasti)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Kimmu
Newbie
_
30. elokuuta 2007 @ 18:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli minulla on tälläinen ulkoinen kovo Packard Bell Store & Save 3500 250GB ja sen kanssa pieni ongelma.

Sain "lahjaksi" käytetyn ulkoisen kovon jossa ei tullut mukana ajuri CD:tä, kokeilin sitä heti "ensimmäistä kertaa ulkoisen kovon kimpussa:)"
joten en tiennyt siitä mitään paitsi miten kytkeä kiinni usb ja virta piuhan. Katsastelin kovon sisälle ja siellä oli kaikkea törkyä joten poistin tarkemmin katsomatta kaiken kovon sisällön (luultavasti ajurit oli asennettu kovolle valmiiksi ja ne asentuivat automaattisesti kytkennän jälkeen). Nyt myöhemmin irrotin kovon ja kokeilin sitten laittaa sitä takaisin niin kone ei tunnistanutkaan sitä enää ja vikahan on ajureissa koska niitä ei enää ole. Ajureita olen koittanut etsiä netistä virallisilta kotisivuilta ja googlea käyttäen muiltakin sivustoilta mutta kunnollisia ajureita ei löytynyt. Virallisilta kotisivuilta kyllä löyty jonkinlaiset ajurit mutta niistäkään ei minulle ole hyötyä koska itse käytän winXP ja ajurit on pelkästään Windows 98/SE yhteensopivat.

WinXP ajurit jos jostakin saisin tuohon tai sen ajuri cd:n sisällön niin sillä varmaan saisi taas tuon toimimaan, muuta en keksi tähän hätään.

Alla olevasta linkistä löytyy kuva ja tarkemmat tiedot:
www.packardbell.co.uk/products/storage/store-and-save-3500/store-and-save-3500-250gb/productsheet-C050910001-1029.html
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
30. elokuuta 2007 @ 19:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ulkoinen kovo ei tarvii ajuria xp:ssä.
kuten tuolla linkissäkin lukee: Installation Driverless (for WinMe, Win2000, WinXP)
oletko jo käynnistänyt koneen uudelleen?
kokeillut toiseen porttiin?
entä näkyykö laita hallinnassa tai levynhallinnassa kyseinen kovo?

oletko muuten käyttänyt "poista turvallisesti" -toimintoa ennenkuin irroitat kovon?

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
Kimmu
Newbie
_
31. elokuuta 2007 @ 03:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Poistin laitteen turvallisesti ennen kun otin sen irti, ja olen kokeillut boottia konetta ja vaihtaa usb paikkoja. Laitehallinnassa laite löytyy usb-ohjaimista ja laite näkyy siellä tuntemattomana.

Kun kytken usb piuhan kiinni niin alapalkkiin tulee virheilmoitus "USB-Laitetta ei tunnistettu, yksi usb-laitteista on vikatilassa, eikä windows tunnista sitä..."
Mainos
_
__

_
Kimmu
Newbie
_
3. syyskuuta 2007 @ 06:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt sain sen toimimaan, winukan uudelleenasennus toimi :)
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ajuri ongelma ulkoisen kovon kanssa (apua kaivataan nopeasti)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy