User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 30.7.2025 / 22:30
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > q6600 kellotus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Q6600 kellotus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:123>
lacto
Junior Member
_
29. syyskuuta 2007 @ 09:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuinka ison kellotuksen luulette ton kestävän boxed tuulettimella? Emolevy on pk5 ja muistit on 800mhz. Voiko sen huoletta nostaa siihen 3.4 ghz:iin, vai selviääkö se vain lämpötiloja seuraamalla? Onko kellään kokemuksia?
Senior Member
_
29. syyskuuta 2007 @ 09:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa tutustua tuohon kellotus -palstaan, sieltä löytyy monelle eri emolevylle ohjeita:

http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/c20
jemoolsk
Junior Member

1 tuotearvio
_
29. syyskuuta 2007 @ 09:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varmasti tuo selviää vasta kokeilemalla, ja luulis että kotelotuuletuskin tuo oman osuutensa asiaan.
lacto
Junior Member
_
29. syyskuuta 2007 @ 10:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kotelo on NZXT Lexa, siin on aineki kohtuu hyvä tuuletus.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
29. syyskuuta 2007 @ 10:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kyllä onnistu noin isoihin lukemiin boxedilla. Kokeile nyt aluksi jotain 2.8ghz. Tuo vaatii melko hyvän jäähyn jotta pääsee ~3.5ghz tuntumaan.

Question everything
lacto
Junior Member
_
29. syyskuuta 2007 @ 10:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok kokeilemalla selviää :D
Hedkrok
Newbie
_
29. syyskuuta 2007 @ 19:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
G0 q6600 kellottuu melko hyvin ainakin p35 piirisarjalla. Mulla on vesijäähy ja jäähdyttimessä tuulettimet kiinni hiljasella 5V jännitteellä. Vista käy työpäytäkäytössä todella nätisti 3.6Ghz, mutta se ei ole prime95-vakaa. Korkein prime95-vakaa vaikuttais olevan 3.3Ghz (vitun nopee sekin) - toisaalta mä olen muuttanut vaan Vcoree (1.45V) ja FSB:n nopeutta (370). Emossa (blitz formula) olis varaa hienosäätöön, jos osais. Veikkaan, että tässä kokoonpanossa heikoin lenkki on 8gb PC6400CL5 CheeseKill muistia. 3.3Ghz vauhdissa sitäkin joutuu käyttää vajaateholla. Latensseja laskemalla sain koneen käyntiin 4Ghz, mutta ei ollut prime95-vakaa.
louke88
Junior Member
_
3. marraskuuta 2007 @ 04:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hedkrok:
G0 q6600 kellottuu melko hyvin ainakin p35 piirisarjalla. Mulla on vesijäähy ja jäähdyttimessä tuulettimet kiinni hiljasella 5V jännitteellä. Vista käy työpäytäkäytössä todella nätisti 3.6Ghz, mutta se ei ole prime95-vakaa. Korkein prime95-vakaa vaikuttais olevan 3.3Ghz (vitun nopee sekin) - toisaalta mä olen muuttanut vaan Vcoree (1.45V) ja FSB:n nopeutta (370). Emossa (blitz formula) olis varaa hienosäätöön, jos osais. Veikkaan, että tässä kokoonpanossa heikoin lenkki on 8gb PC6400CL5 CheeseKill muistia. 3.3Ghz vauhdissa sitäkin joutuu käyttää vajaateholla. Latensseja laskemalla sain koneen käyntiin 4Ghz, mutta ei ollut prime95-vakaa.
minkä laisia sulla on muuta asetukset tossa esim: tuo fsb:ram kerroin? ja paljon sillon sinulle tulee muisteille taajuus kun on toi 3.6ghz kyseessä (itse yritän saada samaa olen päässy jo 3.25ghz)

- Q6600(GO)@3.3ghz - Scythe Mugen - Evga 680i (122-CK-NF68-A1) - 2x 1 Gt Corsair TWIN2X2048-8500C5D - 2x GF 8800GTS 320MB SLI - P180 - CHIEFTEC PSU ATX 650W PFC 12CM BLACK EPS (12v 3x16A) - SMG T166 500GB SATAII 7200RPM 16MB -
Junior Member
_
26. marraskuuta 2007 @ 00:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kertokaan näin alottelijalle miten tuo q6600 ip35-pro emon kanssa olisi helppoa ja turvallista kellottaa vaikiotuulettimella hieman.. Miten se oikein ugurun kanssa onnistuu.. Kuvallinen ohje ois kiva ;)
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2007 @ 07:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Menet vain BIOS:iin ja UGuruun. Sieltä laitat External Clock:in kohdalla olevan luvun(266), vaikka 300:aan. Sitten menet siihen DRAM Speed (CPU : DRAM) kohtaan ja asetat arvoksi: 1:1.00
Menet Voltage Control, laitat CPU Core Voltage: 1.3250V
Muisteille asetat niiden vakiovoltit, katso netistä paljonko ne tarvitsee...
Junior Member
_
26. marraskuuta 2007 @ 10:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näillä muistella mennään.. http://www.jimmspc.fi/tuote/F26400CL5D-2GBNQ
Ja pitäisi olla vakaa vielä vakuiotuulettimella ?
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2007 @ 14:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riippuu hyvin pitkälti tuurista kuinka kiero se lämmönjohdin on ja kuinka hyvä yksilö kyseessä.
Samkoon
Junior Member
_
3. tammikuuta 2008 @ 01:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En viitsinyt aloittaa uutta ketjua, koska asiani koskee tämän nimenomaisen ketjun prosessoria. Eli, kellotin tuota omaa q6600 prosessoriani. fsb 355 kerroin 9. muistit on 1:1, jännite on 1.3625 V. kaikin puolin olen tyytyväinen tuohon, ja sentään 3dmark 06 tulos nousi 11000:esta 13330, mikä on mielestäni ihan hyvin.

Mutta yksi mutta on matkassa. Omasta mielestä kellottamisen jälkeen tuulettimien ääni on tullut voimakkaammaksi(saattaa olla harhaa). Onko jotain mahdollista keinoa tarkistaa, tai yrittää hiljentää sitä? Koppa on antec p182 ja prosessorissa on kiinni noctua nh-u12p. Eli kotelon sisällä on nytten siis 4 kpl 120 millistä tuuletinta. Miten saisin selville, että pitääkö nuo oikeasti kovempaa ääntä? Ja auttaisiko jos koittasin laskea jännitettä prosessorille yhden pykälän, vai säätyykö tuulettimet kuumuuden mukaan? Kone on idlessä 45 astetta. Niin ja, eikö tuon "virransäästöominaisuuden" pitäisi laskea koneen melua? Kun cpu-z ilmoittaa idlessä kertoimen laskenee 6:teen eli prossu on vain 2.1Ghz.

PS. kone on tuolla jännitteellä prime vakaa, ja lämmöt pysyy alle 60, pari kertaa nousi 63 hetkellisesti.

Olisi mukava jos joku yrittäsi saada selvää tästä väsyneenä kirjoitetusta tekstistä, ja mahdollisesti anataisi jotain neuvoja. Kiitos (Eli siis koneen melusta tuli noin pitkä teksti, mutta menkööt)
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
3. tammikuuta 2008 @ 01:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko varma että tuo ääni tulee prosessorin tuulettimesta? Esim. Virtalähdekin voi mekkaloida. SpeedFan ohjelmalla voit kuitenkin säätää sitä prossutuuletinta hiljaisemmaksi.
Itse koitan vältellä noita virransäästöominaisuuksia, eivät ole ylikellotettaessa kovin päteviä.
Samkoon
Junior Member
_
3. tammikuuta 2008 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole aivan satavarma, että mikä tuuletin noita ääniä pitää. Onko mitää n järkevää ohjelmaa, jolla voisi katsoa kaikkien tuulettimien pyörintänopeuden, ja mahdollisesti asettaa ne pyörimään automaattisesti hiljempaa jos konetta ei rasiteta?
Kuulostaako SpeedFan tältä? EI, ei ei ja ei. Itsellä tuo speedfan ja siitä ei kyllä ole mihinkään. Eli, se näyttää kokonaista yhden pyörimisnopeuden, ja sekin pysyy kokoajan samana eli 1360-1370. aivan sama vaikka olisi 100 prosenttia rasitus ja tuulettimet pyörisi täysillä ja ääni ylittäisi pölynimurin tuo sama pyörintänopeus on ja pysyy tuossa. Ja tuosta säädöstä, tuossahan on tuo Speed01-speed04 kohdat, eli ne vastaa juuri lukumäärää mitä tuulettimia on. Eli 3 kotelossa ja prosessorissa yksi. No, mitä tahansa laitan siihen 0-100 prosentin välillä, siinä ei tapahdu mitään eroa. Ääni ei muutu, ja ropellit pyörii samalla vauhdilla. Eli näin voin todeta, että tuo ohjelma on täyttä humpuukia.(tai sitten tuo on vain minun koneessani, tai sitten olen vaan niin käsi, että en osaa käyttää sitä :D)
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
3. tammikuuta 2008 @ 19:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos kotelotuulettimet on liitetty suoraan virtalähteeseen(molexiin) niin niitä ei voi säätää, ellet laita väliin jotain vastusta tms.
Emolevyyn kiinnitettyjä tuulettimia voit kokeilla säätää BIOS:ista, jos ei Speedfan kerran toimi.
Junior Member

1 tuotearvio
_
19. tammikuuta 2008 @ 20:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mäki oon tehny jo oman aiheen tästä, mutta kun ei kukaan vastaa niin laitetaan sitten tänne.
niin, mä en pysty kellottaa prossua, mulla on q6600 g0, ja kerroin on 9,
fsb on 333, eli sen PITÄISI olla 3ghz. Mutta kun laitan orthosin päälle,
niin cpu-z ja orthos näyttää vaan bus speedi(fsb) on 266?? vaikka sen pitäisi olla 333. Eli prossu on 2.40ghz, koska se ei anna minun kellottaa sitä. Cpu Coren voltit ovat 3.100v. Ja ramit ovat 1:25(856mhz)1.85v g.skillit.
Huom. Ennen toi prossu toimi tolla 3ghz taajuudella, mutta nyt ei?!
ja oon kokeillu disabloida EIST:in

OCZ GameXStream 600w
Intel Core 2 Quad Q6600 G0@3.0ghz
Abit IP35
EVGA Geforce 8800GTS G92 Core/Shader/Memory - 740/1825/1080
G.Skill 2GB 800mhz dual
Western Digital 500GB
Samsung DVD/RW dual layer
Logitech G5
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
19. tammikuuta 2008 @ 20:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti CheodR:
mäki oon tehny jo oman aiheen tästä, mutta kun ei kukaan vastaa niin laitetaan sitten tänne.
niin, mä en pysty kellottaa prossua, mulla on q6600 g0, ja kerroin on 9,
fsb on 333, eli sen PITÄISI olla 3ghz. Mutta kun laitan orthosin päälle,
niin cpu-z ja orthos näyttää vaan bus speedi(fsb) on 266?? vaikka sen pitäisi olla 333. Eli prossu on 2.40ghz, koska se ei anna minun kellottaa sitä. Cpu Coren voltit ovat 3.100v. Ja ramit ovat 1:25(856mhz)1.85v g.skillit.
Huom. Ennen toi prossu toimi tolla 3ghz taajuudella, mutta nyt ei?!
ja oon kokeillu disabloida EIST:in
Jokin on nyt pielessä kun nuo voltit ei voi olla 3.1V
Kokeile laittaa muistit 1:1 ja ~1.92V jännitettä niille.
Laita Vcore(CPu core voltage) vaikka 1.35V
FSB voi olla sen 333, jos ei toimi kokeile vaikka 345:llä.
Junior Member

1 tuotearvio
_
19. tammikuuta 2008 @ 20:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
öö tuolla ip35 biosissa ei pysty kai itte valita prossun jännitettä, siel on vaa lista mistä voi valita, korjaa jos oon väärässä.
EDIT: kävin biosissa, ja laitoin prossulle 1.3500v ja rameille 1.95v(1.92v ei voinu laittaa koska sitä ei ollut listassa)
mutta en laittanut muisteja 1:1, koska ne olisi ollut 666mhz silloin, ja se ei varmaan olisi ollut tarkotus(?)
tulos: siltikään ei toimi :s siltikin näyttäisi fsb olevan 266 :S
Lainaus:
Cpu Coren voltit ovat 3.100v.

joo toi oli mokaus :D

OCZ GameXStream 600w
Abit IP35
G.Skill 2GB 800mhz dual
Western Digital 500GB
Logitech G5

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. tammikuuta 2008 @ 21:30

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
19. tammikuuta 2008 @ 22:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
öö tuolla ip35 biosissa ei pysty kai itte valita prossun jännitettä, siel on vaa lista mistä voi valita, korjaa jos oon väärässä.
EDIT: kävin biosissa, ja laitoin prossulle 1.3500v ja rameille 1.95v(1.92v ei voinu laittaa koska sitä ei ollut listassa)
mutta en laittanut muisteja 1:1, koska ne olisi ollut 666mhz silloin, ja se ei varmaan olisi ollut tarkotus(?)
Lainaus:

Kokeile vaan laittaa ne 1:1, ettei ne mene ylikelloille. Oletko päivittänyt BIOS:ia uusimpaan?
Junior Member

1 tuotearvio
_
19. tammikuuta 2008 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti k0jootti:
Lainaus:

Kokeile vaan laittaa ne 1:1, ettei ne mene ylikelloille. Oletko päivittänyt BIOS:ia uusimpaan?

mjuu, en ole päivittäny koska siihen tarttee luoda jonku ms-dos cd-levyn
mutta kun noi muistit on 800mhz, eks sitte toimi hitaammin tolla 1:1 ku ne on sitte 666mhz?
E: on muuten ihme juttu kun ennen toimi noi prossun kellotaajuudet mutta nyt ei sitten toimikkaa.
ja muuten, toi cpu-z näyttää että fsb on 266*9, ja sitten tuo orthos näyttää että se on 333*7.

OCZ GameXStream 600w
Abit IP35
G.Skill 2GB 800mhz dual
Western Digital 500GB
Logitech G5

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. tammikuuta 2008 @ 22:37

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. tammikuuta 2008 @ 00:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei sitä eroa huomaa. Voit sitten laittaa vaikka FSB:n 400 ja kertoimen 8 niin saat muistit kulkemaan 800mhz.
Toimiiko ne kellot edes? Eli saatko 3dmark06:ssa enemmän pisteitä kuin vakiokelloilla?

BIOS päivitys onnistuu myös windowsista käsin. Katso emon manuaalista ohjeet.
Mikä jäähy sulla on prossulla?
Junior Member

1 tuotearvio
_
20. tammikuuta 2008 @ 00:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei toimi kellot.
ihan intelin vakiocooleri on.
kokeilen nyt tässä 3dmarkkii että saanko enemmän pisteitä, ku vakiokelloilla.
EDIT: runnasin 3dmark06, ja saman verran tuli pisteitä vakiokelloilla!
eli ei kellot toimi! :(

OCZ GameXStream 600w
Abit IP35
G.Skill 2GB 800mhz dual
Western Digital 500GB
Logitech G5

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2008 @ 00:37

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. tammikuuta 2008 @ 01:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suosittelisin BIOS päivitystä, jos se vain onnistuu windowsista käsin. Emon manuaalista löytyy melko tarkat ohjeet.
Kannattaa myös hommmata uusi cooleri jos aiot yli 3ghz ajella.
Mainos
_
__

_
Senior Member

10 tuotearviota
_
20. tammikuuta 2008 @ 02:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pientä korjausta....

Eli jos sattuu olemaan tyytymätön boxed-tuulettimen kanssa, mikä olisi semmoinen tuuletin, jonka voi asentaa emoa irtiottamatta? Kuitenkin tehoiltaan boxedia parempi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2008 @ 02:22

Sivu:123>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > q6600 kellotus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy