User Käyttäjä Salasana  

tiistai 18.11.2025 / 23:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > haaste ongelmat
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Haaste ongelmat
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
joecreb
Member
_
21. syyskuuta 2007 @ 08:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
1, Mun Netti.fi tili lähettelee mulle postia, ainakin lähettäjässä on mun tiedot, mut se en oo silt minä? Mul o 2 tilii ja vaa toinen toimii noin Eli konees ei oo vikaa, Pisteet sille joka Ratkaisee..
2/2
Kun surfaan Esim. älypää sivul mul ei näy Ä eikä Ö:n pisteet? ja kun oon vaik tavaraailmaiseksi sivuilla ja vaik teen jotain niin äät ja ööt muuttuu mustix neliöix joiss o kysymys merkit ines???
Taaas pisteet niille ku osaa=)
Joe Creb
Senior Member
_
22. syyskuuta 2007 @ 07:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Putsaa örkit koneelta ja poista se tili jos tarpeen.Sinun tiedoillasi voi lähettää kuka vain postia; roskaposteissa on usein "kaapattuja" tietoja. Asia ei ole vaarallinen jos ne spammit eivät lähde koneeltasi. Ja jos ne lähtevät koneeltasi on todennäköistä että sinulla on jokin kiva örkki... Vaihda selaimen asetuksista merkistön koodaus länsimaiseksi esim ISO 8859-15.
joecreb
Member
_
22. syyskuuta 2007 @ 10:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Esim. sivuilla http://alypaa.com/pelit/virhevisa ää ja öö kirjaimet ovat outoja, vaikka muuten sivustolla kirjaimet näkyvät oikein, johtuuko tämä jostain java ongelmasta?

Edelliseen ..kuinka joku voi sendii mulle mun osoitteesta postia, ilman mun tunnuksia? Mikä pöpö voisi tollaista tehdä?
Kiitos joeCreb
Senior Member
_
23. syyskuuta 2007 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
kuinka joku voi sendii mulle mun osoitteesta postia, ilman mun tunnuksia?
Tähän sanon ,että kuka tahansa voi tehdä tarvittavilla taidoilla koneeseesi minkälaisia muutoksia tahansa. Hakkeri voi esimerkiksi ensin jäljittää kaikki painamasi näppäimet jolloin saa tarvittavat salasanatkin ,kuten voit jo arvata mitä hän voi niillä tehdä... Ja sitten viruksissa sama juttu. Taitava ohjelmoida voi tehdä luomansa viruksen kanssa koneellesi mitä tahansa ,etkä periaatteessa voi tehdä muuta kun vetää töpselin seinästä. Sähköpostin kaappaaminen on melko alkeellinen teko kuitenkin nykyään.

http://www.f-secure.com/v-descs/a.shtml

Tiedot tuhansista viruksista aakkosellisessa järjestyksestä. Sieltä voit katsoa mitä ne saavat aikaan.

Paahtimeni paahtaa leivän kuin leivän.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. syyskuuta 2007 @ 13:03

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
23. syyskuuta 2007 @ 17:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti joecreb:
kuinka joku voi sendii mulle mun osoitteesta postia, ilman mun tunnuksia?

Tässä pitää nyt selvyyden vuoksi erottaa pari asiaa toisistaan.

1. Monesti roskaposteissa on väärennetyt lähettäjätiedot, mutta ne eivät silti oikeasti lähde sinun tunnuksellasi, ja näillä ei siten ole mitään tekemistä sen kanssa että omalla koneella olisi haittaohjelma.

2. Jos omalla koneella on roskapostia lähettävä haittaohjelma, se todennäköisesti lähettää myös roskapostia väärennetyillä lähettäjätiedoilla, muttei välttämättä juuri sinun osoitetiedoillasi (haittaohjelmat eivät tarvitse viestien lähettämiseen sinun sähköpostitunnuksiasi). Tämä asia on siis todettava ihan muuten kuin että vastaan tulisi roskaposti jossa lähettäjäksi on merkitty sinun osoitteesi.

Eli, 1. tapauksesta ei tarvitse olla kovin huolissaan, asialle ei voi oikein mitään. Sen sijaan 2. tapauksessa on syytä puhdistaa kone haittaohjelmista.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. syyskuuta 2007 @ 17:42

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > haaste ongelmat

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy