User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 21.9.2025 / 06:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uudet moniydinprossut ja lähitulevaisuuden näkymät
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
uudet moniydinprossut ja lähitulevaisuuden näkymät
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
_raven
Newbie
_
8. syyskuuta 2007 @ 20:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko kukaan perehtynyt siihen miltä tulevaisuus näyttää noiden useampiydinprossujen osalta? ja onko jotain hyviä linkkejä aihetta koskien?

itse olen harkinnut uuden koneen hankintaa, mut tilanne näyttää jotenkin hektiseltä noitten uusien prossujen kanssa ja aikaa on odottaa, niin olen miettinyt että tuonne keväälle jos oottelis ainakin ja kattois mitä tapahtuu.

jostain luin, että ainakaan vielä toistaiseksi ohjelmat ja pelit ei osaa kunnolla hyödyntää useita rinnakkaisia prossuja vaan ne jopa olisivat suorituskyvyn kannalta joissain tapauksissa huonompia kuin vähempi prosessoriset.
periaatteessa tarkotan tässä nyt vertailua 2 ja 4 ydin prossujen välillä. Kun itse tuossa leikitellen laskeskelin minkälaisen koneen kasaisin jos nyt ostaisin ja suurin ongelma tuli miettiessä, että onko parempi esim ostaa intelin 2 ydin 3GHz prossu vai quad versio hieman heikommalla kellotaajuudella. En osannut viedä sitä ajatusta loppuun saakka.

siitä tuli sitten mieleen, että onko jengi perehtynyt siihen mitä suunnitelmia ohjelmien tuottajilla, peliyhtiöillä ja intelillä ja amd:lla on tulevaisuutta silmällä pitäen kun mietitään noiden useampien ydinten mahdollisuuksia?
onko ihan lähitulevaisuudessa tulossa jotain suurta?

sattuipa silmään jopa joku applen 8 ytimen kone ja alkoi ihan huvittaa..

kauheeta vauhtia nää kehittyy nää jutut ja kehitys kehittyy..yrittää täs nyt sit pysyä mukana.

linkkejä? ajatuksia aiheeseen liittyen?

mietin jossain vaiheessa myös pelikonsolin hankkimista mut niitäkin putkahtelee uusia niin tiuhaan etten taida viittiä..ja pelitkin pirun kalliita. Varsinkin kun nykyään ei enää mitenkään kauheasti tule pelattua, ne ajat alkaa olemaan takanapäin kun tuli mätettyä ihan kunolla. Huvia siitä kyllä vieläkin joskus irtoaa. Ois vaan mukava hankkia kone jolla pärjäis kunnolla vähän pitempään mut se taitaa olla mahdoton yhtälö.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uudet moniydinprossut ja lähitulevaisuuden näkymät

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy